3504
Sök

Köpa saab 9-5 vågar man

1 798 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
Antar att de är kombin ja länkat i kalmar eller är de en ny

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

749 Inlägg
22 april 2012
Jag hade aldrig köpt en SAAB, svårt att få tag i reservdelar, förrut hade iallafall massor med reservdelar utgått, sen har de en tendens att försöka återgå till naturen.

Rumpmas
3 860 Inlägg
22 april 2012
Bjornn skrev:
Jag hade aldrig köpt en SAAB, svårt att få tag i reservdelar, förrut hade iallafall massor med reservdelar utgått, sen har de en tendens att försöka återgå till naturen.

Nähä, då vet vi.

1 863 Inlägg
23 april 2012
Hur är läget med reservdelar till Saab nu? Sitter i valet och kvalet om man ska slå till på en 9-5a, men tvekar just pga osäkerheten med delar.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

3 295 Inlägg
23 april 2012
dom flesta delar som behövs finns att köpa hos din lokala saab reservdelsåterförsäljare alternativt mekonomen eller liknande. tex speedparts, maptun, racestuff...
Senast redigerat av Slave_joe (23 april 2012)

Rumpmas
3 860 Inlägg
23 april 2012
666_Beast skrev:
Hur är läget med reservdelar till Saab nu? Sitter i valet och kvalet om man ska slå till på en 9-5a, men tvekar just pga osäkerheten med delar.

Ska du ha en 9-5 98-05 är det inga problem alls. -06 och nyare var det förut i alla fall svårt att få tag på kromlisterna runt lysena, hur det är nu vet jag inte med den saken.

1 863 Inlägg
23 april 2012
Tittar just nu på årsmodellerna 06-09.

215 Inlägg
23 april 2012
Andromeda skrev:
666_Beast skrev:

Ska du ha en 9-5 98-05 är det inga problem alls. -06 och nyare var det förut i alla fall svårt att få tag på kromlisterna runt lysena, hur det är nu vet jag inte med den saken.

Kromlister eller inte är ett litet problem.

Det är ingen större fara att köpa en 9-5. Alla bilar har sina för och nackdelar och vad som än
sker så är det svårt att mäta sig med om en BMW går sönder smile

Bara en ny motor kostar 111 000 kronor, sedan behöver vi byta turbo och en del annat som kan ha skadats för att försäkra oss om att inga följdproblem drabbar den nya motorn. Lägg därtill alla arbetstimmar.
– Det är inte lätt att ge den här typen av besked till en kund. De alternativ som finns är ju att sätta i en ny motor eller att hjälpa kunden att försöka hitta en begagnad ersättningsmotor

Micke Grönlunds BMW 530d -06 hade gått i 10 300 mil. Då rasade motorn. Vid märkesverkstaden fick Micke beskedet att det skulle kosta 200 000 kronor att fixa bilen. Och trots att felet bara inträffat två gånger på tio år vill vare sig BMW eller försäkringsbolaget If bidra med en krona. – Jo, verkstaden ville bjuda på en gratis biltvätt, säger Micke sarkastiskt.

http://www.teknikensvarld.se/2009/09/04 … 00-000-kr/
Senast redigerat av damn_fast (23 april 2012)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

3 182 Inlägg
23 april 2012
va riktigt tveksam till att köpa en saab innan jag köpte denna som jag har nu, men det är en kanon bil och jag har byt och fixat en hel del på den och har inte haft några problem alls med att hitta delar. finns som sagt va hur mycket online ställen som helst samt dom andra som skrivs.

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
23 april 2012
Jobbar med Saab bla och min uppfattning som mek är att delar till 9-5 inte är några problem. Det har vart lite problem med nivågivarna till xenonljusen, vet dock inte om detta har löst sig nu, vart sjukskriven ett par veckor..

No dice !

1 863 Inlägg
23 april 2012
ChrilleBille skrev:
Jobbar med Saab bla och min uppfattning som mek är att delar till 9-5 inte är några problem. Det har vart lite problem med nivågivarna till xenonljusen, vet dock inte om detta har löst sig nu, vart sjukskriven ett par veckor..

Hur ofta går nivågivarna sönder? Är ute efter en saab med xenon isåfall om jag ska köpa nån.

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
23 april 2012
Ur min synpunkt från jobbet sett så är det väl kanske 3 eller 4 av 10 som har problem med givarna till xenon. Ibland är det givaren i sig, ibland är det bara kontaktstycket. Men det är ju inga överdrivna mängder precis. Åk annars in till närmaste försäljare o fråga hur de ligger till smile

No dice !

Sök