4056
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
24 maj 2012
Folk som ligger i mitten av vägen så man får gå ut i diket själv och folk som inte håller avståndet!!!!!!!!

EDIT: DE som inte använder blinkers är inte så roliga heller!
Senast redigerat av _Blue_Speed_ (24 maj 2012)

Nöjeskör närproducerat

Muttley
24 maj 2012
Mack skrev:
tkd_rille skrev:
Mack skrev:

Snacka om brist på miljötänk med såna jojohastigheter..

Ja verkligen.  Sen är där en väg som går bort till Markaryd. De är 50 sen 70 en viss sträcka för att gå ner i 50 i ca 100 meter ? sen 70 igen. Istället för att ha en jämn hastighet på det hela. Och inte bara hastigheten, de är en jävla massa skyltar som kostar massor med pengar som ska dit ju.

Känner igen det där. Vissa ställen häromkring är det ett jäkla jojoande. "Roligast" är en sträcka på E45, strax utanför Lit, där man från Litshållet kommer upp i 90, sen strax efter bron blir det 70 på grund utav ett par in och utfarter, och sedan är det 70 hela vägen upp för en riktig mördarbacke, där lastbilar alltid blir stående på vintern för att de inte tar sig upp.
Varför inte bara ha haft 90 hela vägen upp för backen, för jag tror det är mer bränsleekonomiskt och bättre för miljön, än att alla bilar ska sakta ner och sen segdra upp för backen..

Ja de är så skumt de bestämmer hastigheter. 

Sen har jag märkt nu att när de gör vid vägarna här nere så lägger de ny asfalt och gör väldigt fint. Men på de stora lederna så gör de inte 2-1 vägar, men de kan vara 90 när många andra fina vägar som är bättre har 80.

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 maj 2012
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:
Mack skrev:

Snacka om brist på miljötänk med såna jojohastigheter..

Ja verkligen.  Sen är där en väg som går bort till Markaryd. De är 50 sen 70 en viss sträcka för att gå ner i 50 i ca 100 meter ? sen 70 igen. Istället för att ha en jämn hastighet på det hela. Och inte bara hastigheten, de är en jävla massa skyltar som kostar massor med pengar som ska dit ju.

Må det vara ett övergångsställe på den lilla snutten det är 70väg?
Tror max hastighet för att det skall få finnas ett övergångsställe på vägen är 50 kmh, likt att det inte får vara rödljus på vägar med max hastighet 70 kmh.

55:an genom Uppsala är en väg jag kommer på på rak arm som har flera rödljus på 70-väg.

Rumpmas
3 860 Inlägg
24 maj 2012
tkd_rille skrev:
Mack skrev:
tkd_rille skrev:

Känner igen det där. Vissa ställen häromkring är det ett jäkla jojoande. "Roligast" är en sträcka på E45, strax utanför Lit, där man från Litshållet kommer upp i 90, sen strax efter bron blir det 70 på grund utav ett par in och utfarter, och sedan är det 70 hela vägen upp för en riktig mördarbacke, där lastbilar alltid blir stående på vintern för att de inte tar sig upp.
Varför inte bara ha haft 90 hela vägen upp för backen, för jag tror det är mer bränsleekonomiskt och bättre för miljön, än att alla bilar ska sakta ner och sen segdra upp för backen..

Ja de är så skumt de bestämmer hastigheter. 

Sen har jag märkt nu att när de gör vid vägarna här nere så lägger de ny asfalt och gör väldigt fint. Men på de stora lederna så gör de inte 2-1 vägar, men de kan vara 90 när många andra fina vägar som är bättre har 80.

Jag är cynisk och väljer att tro att man lägger en 80-gräns på vägar med för liten väggren, hinder i diket osv som skulle behöva uppgraderas för att få fortsätta vara 90-vägar. Och givetvis föra tt slippa underhålla lika mycket i framtiden. För att spara pengar åt Vägverket alltså.

1 938 Inlägg
24 maj 2012
Andromeda skrev:
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:

Tror max hastighet för att det skall få finnas ett övergångsställe på vägen är 50 kmh, likt att det inte får vara rödljus på vägar med max hastighet 70 kmh.

55:an genom Uppsala är en väg jag kommer på på rak arm som har flera rödljus på 70-väg.

Blev lite galet där, menade att max hastighet får vara 70kmh för att det skall få finnas rödljus och inget där över, aldrig sett det på 90väg, och på dom 90vägar det är rödljus blir det 70 ca 100 meter innan och sen 90 igen 100 meter efteråt.

1 422 Inlägg
24 maj 2012
Andromeda skrev:
Jag tycker också att du har ett bra argument där. Jag har ett liknande ställe på väg till jobbet där det i en dal går från 90-väg till 70-väg 300 m genom en korsning med bra sikt, vilket resulterar att man får en riktigt brant uppförsbacke precis vid 90-skyltarna.

Men, hur fort du själv väljer att köra är din sak, men du kan aldrig begära att någon annan ska överskrida hastighetsbegränsningen, det är du med på hoppas jag?

Självklart inte men läser du lite noggrannare så handlar tråden om sånt man står sig på i trafiken och det är en sån sak smile Det som stör mig mest är när folk bestämmer sig för att bromsa PRECIS vid skylten istället för att bara släppa av vid skylten eller för den delens skull släppa av tidigare och ge fan i att skapa orytm genom att bromsa bara för att det kommer en skylt.

Är helt med på att jag inte kan begära vilken hastighet andra ska köra, tycker bara att det är en väldigt dum gräns där smile

Yawn...
3 151 Inlägg
25 maj 2012
Det jag stört mig på idag:

- En Volkswagen Passat, nyare modell, som ansåg sig vara för fin för att använda blinkers i tre rondeller på rad.

- En arbetsbil (Citroën Berlingo, eller vad-de-nu-heter) som vinglade fram och tillbaka över vägen och tydligen hade en gaspedal gjord av mjukt gummi helt igenom. Han höll sig runt 80-95 km/h, och tillslut blev jag så less att jag drog om honom och lade mig i 90 framför med farthållaren på.... Så antagligen stör han sig på mig med nu, men jag orkar inte svaja upp och ned i hastighet hela tiden.

Frågan är bara, hur fan kan man köra tusentals mil varje år, och ändå köra så DÅLIGT??? Erfarenhet hade han nog, för han såg ut att vara runt 50-årsåldern...

Självlärd
3 083 Inlägg
25 maj 2012
Mervolic skrev:

- En Volkswagen Passat, nyare modell, som ansåg sig vara för fin för att använda blinkers i tre rondeller på rad.

- En arbetsbil (Citroën Berlingo, eller vad-de-nu-heter) som vinglade fram och tillbaka över vägen och tydligen hade en gaspedal gjord av mjukt gummi helt igenom. Han höll sig runt 80-95 km/h, och tillslut blev jag så less att jag drog om honom och lade mig i 90 framför med farthållaren på.... Så antagligen stör han sig på mig med nu, men jag orkar inte svaja upp och ned i hastighet hela tiden.

Frågan är bara, hur fan kan man köra tusentals mil varje år, och ändå köra så DÅLIGT??? Erfarenhet hade han nog, för han såg ut att vara runt 50-årsåldern...

Onykter?
Senast redigerat av Volvo142_73a (25 maj 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

111 Inlägg
25 maj 2012
Dagens skörd:

STUDENTER!!!

Jag hatar studenter och studentflak innerligt!!! De brölar, skvätter öl, piss och skit omkring sig, stoppar effektivt upp ALL trafik och gör Sthlm till en veritabel kloak ackompanjerad av ett "bäst of the worst" soundtrack innehållande de mest vomeringsreflexväckande skitlåtarna genom historien!

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
25 maj 2012
Mervolic skrev:

Sånt där är irriterande!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Tvivlare
2 266 Inlägg
25 maj 2012
Evil_E skrev:
Dagens skörd:

STUDENTER!!!

Jag hatar studenter och studentflak innerligt!!! De brölar, skvätter öl, piss och skit omkring sig, stoppar effektivt upp ALL trafik och gör Sthlm till en veritabel kloak ackompanjerad av ett "bäst of the worst" soundtrack innehållande de mest vomeringsreflexväckande skitlåtarna genom historien!

lol WIN!

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Smurfen
103 Inlägg
25 maj 2012
Mervolic skrev:

Du kan få provköra min bil. Den är omöjlig att hålla jämn fart med. Men jag kompenserar med att åka fortare än alla andra.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN

Meldem
917 Inlägg
25 maj 2012
det var en stjärna idag som körde i en 2-filig rondell, h*n skulle till vänster och lade sig i innersta filen, kör förbi första, andra och sedan STANNAR mitt i filen för h*n inte kunde gå ut i yttersta filen innan 3:e avfarten kom. satan va folk tutade smile

(&#9583;°&#9633;°)&#9583;&#8203;&#65077; &#9531;&#9473;&#9531;&#65279;

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
25 maj 2012
tkd_rille skrev:
Glesmark skrev:
tkd_rille skrev:

Nej om jag inte minns helt fel. Men däremot en väg som kommer från industriområdet har jag för mig de är. var längesen man var där nu smile

Vet precis vilka vägar du menar.
Den vägen som pendlar gör det på 3 ställen, 1:a gången vid ett T-kors med ett övergångsställe sen på 2 andra ställen med där det bara är T-kors och stopplikt för anslutande vägar så helt meningslöst egentligen.
Efter den sista 50/70 ändringen så går det ett par 100 meter sen börjar 90 på "tvärleden" hela vägen till markaryd eller knäred.

