2563
Sök

Hur kan man va så dum å köpa epa för över 50 000:-?

512 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
#1
En grej jag undrat länge e hur satan kan man gå å köpa en tex kapad 740 för över 50 000:- OM ens över 20 000:- :S

Finns ju så helvetes överdrivna priser på dessa epa traktorer nu för tiden. 33Km/h Yeeey.
Eller kanske är värt ca 75 000:- för ett pöööök i sin kapade epa tongue

Eller vad tycker ni? Är int dessa priser helt överdrivna...


474 Inlägg
20 april 2012
#2
Finns ju folk med alldeless förmycket inkomst.. :p


329 Inlägg
20 april 2012
#3
Överdrivna priser på saker kommer att finnas så länge det finns folk som köper utan att gnälla på priset
Senast redigerat av Mattias_Vejdeland (20 april 2012)


4 115 Inlägg
20 april 2012
#4
Jag har aldrig haft en epa och tycker det är ett väldigt dåligt alternativ till 125a men vissa vill ju ha dom så man får respektera det.

Anledningen till att dom är så dyra skulle jag tro är att det är en jävla massa timmar och pengar som har lagts ner på att konvertera en vanlig bil till en epa.

Dom som är riktigt serriösa med sina epa byggen hinner ju ofta ta körkort och köpa riktig bil innan dom är klara med sitt project...

Jag har ingen erfarenhet av epor som sagt men dom borde inte sjunka speciellt mkt i pris sålänge man sköter dom? Så man kanske får tillbaka pengarna sen när man säljer dom? Lite som en bostadsrätt.
Senast redigerat av zemet (20 april 2012)


Scrape Addict
128 Inlägg
20 april 2012
#5
Många ungdomar vill ha en epa/traktor.

Då finns det två alternativ:
- Bygg själv, billigt. (eller ja, fortfarande rätt dyrt)
- Köp färdigt, dyrt.

Och sen så får man värdera hur mycket det är värt att slippa bygga traktorn själv. Ganska mycket tydligen, eftersom det är ganska mycket jobb att bygga en epa.. Kapa, svetsa, dubbla lådor etc.
Senast redigerat av MrStalby (20 april 2012)


Pim_Pim
20 april 2012
#6
Som sagt, eftersom folket köper a-traktor/epa mellan 0-70.000 tusen så är dom väl antagligen värda det.
Sen får man mer eller mindre tillbaka pengarna sen när dom säljs.

Blev nyss klar med min andra traktor som kommer att säljas dyrt sen! wink
Senast redigerat av Pim_Pim (20 april 2012)

43 Inlägg
20 april 2012
#7
Visst kan ju tyckas vara mycket pengar har själv aldrig haft epa. Men hellre köpt en epa för 50 000 än
en mopedbil för 150 000 kr
http://www.ligiersverige.se/


90 Inlägg
20 april 2012
#8
Har man intresset så lägger man ner pengarna på det...
jag skulle tex inte köpa en kamera för över 2k. skulle alldrig falla mig in att köpa en systemkamera för 10k pga bristande intresse..


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
20 april 2012
#9
Har en vän som köper 740,is för 5000kr skicket.
Bygger om doom till atraktor o säljs för 25 tusen. han har levt rätt bra på det tricket i 2-3 år nu.

C H E V R O L E T <3

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 april 2012
#10
Det var en artikel om en kille som byggde traktorer i bilsport för ett tag sedan. Såg jäkligt seriöst ut:-)


Scrape Addict
128 Inlägg
20 april 2012
#11
nixon89 skrev:
Det var en artikel om en kille som byggde traktorer i bilsport för ett tag sedan. Såg jäkligt seriöst ut:-)
En av hans byggen rullar där jag bor.. Mycket seriöst byggt. Värt pengarna.


102 Inlägg
20 april 2012
#12
Min bror äger en epa traktor, en gammal ombyggd 740. Och jag kan säga att för honom var de sjukt värt! Vi bor cirka 1 mil ifrån samhället, det går typ inga bussar hit och våra föräldrar jobbar. På sommarn går de ju bra att glida på moppe, men på vintern blir de för kallt. Därför var de guld värt för honom att få en epa av mamma och pappa.

Visst den kostade sisådär 40 lax, men då är de en riktigt fräsch epa traktor. Går bra, nylackad (seriöst gjort, inte rollad mattsvart...tongue), vinge, sänkt, kjolpaket, snygga fäljar, bra ljudsystem, sportstolar, sportratt, olika lysen, extra värme m.m. Sen går den jäkligt bra också.
De har ju kostat en del att bygga om den och de finns inte speciellt mycket epor på marknaden heller, klart dom kostar att köpa? smile


2 140 Inlägg
20 april 2012
#14
sandzoo skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_740_A_traktor__Utstallningsskick__39328517.htm?ca=21&w=3
HAHA bara jag som dog när jag såg vingen? tongue

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Refined
1 770 Inlägg
20 april 2012
#15
Tja. Visst är det överdrivna priser, inget snack om det. Men sköter du din traktor och är rädd om den så får du minst samma pris tillbaka när den sedan säljs.

Och det är ju inte fordonen i sig som sätter priserna, det är efterfrågan ifrån kund som gör det!

Forummoderator
26 299 Inlägg
20 april 2012
#16
När jag var yngre så vägrade jag ens titta åt epatraktorernas håll. Argumentet att det "blev för kallt på vintern att åka moped", fanns inte i min värld, så jag körde på oavsett utomhustemperatur med min moped från ´63..
Vintertid förresten..skulle jag till bussen till exempel, så kunde jag lika gärna ta skotern.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 532 Inlägg
20 april 2012
#17
Jag hade en Duett A-traktor och en Scania 124 torped bägge köpta på auktion. Typ 20000 för båda. Sålde dom sen för typ 30000st Scanian la jag ner tid på o pimpa satan me lampor o gardiner o såna saker. Man köper det man vill ha o lägger pengar på det. Sen ska man inte räkna med att få nått tillbax som många gör.
Jag förlora många tusenlappar men var en stolt byggare.


2 072 Inlägg
20 april 2012
#18
AntrE skrev:
sandzoo skrev:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_740_A_traktor__Utstallningsskick__39328517.htm?ca=21&w=3
HAHA bara jag som dog när jag såg vingen? tongue
hehe du är inte ensam tongue

Sandzoo i da house


Sök