3162
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Meldem
917 Inlägg
28 maj 2012
Mervolic skrev:
http://dl.dropbox.com/u/23449724/Tmp/Untitled-2.jpg

Störigt? Japp.

Varför? Han låg exakt 1,5-2 meter bakom lastbilen i ca 5 km.

Ett tag innan bilden togs hade han precis klämt sig förbi mig i ett "2-till-1"-förgrening. Han skulle absolut förbi, även om det innebar att jag fick bromsa. roll

sånt gör att det börjar rycka i mina sidonackmuskler och ena ögat...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Pim_Pim
28 maj 2012
Spärren kopplar man ju ur (Y)

Yawn...
3 151 Inlägg
28 maj 2012
Marticus skrev:
Mervolic skrev:

Störigt? Japp.

Ett tag innan bilden togs hade han precis klämt sig förbi mig i ett "2-till-1"-förgrening. Han skulle absolut förbi, även om det innebar att jag fick bromsa. roll

sånt gör att det börjar rycka i mina sidonackmuskler och ena ögat...

Haha. big_smile

1 171 Inlägg
28 maj 2012
Mervolic skrev:

Störigt? Japp.

Det roligaste med de där "upp i röven"-folket är att de förstår inte att när man ligger 1m bakom en lastbil i 80 så tar det en stund att accellerera upp sedan när man ska om och det blir 2-filigt. Därför kommer ju jag bakom som haft bra avstånd hela vägen och har redan i rätt tid accellererat upp i 100 lagom till det blir 2-filigt och kör därför om innan...wink Sedan är det samma visa igen bakom nästa lastbil: 130-80-130-80. Inte går det fortare än mina jämna 100.smile

En del har 0 planeringsförmåga och ingen is i magen.

Forummoderator
26 395 Inlägg
29 maj 2012
Mervolic skrev:

Störigt? Japp.

Spöstraff på såna idioter..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

lastbils chaufför
240 Inlägg
29 maj 2012
Glesmark skrev:
Kan väl bara sticka in lite info. att alla svenska tunga lastbilar, scania såväl som volvo är spärrade på 90 och inget annat.

Sen finns det dom åkerierna som väljer att spärra sina lastbilar på 80 av rent ekonomiskt intresse.

Vad man också kan göra är att se till att ha nästan blanka däck när det är dags för omkalibrering (varannat år om jag minns rätt?), sen när du byter till nya så kommer bilen gå 92-94km/h men visar 90, olagligt att köra i det men du var ju ovetande om det och åkeriet ville inte kolla upp det, dom sade att den är spärrad på 90 och att jag skall sluta oroa mig. big_smile

Sen händer även vise verca, kalibrerar du med nya däck och sliter ner dom kommer bilen gå i 86-88 men även i detta fall visa 90.

då frågar ja dig varför det står 89 i Scania?? och i Volvo står det 90!! då ja kör Scania dagligen som är ca 1år gammal! ja har kollat med gps och på plan väg så är det 89

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

Yawn...
3 151 Inlägg
29 maj 2012
zoopåse skrev:
Mervolic skrev:

Störigt? Japp.

Det roligaste med de där "upp i röven"-folket är att de förstår inte att när man ligger 1m bakom en lastbil i 80 så tar det en stund att accellerera upp sedan när man ska om och det blir 2-filigt. Därför kommer ju jag bakom som haft bra avstånd hela vägen och har redan i rätt tid accellererat upp i 100 lagom till det blir 2-filigt och kör därför om innan...wink Sedan är det samma visa igen bakom nästa lastbil: 130-80-130-80. Inte går det fortare än mina jämna 100.smile

En del har 0 planeringsförmåga och ingen is i magen.

Yep! Fler folk borde ju tänka så, tycker man... roll

Mack skrev:
Spöstraff på såna idioter..

Hehe, jo... And Jämtland's full of 'em. wink

66 Inlägg
29 maj 2012
Moralmänniskor i trafiken är bland det värsta.
Att köra under skyltad hastighet utan anledning är grymt irriterande!
Kan ju konstatera att de flesta farliga situationer uppstår när folk kör för sakta, inte tvärt om

Och folk som inte vet vad en gaspedal är när rödljus har blivit grönt... Man fattar ju varför folk gör lite vågade omkörningar ibland när man har såna segmuppar framför sig smile
Senast redigerat av abnormalRebirth (29 maj 2012)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:
Kan ju konstatera att de flesta farliga situationer uppstår när folk kör för sakta, inte tvärt om

Och folk som inte vet vad en gaspedal är när rödljus har blivit grönt... Man fattar ju varför folk gör lite vågade omkörningar ibland när man har såna segmuppar framför sig smile

Så tycker jag oxå. Finns det inga hinder eller andra faror så det minsta man kan begära av medtrafikanterna är att de hållar hastigheten. Jag begär aldrig att dom ska köra fortare utan vill jag köra fortare så får jag väl vänta tills det dyker upp en säker plats att göra en omkörning på.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Yawn...
3 151 Inlägg
29 maj 2012
Vet inte om jag håller med där... Om någon kör för långsamt, vad tusan gör det? Så länge dem håller till höger så är det ok tycker jag. Värre är det med dem som kör långsamt och ligger och stryker längs med mittlinjen så man inte kan köra om.

957 Inlägg
29 maj 2012
Mervolic skrev:
Vet inte om jag håller med där... Om någon kör för långsamt, vad tusan gör det? Så länge dem håller till höger så är det ok tycker jag. Värre är det med dem som kör långsamt och ligger och stryker längs med mittlinjen så man inte kan köra om.

Men om det är så att det  finns  ej plats att köra om då är det jävligt störande. Jag kör lastbil med lsäp dagligen och  man kommer ikapp ofta  såna sniglar på vägen och det tar jävla tid att köra om + att man skapar   jävligt långt kö  bakom sig

Trucker
2 710 Inlägg
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:

Hände mig senast igår. På väg hem från Sthlm (E4), sitter en kvinna i en Fabia o kör i 70 (!!!), Den vägen är 90, jag håller mina 80 (bil+släp). Kan ju inte köra om så jättelätt när man har 30ton last.. Nedförsbacke är man uppe i 110 kanske, uppför, 50. O fanskapet ligger visst i sina jävla 70 o farthållare. Hallå !!!!!!

Grymt j-a irriterande !!!!

Fart missbrukare

66 Inlägg
29 maj 2012
Tyvärr så är det ju så att nästan alla som kör för sakta även har dålig respekt/koll bakåt. Det är väldig få som faktiskt kör åt höger hmm För "jag kör ju under hastigheten, jag är ju laglig". Segisar tongue

Tyvärr så är det faktiskt så att det är kvinnor, gammla som unga som medelålders, som kör för sakta och skapar köer som inte skulle behöva existera. Påpekade detta för tjejen några gånger och hon tyckte ju självklart att det var stötande att jag sa så, men efter några gånger i bilen så började hon förstå vad jag menade. Och då blev hon istället arg på tjejerna för att de visar upp sådana tråkiga egenskaper tongue

Tjej+liten bil = stoppkloss, tyvärr!!
Det är så mycket härligare med en tjej som faktiskt vet hur man använder gasen smile

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:
Det är så mycket härligare med en tjej som faktiskt vet hur man använder gasen smile

+1!!! Men det måste bara finnas nån som lär dom detta först!

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:
Tyvärr så är det ju så att nästan alla som kör för sakta även har dålig respekt/koll bakåt. Det är väldig få som faktiskt kör åt höger hmm För "jag kör ju under hastigheten, jag är ju laglig". Segisar tongue

Tyvärr så är det faktiskt så att det är kvinnor, gammla som unga som medelålders, som kör för sakta och skapar köer som inte skulle behöva existera. Påpekade detta för tjejen några gånger och hon tyckte ju självklart att det var stötande att jag sa så, men efter några gånger i bilen så började hon förstå vad jag menade. Och då blev hon istället arg på tjejerna för att de visar upp sådana tråkiga egenskaper tongue

+1

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
29 maj 2012
Grabber skrev:
abnormalRebirth skrev:

+1!!! Men det måste bara finnas nån som lär dom detta först!

+1wink

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

1 422 Inlägg
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:

Pensionär+bil = stopkloss, tyvärr. Kan vara en carrera gt men det går inte fortare för det. tongue Men du har rätt du med!

104 Inlägg
29 maj 2012
abnormalRebirth skrev:

Jag är en tjej + liten bil, men jag skulle inte kalla mig stoppkloss.. smile Men kan hålla med om att i många fall är det tjejer/kvinnor/tanter som kan köra lite konstigt, även andra.

957 Inlägg
29 maj 2012
cheffer skrev:
abnormalRebirth skrev:
Tyvärr så är det ju så att nästan alla som kör för sakta även har dålig respekt/koll bakåt. Det är väldig få som faktiskt kör åt höger hmm För "jag kör ju under hastigheten, jag är ju laglig". Segisar tongue Tyvärr så är det faktiskt så att det är kvinnor, gammla som unga som medelålders, som kör för sakta och skapar köer som inte skulle behöva existera.Påpekade detta för tjejen några gånger och hon tyckte ju självklart att det var stötande att jag sa så, men efter några gånger i bilen så började hon förstå vad jag menade. Och då blev hon istället argpå tjejerna för att de visar upp sådana tråkiga egenskaper tongue Tjej+liten bil = stoppkloss, tyvärr!! Det är så mycket härligare med en tjej som faktiskt vet hur man använder gasen smile

Pensionär+bil = stopkloss, tyvärr. Kan vara en carrera gt men det går inte fortare för det. tongue Men du har rätt du med!

+1 hahahha

82 Inlägg
29 maj 2012
Va de värsta ja vet. Jo de ska ja berätta . Ja hatar alla jävla moppedister hojåkare cyklister å allt annat kreti å pleti som är ute å förstör min vardag. Jobbar i Huddinge å kör varje dag till norra sidan tyvär.... Imorse va de för 1000000 gången en lite f.tta på en moppe som skulle ta mig på vänstern å sen tränga sig in framför mig.
Glöm de skrek ja för mig själv i bilen tsm med massa andra fula ord. Gasade järnet med idioten brevid mig upp i röven på bilen framför. Hahahhahah din jävla nolla vart ska du nu da när du ligger i mötande trafik!!!
Han va tvungen å släppa innan han fronta med en annan bil . Jävla ghostrider mupp wannabe.

Varje dag tvingas ja ha idioter på hojjar å skit runt mig ja bara hatar dom å gråter inte en tår om dom dör när dom ramlar framför min bil å blir mos.

Idioter

P.s ja har kört hoj sen ja va 4 tog moppe vid 15 tungt vid 21 å ja kör fan inte mellan bilarna på Essingeleden i 100 blås . F.ck er om ni ramlar !

Sök