2490
Sök

Coilovers Lupo

28 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Tjenare!
Finns det någon som vet om det är samma fästen på lupon som t.ex en polo eller en golf av ungefär samma årsmodell?(1998)

Mvh!

757 Inlägg
1 maj 2012
Finns coilovers som passar direkt på lupon. och nej har inte hört att det ska funka med coilovers från någon annan bil rätt över.

Fri fart för ett fritt folk!
14 162 Inlägg
1 maj 2012
lupo och arosa är samma framvagnen påminner VÄLDIGT mycket om polons bak vete tusan

men som sagt det finns MASSOR av coils till dom

annars får man hem en sänkningsats 60/40 med dämpare för 1200kr
men coilsen är något dyrare
http://viewitem.eim.ebay.se/TATECHNIX-P … 34179/item

ett tips till er andra som åker dessa småvagnar är att hålla koll på oljenivån i lådan..så inte packboxen sticker till växelaxeln
fick byta lager på 5:ans drev i går på min efter oljenivån blev låg =/
Senast redigerat av Growe (1 maj 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 maj 2012
Lupo är ju inte direkt en bil det är svårt att hitta designade coils till :s

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

757 Inlägg
1 maj 2012
Finns allt från TA-technix till H&R och öhlins om inte jag minns helt fel. billigaste setupen kostar runt 2500kr och dyraste ja därefter också smile jag har TA-technix på min och dom funkar kanon.

28 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Beställer en uppsättning Ta technix imorron!:-)

757 Inlägg
2 maj 2012
Callealmgren skrev:

enda man ska tänka på med dom billiga är att du inte kan justera hårdhet. sen så för normal inspirerad körning på gata så håller dom inte mer än ca 3 säsonger.

14 162 Inlägg
2 maj 2012
Callealmgren skrev:

hojta te när dom sitter monterade
tror att tanten gärna skulle vilja veta hur hård bilen blir

köpte arosan till henne som pendlar bil då hon kör Örebro-Köping varje dag i våran 855:A en tank i veckan räcker knappt =/
och vi stör oss båda på att Arosan är så hög smile

28 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
har inte kommit mig för att beställa än så jag gör det på måndag. att billiga coilovers inte håller lika bra som dyra har jag fattat men med tanka på dom 75 hjärndöda hästarna så blir iallfall inte jag så inspirerad till att försöka ha kul med bilen:)

28 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
förresten robzter?! du vill inte byta rx7'an mot en grön lupo med sportlufts filter?wink du behöver inte lägga pengar i mellan de bjuder jag på ;D

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
3 maj 2012
En Lupo på billiga coils blir inte mjuk på något sätt, men tycker att min gamla Lupo med TA-coils var mjukare än båda mina Golf 2:or som också har coils från TA smile Och då kör jag coilsen skruvade i bott både på Lupon och Golfarna.

https://www1.garaget.org/archive/33/32632/255776/255776-2443175.jpg

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

14 162 Inlägg
3 maj 2012
Callealmgren skrev:
har inte kommit mig för att beställa än så jag gör det på måndag. att billiga coilovers inte håller lika bra som dyra har jag fattat men med tanka på dom 75 hjärndöda hästarna så blir iallfall inte jag så inspirerad till att försöka ha kul med bilen:)

tyckte det gick att hålla i ganska bra med bara 60hk från min 1.4:a som är orginalhög känns faktist ganska skojiga att köra om man hade bra dämpare men för hård på en så lätt bil blir bara pankaka och man blir liggande i diket brevid någon böj smile

757 Inlägg
3 maj 2012
Bilen är hård men asrolig att köra smile roligare än rx-7an kan jag lova hmm

14 162 Inlägg
6 maj 2012
robzter skrev:

nog vikten som gör den rolig...

hojta te när coilsen kommit..lite nyfiken hur lång tid det tar

ska beställa i morgon dock blir det en vanlig 60/40 sats med gasdämpare till tantens Arosa

men måste göra en ombes på fredag för jag fick på fjäder av höger fram så jag har skaplig panik att få dämparna så fort som möjligt

satt och skar ut en framruta i 2timmar på Returbilar Kungåra liv rädd att spräcka den fina felfria lupo 3l framrutan jag skar ur smile

så jag är nästan halvvägs för att fixa dom där 2:orna som tydligen blivit när bilen stått stilla sen dom 5 andra bes som förra ägaren inte lyckades inse att katen låg i ljudämparna och att det bara var ett tomt skal där katalysatorn skulle sitta så avgasvärdena var jätte spännande smile

28 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
robzter skrev:

Så du vill byta;)

757 Inlägg
6 maj 2012
haha. om du lägger 200k emellan smile

28 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
istället för 200k så kan du få en fiesta från 82;)

Sök