Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson
Så det du ska göra Marcus för att få bra resultat är att blästra dina broms ok & sen grunda & sen på med färg som du kör med spruta Det kommer då bli det bästa resultat
Sen också fixa nya skivor för utseendet det hade jag gjort Marcus
Har sett Slitsade och borrade till 940... men ligger på ca 1500-2000 Styck! De pengar kan jag lägga på sportstolar eller annat kul
Så det du ska göra Marcus för att få bra resultat är att blästra dina broms ok & sen grunda & sen på med färg som du kör med spruta Det kommer då bli det bästa resultat
Sen också fixa nya skivor för utseendet det hade jag gjort Marcus
Har sett Slitsade och borrade till 940... men ligger på ca 1500-2000 Styck! De pengar kan jag lägga på sportstolar eller annat kul
Okej jag väntade tills mina original bromsbelägg & bromsskivor var dåliga så köpte jag nytt runt om & så lackades broms ok & naven runt om Så har du fina skivor så vänta tills dom är slut hade jag gjort då
Står lite stilla i projektet nu eftersom jag har spenderat sötrsta delen av mina peng på 18":are och däck. Men om jag får någon fundering eller har någon fråga kommer det upp i tråden. Kommer ske uppdateringar även om jag inte spenderar på saker och ting till bilen
Har inte hänt någonting på bilen än, men hoppas kunna fixa Oljetrycks sensorn i helgen .
Än så länge har det bara funnits tid att ge den en tvätt och övningskört en gång . Idag har vi annars köpt Hjälm till mig . Ska till Ring Knutstorp i slutet på September på banträff med Porsche klubben . Då kan man ju inte stå bredvid och kolla på. Man måste ju få ha lite kul ibland .
Bilder kommer när vi har varit där. Ska också se om vi kan se hur bilen blir med fälgarna på i helgen. Bilder kommer där också
Har inte hänt någonting på bilen än, men hoppas kunna fixa Oljetrycks sensorn i helgen .
Än så länge har det bara funnits tid att ge den en tvätt och övningskört en gång . Idag har vi annars köpt Hjälm till mig . Ska till Ring Knutstorp i slutet på September på banträff med Porsche klubben . Då kan man ju inte stå bredvid och kolla på. Man måste ju få ha lite kul ibland .
Bilder kommer när vi har varit där. Ska också se om vi kan se hur bilen blir med fälgarna på i helgen. Bilder kommer där också
Stay put!
Låter trevligt med Rimsen ju Hoppas det blir bra & att Oljetryks sensorn blir fint
Händer inte mycket just nu... vilket ni kanske har märkt. Väntar på att få in pengar i kassan så man kan lämna in saker på lack och en av de är ventilkåpan. Jag vet inte riktigt hur jag vill lacka den. Funderar på att ha Vit eller Blank "VOLVO" text och sedan klar blå bakgrund (Volvo blå). Eller att ha ventilkåpan något liknande detta:
Lacka ventilkåpan typ så! Är med sugen på att göra det till min Ska dock ha en lös och göra det på isf ;p tryckrören kan du polera upp själv om du har ork till de, och sen bara köpa siliconeslangarna till intercooler o turbo o de, 1000 kr billigare
Har inte hunnit med att göra något på bilen överhuvudtaget denna helg. Jag har varit delvis sjuk och farsan fyllde år idag. Men nästa helg blir det banträff med Porsche klubben om vädret tillåtet. Farsan och jag ska nog ta oss några varv på Knutstorp om det går
Borsan ska också få tillbaka sina 15"are vilket betyder att min 18" kommer på .
Bilder hoppas jag kommer från banträffen om det blir av!
Blir ingen banträff på Knutstorp imorgon . Porsche-klubben har meddelat att man inte får ha några passagerare när man kör . Fan va tradiga de ska va! Då blir det nog att åka på Mekonomens Bilträff eller ÄNTLIGEN få dit Oljetrycks sensorn.
Va på Mekonomen Center Syd med Mattias (OTAKU på Garaget) idag. Var väll okej... var mindre folk än väntat, men kan bero på vädret. Här är en länk till lite bilder från träffen. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=41157
Va på Mekonomen Center Syd med Mattias (OTAKU på Garaget) idag. Var väll okej... var mindre folk än väntat, men kan bero på vädret. Här är en länk till lite bilder från träffen. http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=41157
Uppdatering kommer på måndag/tisdag
Roligt med bilderna du har lagt upp det gillar jag Ja tyvärr var ju inte vädret så bra så folk blir så tråkiga att dom ej vill ut då ju
Nu har vi inhandlat låsmuttrar och vanliga muttrar till bilen så jag kan få på fälgarna. Ska inom snar framtid (mellan 1-2 veckor) börja polera, vaxa fälgarna och måla bromsoken röda.
Nästa update kommer när mitt emblem kommer (antagligen imorgon).
Ja... jag sa ju att en uppdatering skulle komma, men jag har inget nytt att meddela tyvärr Jag säger väll så här, uppdatering kommer i helgen då jag förhoppningsvis har tvättat bort fågelskiten och påbörjat fälgbytet
Nu är man hemma hos farsan (där bilen finns). Så nu kan ni se mitt nya emblem till grillen. Riktigt nöjd! Tack Rickard (Vita_Vargen). Blev bättre än vad jag hade tänkt mig! Ska få på det i helgen... om jag får tid.
Sen blir det bromsok, fälga... ja vi får se när det blir av men ska försöka skynda mig
Ska försöka lägga lite krut på att få på fälgarna nu i helgen. Får se hur det går... men nya emblemet SKA på!
Jag blev lite förvånad när jag kollade min tråd idag... jag har 78 stycken som följer! Det glädjer mig väldigt mycket. Nu skriver jag inte för mig själv längre