Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.
Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.
Det låter fränt! Okej, intressant!
Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105 Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro?
Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.
Det låter fränt! Okej, intressant!
Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105 Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro?
Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft. Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2. Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.
Jag vill ju bygga nå liknade S1 insugen med 3kammare, men jag tror det är överkurs för en annan. Så på min racebil blir det nå 2kammars. Plenum runt trattarna bör ligga strax över 3,5liter.
Det låter fränt! Okej, intressant!
Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105 Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro?
Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft. Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2. Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.
Okej, på så vis Ja, det är grymt tajt tyvärr Men då kör du med snedställd kyl? Jag får laborera lite först innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra... Jag tänkte jag skulle besiktiga med detta insuget med, så får bli något diskret
Läste lite i denna tråden på sävarturbo: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … ;start=105 Vad är det egentligen för fördel med att köra 2kammars istället för 1? Förstår ju att det har med flödet att göra på något vis men kan det vara överkurs tro?
Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft. Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2. Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.
Okej, på så vis Ja, det är grymt tajt tyvärr Men då kör du med snedställd kyl? Jag får laborera lite först innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra... Jag tänkte jag skulle besiktiga med detta insuget med, så får bli något diskret
Rörram från bur och fram. Så kylaren sitter annorunda
Det blir ett mer jämnt fördelat tryck i plenumet runt trattarna. Dvs chansen är mycket större att alla cylindrar får i sig lika mycket luft. Dock är det lite mer pyssel att få plats med ett sånt insug i motorrummet på en s2. Jag kommer bygga sånt eftersom jag har gott om plats i motorrumet på min svarta, men skulle aldrig engagera mig att göra det på den röda som besiktas och används som vanlig gatbil.
Okej, på så vis Ja, det är grymt tajt tyvärr Men då kör du med snedställd kyl? Jag får laborera lite först innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra... Jag tänkte jag skulle besiktiga med detta insuget med, så får bli något diskret
Rörram från bur och fram. Så kylaren sitter annorunda