2613
Sök

Volvo 940 Exteriör, Styling mm. Första Bilen!

Styling mm. inför körkort 2014! Körkortet är nu taget 30/4 2014. Mer info om vad som skall göras kan läsas i första inlägget i Projekttråden. // Mathson

Turboknuff finns det gott om plats för!
324 658 Visningar
Uppdaterades senast 11 oktober 2014
Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
16 januari 2013
#421
Verkligen no offense, men dem där stolarna är nog något utav det fulaste jag sett.

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#422
JM-Racing skrev:
Verkligen no offense, men dem där stolarna är nog något utav det fulaste jag sett.

- Jimmy.
Får se vilka stolar jag väljer. Blir ju om ett år så mycket kan hända. Sen får jag provsitta lite stolar. GT3 Stolarna kan "flexa" lite om jag kommer ihåg rätt. Så ska prova mängder av stolar innan jag bestämmer mig smile


Tokig 08a
1 019 Inlägg
16 januari 2013
#423
original tygstolarna är nog fan dom bekvämaste!


Putsnörd!
277 Inlägg
16 januari 2013
#424
Ja tygstolarna är faktiskt bevämare än 960s skinnstolar! smile

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
16 januari 2013
#425
mmathson skrev:
JM-Racing skrev:
Verkligen no offense, men dem där stolarna är nog något utav det fulaste jag sett.

- Jimmy.
Får se vilka stolar jag väljer. Blir ju om ett år så mycket kan hända. Sen får jag provsitta lite stolar. GT3 Stolarna kan "flexa" lite om jag kommer ihåg rätt. Så ska prova mängder av stolar innan jag bestämmer mig smile
Tänk lite på typ 960 helskinnstolar? V70 stolar? Såna original stolar, för dem är ju byggda för att du skall ha komfort under en lång tid, medans stolarna som Sparco, MOMO och såna stolar är verkligen inte byggda för komfort under långfärder osv, för den dagen du åker 50 mil enkel väg kommer du ångra dig om du lägger i såna stolar. Bara ett tips!

- Jimmy.

Just live life - VIP Style.

Tokig 08a
1 019 Inlägg
16 januari 2013
#426
golfmk_3 skrev:
Ja tygstolarna är faktiskt bevämare än 960s skinnstolar! smile
och så sitter man där man sitter även fast de börjar svänga, istället för o fladdra runt i skinnstolarna!


Putsnörd!
277 Inlägg
16 januari 2013
#427
Haha precis! man får hålla extra hårt i ratten wink

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)

Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
16 januari 2013
Trådstartare
#428
JM-Racing skrev:
mmathson skrev:
JM-Racing skrev:
Verkligen no offense, men dem där stolarna är nog något utav det fulaste jag sett.

- Jimmy.
Får se vilka stolar jag väljer. Blir ju om ett år så mycket kan hända. Sen får jag provsitta lite stolar. GT3 Stolarna kan "flexa" lite om jag kommer ihåg rätt. Så ska prova mängder av stolar innan jag bestämmer mig smile
Tänk lite på typ 960 helskinnstolar? V70 stolar? Såna original stolar, för dem är ju byggda för att du skall ha komfort under en lång tid, medans stolarna som Sparco, MOMO och såna stolar är verkligen inte byggda för komfort under långfärder osv, för den dagen du åker 50 mil enkel väg kommer du ångra dig om du lägger i såna stolar. Bara ett tips!

- Jimmy.
Har åkt långt i en Sparco Evo 2 Plus. Den var lika bekväm under hela färden som när jag satte mig i den för första gången smile


4 115 Inlägg
16 januari 2013
#429
Jag tyckte det var sjukt snygg så som inredningen var på den 960n du länkade. Men frågan är ju om du inte ska försöka hitta en bättre kompromiss stol istället. Kanske fynda typ 9-5 pilotstolar eller liknande.

Har dock aldrig suttit i någon gt3 kopia så dom kanske är bekväma vad vet jag:)


478 Inlägg
16 januari 2013
#430
mmathson skrev:
JM-Racing skrev:
mmathson skrev:

Får se vilka stolar jag väljer. Blir ju om ett år så mycket kan hända. Sen får jag provsitta lite stolar. GT3 Stolarna kan "flexa" lite om jag kommer ihåg rätt. Så ska prova mängder av stolar innan jag bestämmer mig smile
Tänk lite på typ 960 helskinnstolar? V70 stolar? Såna original stolar, för dem är ju byggda för att du skall ha komfort under en lång tid, medans stolarna som Sparco, MOMO och såna stolar är verkligen inte byggda för komfort under långfärder osv, för den dagen du åker 50 mil enkel väg kommer du ångra dig om du lägger i såna stolar. Bara ett tips!

- Jimmy.
Har åkt långt i en Sparco Evo 2 Plus. Den var lika bekväm under hela färden som när jag satte mig i den för första gången smile
Hmm undra vem du åkte med då wink Du hade 4 Punkts bältet på dig också har jag för mig big_smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
17 januari 2013
#431
Om inte Marcus ska ha dörrsidorna är jag intresserad oxå! tongue

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Putsnörd!
277 Inlägg
17 januari 2013
#432
Alla som är intresserade får väl lägga ett bud då, men nu är det mmathson som har första tjing! wink
Så vill han ha dom så ordnar vi det till ett schysst pris, annars blir det väl bud som gäller wink haha

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)

Skrap
2 098 Inlägg
27 januari 2013
#433
Ser riktigt fin ut nu faktiskt.

Kolla gärna in mitt utgångsobjekt!

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#434
JofooN skrev:
Ser riktigt fin ut nu faktiskt.

Kolla gärna in mitt utgångsobjekt!
Tack! Väntar på att få hem en Dekorramp och ska sedan prova sidkjolarna, modifiera de främre stänkskydden så sidkjolarna passar. Sen ska man ju plocka av lite saker som ska lackas.
Vi får se hur det går smile


Skrap
2 098 Inlägg
27 januari 2013
#435
mmathson skrev:
JofooN skrev:
Ser riktigt fin ut nu faktiskt.

Kolla gärna in mitt utgångsobjekt!
Tack! Väntar på att få hem en Dekorramp och ska sedan prova sidkjolarna, modifiera de främre stänkskydden så sidkjolarna passar. Sen ska man ju plocka av lite saker som ska lackas.
Vi får se hur det går smile
Okej, det låter inte alls dumt smile.
Vart har du beställt dekorrampen?, det kanske du har skrivit, så har nog missat det i såfall. Hur mycket går lacken på?

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
#436
JofooN skrev:
mmathson skrev:
JofooN skrev:
Ser riktigt fin ut nu faktiskt.

Kolla gärna in mitt utgångsobjekt!
Tack! Väntar på att få hem en Dekorramp och ska sedan prova sidkjolarna, modifiera de främre stänkskydden så sidkjolarna passar. Sen ska man ju plocka av lite saker som ska lackas.
Vi får se hur det går smile
Okej, det låter inte alls dumt smile.
Vart har du beställt dekorrampen?, det kanske du har skrivit, så har nog missat det i såfall. Hur mycket går lacken på?
Dekorrampen vann jag på en aktion på Tradera. Jag vet inte hur mycket lacken går på, men räknar med kanske 2000-3000... Det är nämligen en del saker som ska lackas tongue


Skrap
2 098 Inlägg
27 januari 2013
#437
mmathson skrev:
JofooN skrev:
mmathson skrev:

Tack! Väntar på att få hem en Dekorramp och ska sedan prova sidkjolarna, modifiera de främre stänkskydden så sidkjolarna passar. Sen ska man ju plocka av lite saker som ska lackas.
Vi får se hur det går smile
Okej, det låter inte alls dumt smile.
Vart har du beställt dekorrampen?, det kanske du har skrivit, så har nog missat det i såfall. Hur mycket går lacken på?
Dekorrampen vann jag på en aktion på Tradera. Jag vet inte hur mycket lacken går på, men räknar med kanske 2000-3000... Det är nämligen en del saker som ska lackas tongue
Okej, får börja kolla där smile.

Okej, men det är värt faktiskt, så det blir bra gjort med lackering och dylikt. Ska classic lacka mina kofångare tänke jag, så ville bara veta lite vad lack kan gå på smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Tokig 08a
1 019 Inlägg
27 januari 2013
#438
fan du börjar få iordning på bilen, en annan byter bil igen! haha


Turboknuff finns det gott om plats för!
484 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
#439
Nu kommer en lite uppdatering.

Bilen ska besiktigas på Fredag morgon inne i Helsingborg. Får bara hoppas att den går igenom så man kan köra utan problem i ett år till smile

Samlar fortfarande in lite pengar till lackering. (Donationer är välkomna big_smile). Sen när det är fixat så börjar samlandet till sänkningssats smile

Annars har det börjat lugna ner sig i min vardag.

Håll koll på Första inlägget för eventuellt förändringar eller saker som har tillkommit.

Alla tips är välkomna och kommer tänkas igenom!


67 Inlägg
5 februari 2013
#440
Kul projekt, oren lagd. smile



Sök