2831
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Muttley
26 maj 2012
risodlarn skrev:
Nybergrobin skrev:
granadadr skrev:
3 incidenter bara idag,,

1 en bubbe står vid vägkanten å ca 2 m till en korsning,, han blinkar HÖ,, japp givetvis kör han ut framför mig med hö blinkers på, sad

2 en gubbe ligger framför mig ska svänga vä ,, å jag börjar vika vä för att köra om,, japp givetvis tar han det körfältet med då han tydligen måsta ha plats som en långtradare,,

3 en gubbe som ligger framför mig å börjar svänga vä i en korsning,, men tydligen Ångrar sig,, var när krock där,, å blinkers,, vad är det????  åååå

allt detta på ca 7 mil å EN bilfärd,,

jag säger inte att jag själv är felfri men börjar det att bli så pass många incidenter så kanske man borde se över sitt eget körsätt? Tex större avstånd till framförvarande fordon så hinner du motorbromsa ner farten om nån ångrar sig vid en korsning

Så om man håller på sin rätt o kör som man ska o andra människor skapar problem så ska man se över sitt eget körsätt? låter att de

Att man ligger för nära ? Ligger man med bra avstånd så förutser man att ett tillbud är på gång. Ligger du för nära så blir de lätt till att de blir olycka och inte minst att man blir "rädd" för att de plötsligt gjorde en tabbe framför en.
Se bara lastbilarna som krocka häromdagen, där tankbilen veks ihop. Allvarligt talat borde de bli av med körkorten allihop som låg bakom första fordonet för de låg helt enkelt för jävla nära.

577 Inlägg
26 maj 2012
tkd_rille skrev:
risodlarn skrev:
Nybergrobin skrev:

jag säger inte att jag själv är felfri men börjar det att bli så pass många incidenter så kanske man borde se över sitt eget körsätt? Tex större avstånd till framförvarande fordon så hinner du motorbromsa ner farten om nån ångrar sig vid en korsning

Så om man håller på sin rätt o kör som man ska o andra människor skapar problem så ska man se över sitt eget körsätt? låter att de

Att man ligger för nära ? Ligger man med bra avstånd så förutser man att ett tillbud är på gång. Ligger du för nära så blir de lätt till att de blir olycka och inte minst att man blir "rädd" för att de plötsligt gjorde en tabbe framför en.
Se bara lastbilarna som krocka häromdagen, där tankbilen veks ihop. Allvarligt talat borde de bli av med körkorten allihop som låg bakom första fordonet för de låg helt enkelt för jävla nära.

Så som jag läser läser så har han inte legat för nära utan de har gjort dåligt tajmade manövrar. Håller med om att man ska undvika dumma situationer för det tjänar man på men om man ska undvika alla potentiella problem får man ju krypa framåt 3 km/h och kommer snart hamna i denna tråden. Så tycker jag.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Yawn...
3 151 Inlägg
26 maj 2012
Jag avskyr också när folk "ångrar" sig i sista stund. Dem brukar vara duktiga på att göra så här också, när de ska svänga av E14. De börjar köra ut på avfarten men sedan girar de bara rakt ut, så de f.d. bakomvarande på E14 får bromsa riktigt hårt... Har hänt mig några gånger, och då handlar det ju inte om att man inte håller avståndet utan det handlar ju om att folk kör riktigt oplanerat och farligt.

När jag tog körkortet fick jag lära mig att planera körningen, det verkar många ha missat... Har man väl börjat ta av från en motorvägled så får man väll stå sitt kast och köra den omväg det blir...inte bara gena över heldraget för att komma ut igen.

1 422 Inlägg
26 maj 2012
Igår höll jag på att smälla rakt i sidan på en gammal passat. Något fruntimmer som inte hade förstått att man ska lämna företräde till de som redan är i rondellen. Tur jag har bra bromsar på bilen för annars hade det sagt pang & boom! Ställde mig på tutan och inte ens en reaktion från tjejen i passaten utan hon bara fortsatt som inget hänt. Såg dessutom ut som idioten höll på att sminka sig ( solskyddet nere och huvudet i en uppåtvinklad position, vänster hand på ratten och andra handen såg jag inte men den var väl nere i mascaran eller något.. Är ju inte första gången man ser något sånt hända.

1 938 Inlägg
26 maj 2012
cheffer skrev:
Igår höll jag på att smälla rakt i sidan på en gammal passat. Något fruntimmer som inte hade förstått att man ska lämna företräde till de som redan är i rondellen. Tur jag har bra bromsar på bilen för annars hade det sagt pang & boom! Ställde mig på tutan och inte ens en reaktion från tjejen i passaten utan hon bara fortsatt som inget hänt. Såg dessutom ut som idioten höll på att sminka sig ( solskyddet nere och huvudet i en uppåtvinklad position, vänster hand på ratten och andra handen såg jag inte men den var väl nere i mascaran eller något.. Är ju inte första gången man ser något sånt hända.

Kom med lastbilen på en 50väg när en varelse av kvinligt kön bara gick rakt ut i vägen framför mig en gång, ställde mig på bromsen å fick stopp så ja kunde titta ner på henne framför hytten, hon hade inte sett mig över huvud taget från när hon gick ut i gatan tills att jag var där på vägen en meter ifrån henne kanske, när hon såg mig där tittade hon bara som hon hade inte sett mig innan öht.

Självmord måste finnas bättre sätt att göra, 18+ och ändå så korkad, är det inte fantastiskt?

1 422 Inlägg
26 maj 2012
Glesmark skrev:
cheffer skrev:

Kom med lastbilen på en 50väg när en varelse av kvinligt kön bara gick rakt ut i vägen framför mig en gång, ställde mig på bromsen å fick stopp så ja kunde titta ner på henne framför hytten, hon hade inte sett mig över huvud taget från när hon gick ut i gatan tills att jag var där på vägen en meter ifrån henne kanske, när hon såg mig där tittade hon bara som hon hade inte sett mig innan öht.

Självmord måste finnas bättre sätt att göra, 18+ och ändå så korkad, är det inte fantastiskt?

Fantastiskt må det vara men tyvärr knappast unikt... Förstår inte hur folk kan vara så ouppmärksamma.

Muttley
26 maj 2012
risodlarn skrev:
tkd_rille skrev:
risodlarn skrev:

Så som jag läser läser så har han inte legat för nära utan de har gjort dåligt tajmade manövrar. Håller med om att man ska undvika dumma situationer för det tjänar man på men om man ska undvika alla potentiella problem får man ju krypa framåt 3 km/h och kommer snart hamna i denna tråden. Så tycker jag.

Allt beror på ens körsätt om man kollar över sig själv. Ibland är jag med i tillbud. Ibland aldrig. Tar alltid avståndet på allvar. Och jag ser folk som tabbar sig varenda dag.  Kör ändå 10 tusen mil om året i jobbet och har bara varit nära 3-4 gånger.  Men de går ju klart snabbt när de händer saker.

7 433 Inlägg
26 maj 2012
har jag SAGT att jag var nära å krocka med de första??? NEJ men i korsningen så skulle jag förbi å då var det nära,, gick kanske i 15 km/t wink så tänk lite innan ni häver ur er anklagelser sad ja jag vart lite sur nu

även om man inte är nära å just krocka,, så kan man bli sur å irriterad wink

sen skulle jag vilja veta vad som får er å tro att jag kör som en galning??  läs händelserna en gång till wink  hur tyder ni en bil som står på vägkanten å blinkar  HÖGER,, knappast att den kommer utfarande nästan mitt framför bilen wink ,, å ÄN en gång vi var inte NÄRA å krocka men man blir putt wink
Senast redigerat av granadadr (26 maj 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 315 Inlägg
26 maj 2012
tror nog alla är nära att krocka ganska ofta. skillnaden är att vissa märker det och vissa märker inte ett skit.
Vi som ser det räddar troligen en jävla massa från att krocka

har minst 5nära krockar varje vecka
och kanske 1gång i veckan är det jävligt nära

sällan är det mitt fel men ibland är det nog jag som klantar mig
inte varje dag men blir någon gång varje år men så är jag ofta på gränsen hela tiden

härom dagen höll jag på att åka ut framför en bil i en rondell med bussen
såg verkligen ingen bil och helt plötsligen var den där
tur man kollar ganska ordenklig en sista gång innan man gör något
så man faktist hinner stanna utan problem

det som stör mig mest är folk som inte kan gasa på ordenkligt
och det är i dom mesta lägena

och idioter som blir rädda och bromsar fast det inte finns någon som helst anledning

har ett ställe jag åker varje dag 2filig väg där aldrig bilar ligger i vänsterfilen och man har bra sikt
senast idag var det en idiot gubbe i en polo som bromsar ner när jag  svänger ut från en sidoväg och lägger mig i vänsterfilen där det var helt fritt

om dom nu tror att jag ska gå in i deras fil kan man undra vad som blir bättre av att bromsa och lägga sig brevid?  då dampar jag loss rejält..tur man körde lillbilen med 60hk annars hade han nog haft gummi rester på sin framruta

Kör fort så hinner inget hända...

7 433 Inlägg
26 maj 2012
cheffer skrev:

akta dig så de andra i tråden inte tycker du kör vårdslöst wink wink ironi wink

1 808 Inlägg
26 maj 2012
IDIOTER som ska köra om i kurvor, fick nita som fan bara för en skulle köra om en lastbil..

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Fri fart för ett fritt folk!
14 315 Inlägg
26 maj 2012
Gronwalls skrev:
IDIOTER som ska köra om i kurvor, fick nita som fan bara för en skulle köra om en lastbil..

låt mig gissa en 11:Ans eller 12:ans årgång av relativt stor modell..?!

man undrar faktist hur idioter tänker när dom kör om när dom inte ser ett skit

är dom så jävla dumma att dom tror att det inte borde komma någon och chansar...

man borde vända och dunka lite vätt i sånna idioter

det är jhu inte bara sina egna liv dom riskerar utan även dom mötande som sitter i skiten ordenkligt om man frontar med en bil som i regel kör betydligt mycket fortare än vad man själv gör

Kör fort så hinner inget hända...

1 808 Inlägg
26 maj 2012
Growe skrev:
Gronwalls skrev:

är dom så jävla dumma att dom tror att det inte borde komma någon och chansar...

det är jhu inte bara sina egna liv dom riskerar utan även dom mötande som sitter i skiten ordenkligt om man frontar med en bil som i regel kör betydligt mycket fortare än vad man själv gör

Nej detta var en passat av modell 99 kanske..
Nästa gång kommer jag ha en blocknyckel liggandes i bilen så jag kan hyva den på bilen

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

7 433 Inlägg
26 maj 2012
Gronwalls skrev:

joo nackskott,, för ok om de riskerar sina liv,, men många andr oskyldiga dras in om det händer nått sad förmodligen dras minst 3 bilar in i olyckan sad

Yawn...
3 151 Inlägg
26 maj 2012
Såg här om dagen en lastbil som nästan prejade en annan lastbil för att han absolut skulle om på E14 vid ett "2-till-1"-ställe... Lastbil #2 fick väja undan så grus och damm virvlade över hela vägen.

Edit: Kanske inte direkt något jag störde mig på personligen, men...lite roligt var det ju. Varför absolut försöka hinna om där? Trodde liksom de flesta yrkeschaufförer var vettigare än så...
Senast redigerat av Mervolic (26 maj 2012)

766 Inlägg
26 maj 2012
Gronwalls skrev:
Growe skrev:
Gronwalls skrev:

Nästa gång kommer jag ha en blocknyckel liggandes i bilen så jag kan hyva den på bilen

för litet verktyg måste vara ett större som en mormorslägga som avlivar personen på plats annars kommer den aldrig förstå sitt fel i trafiken:) visst man kan köra förfort det gör alla nån gång men det är skillnad på att köra fort och köra som en idiot:S

1 938 Inlägg
27 maj 2012
Gronwalls skrev:
Growe skrev:
Gronwalls skrev:

Sök spons hos biltema och förklara läget, du vill också gärna ha lastbilsstorlekar som man drar åt rambultarna med. lol

lastbils chaufför
240 Inlägg
27 maj 2012
Mervolic skrev:
Såg här om dagen en lastbil som nästan prejade en annan lastbil för att han absolut skulle om på E14 vid ett "2-till-1"-ställe... Lastbil #2 fick väja undan så grus och damm virvlade över hela vägen.

Edit: Kanske inte direkt något jag störde mig på personligen, men...lite roligt var det ju. Varför absolut försöka hinna om där? Trodde liksom de flesta yrkeschaufförer var vettigare än så...

det är vi men det finns riktiga röt ägg i yrkestrafiken som det finns i någon annan yrkeskår så ja tycker inte att du ska dra alla yrkeschaufförer över en kam

ja kör sj lastbil och vart utsatt för det där en gång och man blir bra jävla skraj om han hinner passera ens egna hytt och för att man inte ska hamna i trubbel då sär är det bara att bromsa som en jävla idiot för att få stopp på 60 ton så idioten kommer om man har dom inte kommit förbi "min" hytt så släpper ja inte för då klarar jag mig

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

104 Inlägg
27 maj 2012
Jag har börjat tröttna ganska rejält på de som ska slänga sig ut framför en även fast det är tomt bakom, visst om de gasar på så att de inte är i vägen men vissa hittar ju aldrig gasen. Även de som inte blinkar och ligger och trycker i rumpan på en.

Yawn...
3 151 Inlägg
27 maj 2012
mustang1966 skrev:
det är vi men det finns riktiga röt ägg i yrkestrafiken som det finns i någon annan yrkeskår så ja tycker inte att du ska dra alla yrkeschaufförer över en kam

ja kör sj lastbil och vart utsatt för det där en gång och man blir bra jävla skraj om han hinner passera ens egna hytt och för att man inte ska hamna i trubbel då sär är det bara att bromsa som en jävla idiot för att få stopp på 60 ton så idioten kommer om man har dom inte kommit förbi "min" hytt så släpper ja inte för då klarar jag mig

Menade inget illa, och jag drar inte alla över en kam... smile Men jag menade bara att ingen yrkeschaufför borde göra sådana misstag med tanke på hur många mil de kör per år. Även gröngölingarna har ju ett antal mil bakom ratten ganska fort...

Förstår att det är läskigt. Förmodligen har väl alla lastbilschaufförer råkat ut för något liknande någon gång under sin karriär, tyvärr. hmm

Nagli skrev:
Jag har börjat tröttna ganska rejält på de som ska slänga sig ut framför en även fast det är tomt bakom, visst om de gasar på så att de inte är i vägen men vissa hittar ju aldrig gasen. Även de som inte blinkar och ligger och trycker i rumpan på en.

Det där stör jag mig också på. Om man nu har så bråttom att man måste ut innan bilen passerar så kan man väl åtminstone gasa på??? Men nej, det går ju inte... roll
Senast redigerat av Mervolic (27 maj 2012)

Sök