3868
Sök

Manuell FWD V8 låda

96 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny låda till SAABen och har kikat runt bland annat på F28 & F40.
Men sen kom jag på att det finns flera jänke V8or som är FWD. Dock hittar jag ingen som har forskat djupare i detta innan. Tyvärr är ju de flesta automat... Någon som är mer insatt?

Saab 9000 2.0t

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
25 april 2012
I ett avsnitt med Rides så byggde dom om en V8 FWD jänk åt Jay Leno, kommer dock inte ihåg vad det var för modell hmm

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
25 april 2012
audi med 4.2l v8 dock 4wd men det bör inte vara några problem att spärra lådan så inte utgånde bakåt ställer till bekymmer

Kör fort så hinner inget hända...

1 532 Inlägg
25 april 2012
LeafBox skrev:
I ett avsnitt med Rides så byggde dom om en V8 FWD jänk åt Jay Leno, kommer dock inte ihåg vad det var för modell hmm

Oldsmobile Toronado tror jag den heter.
Senast redigerat av Dirtymike (25 april 2012)

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
25 april 2012
Dirtymike skrev:
LeafBox skrev:

Oldsmobile Toronado tror jag den heter.

Nope den heter Tornado -66 Samma låda som sedan hamnade i Cadillac Eldorado -67 och framåt en automatlåda placerad vid sidan av motorn med en kedja mellan motor och växellåda. Men detta är ju en 3-växlad jätteklump dimesionerad för 2-tons bilar med 400cui och större.
Senast redigerat av hotrodder (25 april 2012)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök