2758
Sök

Sänka min 745a?

12 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
#1
Hej
Nu blir det säkert många som skrattar här men jag är ej kunnig av detta samt har inga verktyg alls.
Jag letar efter någon som har en vinkelslip,som skulle vilja kapa mina fjädrar bak på Volvon,räcker med typ ett varv eller så. Bara jag slipper stuket jag har på bilen nu :-
I Linköpings trakten ska tilläggas

Många säger säkert "köp fjädrar" Men finns ingen ekonomi för det alls och testar lite å ser om någon skulle vilja göra det åt mig gratis eller liknande.

Som sagt lägger bara ut denna tråd o testar mig fram lite. Är så oerhört trött på stuket på bilen,plus att den känns så oerhört svampig i baken. Ja ni ser nog vad jag menar,när ni kollar bilderna

Mvh Daniel
Senast redigerat av PapaD (30 april 2012)


277 Inlägg
30 april 2012
#2
Tjenare Daniel.
En vinkelslip går på 200:- på Ö&B, och det borde du ha råd med, annars får du skära ned på 200:- i soppa. Vad det gäller kapning av fjädrar.

Hissa upp bilen, räkna varv markera där du ska kapa, samma på andra sidan, ta fram kapmaskinen, *bzzzzziiing* ta bort överbliven fjäder. Sätt fast med slangklämmor/eventuellt svets. sänk ner och ha koll på fjädern att det lägger sig rätt.

Allt som allt kanske det kostar dig en 350:- inte ens det. och det tror jag att du har råd med!

hälsningar Dennis.

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö

865 Inlägg
30 april 2012
#3
Har du ingen kompis som har en vinkelslip?


12 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
#4
no_fake skrev:
Har du ingen kompis som har en vinkelslip?

Tyvärr inte. Hade lätt bönat å bett då :-)


BASS GLAD
1 381 Inlägg
30 april 2012
#5
PapaD skrev:
no_fake skrev:
Har du ingen kompis som har en vinkelslip?

Tyvärr inte. Hade lätt bönat å bett då :-)

Vi kanse kan ficksa de nästa helg .. lollollol

hur många varv ska vi ta 4 när vi är igång ? lollollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

477 Inlägg
30 april 2012
#6
rekomenderar inte att kapa framfjädrarna på plats då det ligger rätt mycket tryck på dom även i upphissat läge...

ang. antal varv och "svampig i baken", ett varv gör ingen större skillnad om du vill ändra stucket och den kommer inte bli mindre svampig i baken för att du gör fjädrarna kortare...
billigaste för dig att lösa båda dina mål är väll att ta bort fjädrarna helt tongue

Obs! de sist nämda är på egen risk!!!!
(har en känsla av att det kommer bli en stor diskussion om hur dåligt/bra det är att köra utan fjädrar tongue )

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

BASS GLAD
1 381 Inlägg
30 april 2012
#7
blink_pj skrev:
rekomenderar inte att kapa framfjädrarna på plats då det ligger rätt mycket tryck på dom även i upphissat läge...

ang. antal varv och "svampig i baken", ett varv gör ingen större skillnad om du vill ändra stucket och den kommer inte bli mindre svampig i baken för att du gör fjädrarna kortare...
billigaste för dig att lösa båda dina mål är väll att ta bort fjädrarna helt tongue

Obs! de sist nämda är på egen risk!!!!
(har en känsla av att det kommer bli en stor diskussion om hur dåligt/bra det är att köra utan fjädrar tongue )

De går kapa på plats smile men inget att rekomendera smile
lollollollollollol

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

12 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
#8
Vore så otroligt underbart snällt "Birka". Jag kan vilken tid som helst,förrutom imörn när vi ska fira min dotter,sen kan jag vilken dag som helst o vilken tid på dygnet som helst :-P
Sen vet jag iofs inte hur mycket 1 varv ger,men skulle tippa på att den behöver komma ner 5-10 cm. Bara jag blir av med stuket på bilen som den är nu. Lite gör inte så mycket men verkligen inte som nu :-). Bilen känns svajig som bara den i baken,och borde väl hjälpa lite att få ner den bak. Den är ju redan ordentligt sänkt fram. Hjälper ju  säkert inte jättemycket men någon skillnad borde det väl bli? Eller har jag helt fel?



Sök