3905
Sök

Köpråd: Camaro 2011

1 365 Inlägg
26 april 2012
Problemet är väl egentligen att bilen i sig skriker ut: Tjena, här är jag och jag är stor, stark, brutal med en jävla massa krut under huven. Vilket ju är falsk marknadsföring när den blir frånåkt av en m3 e36 från 93....

Men det ligger väl i generna från 60 talet att de klassiska muskelbilarna som mustang, charger, camaro, gto, ska ha V8. Inget annat var tänkbart då även om v6 alternativet fanns på åtminstone mustang. Samma mentalitet lever kvar till viss del nu. Personligen hade jag aldrig kunnat haft en V6 i min bil, LS motorerna är ju själva hjärtat och den absolut bästa delen i hela bilen och den byter man ut..... Vänta, dessutom byter man ut den näst bästa delen i hela bilen... TR6060 växellådan mot en AY6. TR6060 som är en vidareutveckling av den extremt starka T56 växellådan... Väljer du däremot en automat så får du inte ens en LSD.

Bilfan är ju inte ens billig.. 249 000 är den billigaste jag hittade på blocket. Men men, det är inte jag som ska köpa den.

OpelP1 skrev:
Bergkuist skrev:
Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

Med tanke på att några årgångar av camaro hade en v8 på 145hk så känns väl inte en v6 på 315hk särskilt nedvärderande.......

342 Inlägg
26 april 2012
Camaro 80-talarna hade även en rak 4 wink

14 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
Tja, Tack för alla svar

Har kollat med verkstaden och det är inga fel på den, Ett litet tickande som kan vara fläkten/fläktrem som inte är en större fara,
V8 är inget för mig.. eller för min ekonomi, Jag tycker fortfarande 315 hk räcker gott och väl. dessutom så drar den inte så mycket !

2 401 Inlägg
26 april 2012
Haydooris3 skrev:
Tja, Tack för alla svar

Har kollat med verkstaden och det är inga fel på den, Ett litet tickande som kan vara fläkten/fläktrem som inte är en större fara,
V8 är inget för mig.. eller för min ekonomi, Jag tycker fortfarande 315 hk räcker gott och väl. dessutom så drar den inte så mycket !

Gillar man inte v8 så får vi på garaget.org acceptera det smile 315hk är rätt så bra ändå i en bil....

Lycka till med bilköpet

14 Inlägg
27 april 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Haydooris3 skrev:
Tja, Tack för alla svar

Gillar man inte v8 så får vi på garaget.org acceptera det smile 315hk är rätt så bra ändå i en bil....

Lycka till med bilköpet

Såklart, alla män gillar v8 v10 osv osv.. Men sen spelar ekonomi stor roll, Men men tack !!! Funderar på ett avgassystem, Tips?

Sök