Orginal topp med orginal grenrör, ventilkåpan ska skickas på förzinkning IGEN!! Verkar vara omöjligt att få det bra, har testat 3 olika företag och det är olika resultat på alla. Har ni några tips så hör gärna av er.
Ska du köra med förzinkning är det bara hårt jobb med slipduk innan som gäller, ju finare du slipar desto bättre resultat, sen finns det ju olika skikttjocklekar att välja mellan.
Ska du köra med förzinkning är det bara hårt jobb med slipduk innan som gäller, ju finare du slipar desto bättre resultat, sen finns det ju olika skikttjocklekar att välja mellan.
jag vet, och som jag har slipat och polerat innan varje gång jag skickat in dom, kan inte ha varit bättre förutsättningar för att det ska bli bra, men det blev skit iaf. en del kåpor har jag bara blästrat av och skickat in och dom har blivit riktigt bra, men dom sitter på någon annan bil i sverige just nu haha.
Hej allihopa, jag har fått byta garage så det har inte hänt så mycket på sista tiden, flytten har tagit massa tid och ork, men nu är det dags igen. det nästa som kommer på tur är inredningen. börjar snart med nya uppdateringar.
hur kan jag ha missat denna tråd ! du har/gör ett kanon jobb och bilen är vaker som en dag ! alltid kul å sen en helrenovering av en gamal Volvo !! tack.
Jag är erfaren/stilig, och har vid ett flertal tillfällen iakttagits någorlunda nykter.
hur kan jag ha missat denna tråd ! du har/gör ett kanon jobb och bilen är vaker som en dag ! alltid kul å sen en helrenovering av en gamal Volvo !! tack.
Det är lätt att missa roliga trådar, finns ju så många bra trådar att kolla på. Man kan ju sitta flera timmar per dag och bara kolla på alla fina projekt och byggen. vi får inte glömma bort Bosse som startade detta projekt och har jobbat som f-n med bilen. Men ett stort tack, jag kommer snart att börja lägga ut bilder på när innredningen börjar komma på plats. mvh Jonas
Har gjort en beställning på en ny ventilkåpa nyss, blev massa småsaker som pinnbultar till grenrör och skruvar till ventilkåpan, lika bra att byta ut allt