3137
Sök

Subaru Brat RWD

Här har ni min första bil som jag bygger om en del, subaru brumby/brat 1987.

86 022 Visningar
Uppdaterades senast 2 juni 2013
Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
27 maj 2013
#181
Rosten och bränsleförbrukningen dödar ju bilen lite. Men man kan iaf leva med det sistnämnda.


114 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
#182
tja vad kan man säga. 80 hästar är ju inget att köra med men med ikopplingsbar fyrhjulsdrift och lågväxel tar den sig ju fram överallt. vet ingen särskild del som går sönder heller utan det är väl drivknutar som går oftast. Växelspaken är ofta slapp men det går att ordna lätt... härligt med boxer men jag skulle nog rekommendera en Leone (nästan samma bil fast sedan eller kombi, lite annan motor och chassi) och dom har oftast insprutning och 5-växlad låda vilket kan va trevligt.. Fina bilar allihop ändå smile

Tålamod är pinnsvetsarens bäste vän...

2 126 Inlägg
30 maj 2013
#183
Greenie skrev:
tja vad kan man säga. 80 hästar är ju inget att köra med men med ikopplingsbar fyrhjulsdrift och lågväxel tar den sig ju fram överallt. vet ingen särskild del som går sönder heller utan det är väl drivknutar som går oftast. Växelspaken är ofta slapp men det går att ordna lätt... härligt med boxer men jag skulle nog rekommendera en Leone (nästan samma bil fast sedan eller kombi, lite annan motor och chassi) och dom har oftast insprutning och 5-växlad låda vilket kan va trevligt.. Fina bilar allihop ändå smile

Subaru Leone SS (Super Station) Turbo med luftfjädring är en helt underbar bil förutom att man kan se dom rosta bort när man tittar på dom tongue 136 hk Original utan intercooler är inte fy skam ur en 1,8 liters boxer motor.

Farsan hade en -88:a som gick skitbra enda tills brorsan planterade den i röven på en Volvo på 90 väg sad
Fördelen var som du skrev inkopplingsbar 4wd med diffspärrar samt riktig låg/högväxel och då den hade luftfjädring kunde man även höja den några cm vid behov upp till 80 km/h om jag inte minns fel.
Farsan har inte haft något annat än Subaru sedan dess...


1 200 Inlägg
30 maj 2013
#184
Big_JN skrev:
Subaru Leone SS (Super Station) Turbo med luftfjädring är en helt underbar bil förutom att man kan se dom rosta bort när man tittar på dom tongue 136 hk Original utan intercooler är inte fy skam ur en 1,8 liters boxer motor.

Farsan hade en -88:a som gick skitbra enda tills brorsan planterade den i röven på en Volvo på 90 väg sad
Fördelen var som du skrev inkopplingsbar 4wd med diffspärrar samt riktig låg/högväxel och då den hade luftfjädring kunde man även höja den några cm vid behov upp till 80 km/h om jag inte minns fel.
Farsan har inte haft något annat än Subaru sedan dess...

Förutom krocken är det EXAKT samma historia här! Styvfar blev totalt fast i subaruträsket efter sin -88 Leone SS 1.8T big_smile


2 126 Inlägg
30 maj 2013
#185
Stackarn skrev:
Big_JN skrev:
Subaru Leone SS (Super Station) Turbo med luftfjädring är en helt underbar bil förutom att man kan se dom rosta bort när man tittar på dom tongue 136 hk Original utan intercooler är inte fy skam ur en 1,8 liters boxer motor.

Farsan hade en -88:a som gick skitbra enda tills brorsan planterade den i röven på en Volvo på 90 väg sad
Fördelen var som du skrev inkopplingsbar 4wd med diffspärrar samt riktig låg/högväxel och då den hade luftfjädring kunde man även höja den några cm vid behov upp till 80 km/h om jag inte minns fel.
Farsan har inte haft något annat än Subaru sedan dess...

Förutom krocken är det EXAKT samma historia här! Styvfar blev totalt fast i subaruträsket efter sin -88 Leone SS 1.8T big_smile

Japp schyssta bilar det där och nu lär även jag fastna då jag köpte en Subaru Outback -99 igår så nu e det kört för mig också tongue


114 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#186
Ja jag köpte då bara subaru eftersom pappa har haft en massa gamla leone och legacys under min uppväxt! smile nostalgiskt ljud i boxern

Tålamod är pinnsvetsarens bäste vän...


Sök