Yawn...
3 151 Inlägg
26 maj 2012
VWSmurfen skrev:
Du kan få provköra min bil. Den är omöjlig att hålla jämn fart med. Men jag kompenserar med att åka fortare än alla andra.

Det låter som om du har något fel på din bil då? smile
Det kanske han som jag pratade om hade. Ratten kanske satt löst också...

Volvo142_73a skrev:
Onykter?

Jo, man kan ju börja undra...men klockan 2 på en fredag, i arbetsbilen? Med en kollega till passagerare?

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 maj 2012
Mervolic skrev:
VWSmurfen skrev:

Volvo142_73a skrev:
Onykter?

Jo, man kan ju börja undra...men klockan 2 på en fredag, i arbetsbilen? Med en kollega till passagerare?

Det hoppas jag, dricker man ensam är man ju alkis wink

577 Inlägg
26 maj 2012
Andromeda skrev:
Mervolic skrev:
VWSmurfen skrev:

Volvo142_73a skrev:
Onykter?

Det hoppas jag, dricker man ensam är man ju alkis wink

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA big_smile jag dör!

Men på tal om folk som verkar onyktra i trafiken, jag körde en sträck vid 2 tiden idag, 1 km i stan, var nära o krocka 3 gånger. Först en person på en parkering som tvärnita och slängde i backen. Sen när jag skulle där ifrån så kom det en audi nyare modell med en kärring (könslöst) bakom ratten som har missat att det är högerregeln även på parkeringar. Då när jag överlevt parkeringen så kom det en bil från vänster och korsade huvudleden som jag låg o kryssade på. Hur tänkte han då? o efter det så tänkte jag att folk nog festade lite för hårt under gårdagen/i morse.

Sånt stör mig.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

7 433 Inlägg
26 maj 2012
3 incidenter bara idag,,

1 en gubbe står vid vägkanten å ca 2 m till en korsning,, han blinkar HÖ,, japp givetvis kör han ut framför mig med hö blinkers på, sad

2 en gubbe ligger framför mig ska svänga hö ,, å jag börjar vika vä för att köra om,, japp givetvis tar han det körfältet med då han tydligen måsta ha plats som en långtradare,,

3 en gubbe som ligger framför mig å börjar svänga vä i en korsning,, men tydligen Ångrar sig, å svänger hö mitt i korsningen, var nära krock där,, å blinkers,, vad är det????  åååå

allt detta på ca 7 mil å EN bilfärd,,
Senast redigerat av granadadr (26 maj 2012)

2 405 Inlägg
26 maj 2012
granadadr skrev:
3 incidenter bara idag,,

1 en bubbe står vid vägkanten å ca 2 m till en korsning,, han blinkar HÖ,, japp givetvis kör han ut framför mig med hö blinkers på, sad

2 en gubbe ligger framför mig ska svänga vä ,, å jag börjar vika vä för att köra om,, japp givetvis tar han det körfältet med då han tydligen måsta ha plats som en långtradare,,

3 en gubbe som ligger framför mig å börjar svänga vä i en korsning,, men tydligen Ångrar sig,, var när krock där,, å blinkers,, vad är det????  åååå

jag säger inte att jag själv är felfri men börjar det att bli så pass många incidenter så kanske man borde se över sitt eget körsätt? Tex större avstånd till framförvarande fordon så hinner du motorbromsa ner farten om nån ångrar sig vid en korsning

577 Inlägg
26 maj 2012
Nybergrobin skrev:
granadadr skrev:
3 incidenter bara idag,,

1 en bubbe står vid vägkanten å ca 2 m till en korsning,, han blinkar HÖ,, japp givetvis kör han ut framför mig med hö blinkers på, sad

2 en gubbe ligger framför mig ska svänga vä ,, å jag börjar vika vä för att köra om,, japp givetvis tar han det körfältet med då han tydligen måsta ha plats som en långtradare,,

3 en gubbe som ligger framför mig å börjar svänga vä i en korsning,, men tydligen Ångrar sig,, var när krock där,, å blinkers,, vad är det????  åååå

jag säger inte att jag själv är felfri men börjar det att bli så pass många incidenter så kanske man borde se över sitt eget körsätt? Tex större avstånd till framförvarande fordon så hinner du motorbromsa ner farten om nån ångrar sig vid en korsning

Så om man håller på sin rätt o kör som man ska o andra människor skapar problem så ska man se över sitt eget körsätt? låter att de

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Sök