Nitromast skrev:
Lonefox skrev:
vi_olofsson skrev:
Lonefox skrev:
Det beror på mkt mer än så ja...
Men 500W vid 1% THD för resp last, nej.
Däremot så mår stegen oftast bättre av en högre last...
Dock är folk GENERELLT sett mer för max effekt per krona kontra bäst ljud per krona....det skall vara mkt effekt och spela högt........den bilden förmedlas gång på gång.
jo helt klart det eftersom 2ohm är lägsta belastning så kanske inte det är en så bra ide om det är lite "budgetsteg" om man säger så.. men spelar ju ganska stor roll hur mycket du lastar steget också, men behöver ju inte köra gain och bassboost på max ^^
Precis....
Nitromast skrev:
Nej det kanske det inte är. Men vissa kanske föredrar att spela högt före att spela fint och tycker därför att det är bra ljud. För dem är det ju det. Inte dig kanske..
De som spelar så högt du syftar på slantar upp en hyfsad peng för att nå dit.
Men vad är det för fel med högt OCH rent då istället för bara högt?
Bara undrar
![roll](img/smilies/roll.png)
Som exempel på en bil som inte ser ut att spela högt och rent är en av Seastreams bilar (Pierres pickis med Dynaudio och Mosconi). Poppar bra och kan bli lite lätt ohälsosamt UTAN att göra avkall på kvalitén på ljudet i sig.
Nej dom bilar jag syftar på sitter och kör runt med billiga gasbasar med tillhörande steg. De är knappast välljudande, ungefär som MDS FR basar. Men de spelar "högt" om jag får säga så...
Det jag har mer svårt att förstå är varför alla är så hemskt insnöade på att just ha 2x12". Varför är detta fenomen så vanligt?
Det spelar "högt" och är fräckt?
![wink](img/smilies/wink.png)
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP