2457
Sök

Hur kopplar man in en turbo?

74 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
#1
hej som rubriken säger hur kopplar man in en turbo i en bil som inte har haft de innan ? audi a3 1.8 20v.
jag vill koppla in en audi a3 1.8t turbo ( orginal) hur många hästar får man då med den ?
om någon kan visa med bilder eller skiva steg för steg skulle jag vara väldigt tacksam
tack:Dbig_smile
Mvh. Ragip


84 Inlägg
19 april 2012
#2
Köp nytt grenrör, intercooler, dumpventil, westgate. Sen får du montera det på ett bra sätt. Sen för du åka till bilprovningen och Regbesiktiga om bilen.
Vid det här laget hoppas jag du har insett att det både blir lättare och billigare att sälja den bilen du har och köpa en som redan har turbo


Olika
907 Inlägg
19 april 2012
#3
En turbo är inget man bara "kopplar in"...

Mvh
Fredrik

16 197 Inlägg
19 april 2012
#4
nästan så jag måste skratta..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
19 april 2012
#5
säger som  evilaudio tongue  lär varken vara billigt eller lätt å turbo konvertera en sån bil, är inte bara å koppla in heller en jävla massa pill innan det funkar som det ska.. sälj bilen å köp en med turbo ist

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

3 292 Inlägg
19 april 2012
#6
Som alla andra har sagt.. sälj o köp en med turbo istället, klart som tusan det är möjligt att montera turbo med bra resultat men med tanke på din kunskapsnivå i dagsläget så är det nog ingen bra idé att ge sig på det nu. Alternativt låt nån annan göra det åt dig.. men det kommer troligen kosta mycket mer än vad en likvärdig bil som du har fast med turbo kostar att köpa.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#7
Varför så fucking negativ när det gäller en sugmotor som vill ha en turbo i ?
tänk inte bara på pengar skit samma vad det kostar  men iaf  finns det  ju billiga turbo att köpa  som t.ex en orginal turbo kostar begagnat 1500 de är inte mycket ju.  men jag tror att min bil skulle då vara bättre än dem som har den orginalt 1.8t

men iaf jag frågade inte om ert åsikt men jag frågade bara steg för steg hur man kan koppla in den kan ni hjälpa så skulle jag va tacksam.


74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#8
Vadå funkar inte den grenrör som man redan har i bilen ?


2 397 Inlägg
20 april 2012
#9
Ragipsbil skrev:
Vadå funkar inte den grenrör som man redan har i bilen ?
Och precis där bekräftades det att du absolut inte har kunskaperna till att turbokonvertera en stackars a3. jag är absolut inte negativ eller omöjlig att diskutera med men du borde verkligen sälja din egen bil och köpa en 1,8t och fixa ett steg 2 chip istället.
Billigt, enkelt och hållbart!


74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#10
Nybergrobin skrev:
Ragipsbil skrev:
Vadå funkar inte den grenrör som man redan har i bilen ?
Och precis där bekräftades det att du absolut inte har kunskaperna till att turbokonvertera en stackars a3. jag är absolut inte negativ eller omöjlig att diskutera med men du borde verkligen sälja din egen bil och köpa en 1,8t och fixa ett steg 2 chip istället.
Billigt, enkelt och hållbart!
ja de kanske sant att de är billigare men min lilla audi vill jag inte bli av med xD
men tror du att den inte klarar det om jag tex.  åker till bildemotering och plockar bort alla saker som man behöver för turbon är de bättre ? billigare än att köpa en ny turbo kit?


klabbarpan
3 041 Inlägg
20 april 2012
#11
Nej den passar ej. Nytt grenrör, avgas ic, etc etc....


64 Inlägg
20 april 2012
#12
För det första låt oss säga att du lyckas montera turbo i din bil så kommer det inte gå och ladda något pga för högt kompressions förhållande! om det inte hade vart något problem (vi säger om) så är det koppling som ska bytas rätt så säker på att man måste byta insug med rätt vinklar för att få original tryckrör att passa sen är det spridare som ska bytas oljetråg med retur sen ska bilen mappas (ställa in bränsleinsprutningen) säger som alla andra här det är fullt möjligt men det är inte värt all möda å besvär, För att göra ett sådan här grej måste man veta lite vad man håller på med man kan lixom inte vara född med stortån mitt på handen om man säger så.


74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#13
unquattro skrev:
För det första låt oss säga att du lyckas montera turbo i din bil så kommer det inte gå och ladda något pga för högt kompressions förhållande! om det inte hade vart något problem (vi säger om) så är det koppling som ska bytas rätt så säker på att man måste byta insug med rätt vinklar för att få original tryckrör att passa sen är det spridare som ska bytas oljetråg med retur sen ska bilen mappas (ställa in bränsleinsprutningen) säger som alla andra här det är fullt möjligt men det är inte värt all möda å besvär, För att göra ett sådan här grej måste man veta lite vad man håller på med man kan lixom inte vara född med stortån mitt på handen om man säger så.
låter jobbigt sad men jag ser att det finns att köpa elektriskt turbo som ger  en kännbar kick och dem ger garanti att den ska öka effekten om man inte är nöjd kan man få pengarna tillbaka. va säger ni om de är de värt att köpa de ?


64 Inlägg
20 april 2012
#14
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:
För det första låt oss säga att du lyckas montera turbo i din bil så kommer det inte gå och ladda något pga för högt kompressions förhållande! om det inte hade vart något problem (vi säger om) så är det koppling som ska bytas rätt så säker på att man måste byta insug med rätt vinklar för att få original tryckrör att passa sen är det spridare som ska bytas oljetråg med retur sen ska bilen mappas (ställa in bränsleinsprutningen) säger som alla andra här det är fullt möjligt men det är inte värt all möda å besvär, För att göra ett sådan här grej måste man veta lite vad man håller på med man kan lixom inte vara född med stortån mitt på handen om man säger så.
låter jobbigt sad men jag ser att det finns att köpa elektriskt turbo som ger  en kännbar kick och dem ger garanti att den ska öka effekten om man inte är nöjd kan man få pengarna tillbaka. va säger ni om de är de värt att köpa de ?
Det är Kalle Anka det finns inget sådant tyvärr, krävs ganska stor fläkt för det. Har hört att det finns men det är inget som fungerar tyvärr
Senast redigerat av unquattro (20 april 2012)


74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#15
unquattro skrev:
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:
För det första låt oss säga att du lyckas montera turbo i din bil så kommer det inte gå och ladda något pga för högt kompressions förhållande! om det inte hade vart något problem (vi säger om) så är det koppling som ska bytas rätt så säker på att man måste byta insug med rätt vinklar för att få original tryckrör att passa sen är det spridare som ska bytas oljetråg med retur sen ska bilen mappas (ställa in bränsleinsprutningen) säger som alla andra här det är fullt möjligt men det är inte värt all möda å besvär, För att göra ett sådan här grej måste man veta lite vad man håller på med man kan lixom inte vara född med stortån mitt på handen om man säger så.
låter jobbigt sad men jag ser att det finns att köpa elektriskt turbo som ger  en kännbar kick och dem ger garanti att den ska öka effekten om man inte är nöjd kan man få pengarna tillbaka. va säger ni om de är de värt att köpa de ?
Det är Kalle Anka det finns inget sådant tyvär
asså om dem garanterar att det funkar ?


Pim_Pim
20 april 2012
#16
Smidigt om det bara gick att koppla in sådär, då hade nog 99% använt turbo. smile

64 Inlägg
20 april 2012
#17
Ragipsbil skrev:
unquattro skrev:
Ragipsbil skrev:
låter jobbigt sad men jag ser att det finns att köpa elektriskt turbo som ger  en kännbar kick och dem ger garanti att den ska öka effekten om man inte är nöjd kan man få pengarna tillbaka. va säger ni om de är de värt att köpa de ?
Det är Kalle Anka det finns inget sådant tyvär
asså om dem garanterar att det funkar ?
Ja Låt os säga att du bromsar bilen å har 92hk på hjulen sedan skruvar ni dit en "el turbo" å du har 93hk så hävdar dom att den fungerar men det är inget du kommer märka 92 el 93 hk är samma du kanske har mer syre i luften vid andra bromsningen
Senast redigerat av unquattro (20 april 2012)


74 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#18
Pim_Pim skrev:
Smidigt om det bara gick att koppla in sådär, då hade nog 99% använt turbo. smile
så ingen tro på att de kommer funka ?
men de sjuka är då varför garanterar dem för de?


529 Inlägg
20 april 2012
#19
Ragipsbil skrev:
Pim_Pim skrev:
Smidigt om det bara gick att koppla in sådär, då hade nog 99% använt turbo. smile
så ingen tro på att de kommer funka ?
men de sjuka är då varför garanterar dem för de?
För att dom ska få sälja dom kanske? wink

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Pim_Pim
20 april 2012
#20
Ragipsbil skrev:
Pim_Pim skrev:
Smidigt om det bara gick att koppla in sådär, då hade nog 99% använt turbo. smile
så ingen tro på att de kommer funka ?
men de sjuka är då varför garanterar dem för de?
Det är så mycket mer än vad man tror vid turbokonvertering !


Sök