3674
Sök

Flytta LMM till trycksidan på en 9-3 aero 01a

29 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
#1
Jag undrar hur mycke ungefär det kostar och flytta LMM till trycksidan på en saab 9-3 aero 01a. eller om jag skal kolla om jag hittar en 00a med t5 motor finns väl tydligen 98-00 med t5 ? men hur vet jag att de är en t5 ? hur många hk har t5 orginal från 98-00 tänkte så jag inte köper mig en t7...

Slav
1 454 Inlägg
1 maj 2012
#2
röd tändkasset =t5 svart =t7 hur många hk beror ju på vilken motor det är

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

29 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
#3
jo men tänkte mera spesifikt hur jag kollar vilka 00or som är t5a måste vel heta typ 2.0se, eller 2.0sport turbo eller nånting. hehe

48 Inlägg
2 maj 2012
#4
Effekt också. Fast kassett är enklast o se.
Finns 9-3 2.0SE som T7 och T5 nämligen.

154hp = T5
185hp = T5
200hp = T5

150hp = T7
185hp = T7
205hp = T7
230hp = T7

www.Facebook.com/NordicPerformanceCenter
Best ET:0-201m: 6.25sek-195kmh @ 0-402m: 9.60sek-250kmh SAAB FWD

29 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
#5
Robert@ skrev:
Effekt också. Fast kassett är enklast o se.
Finns 9-3 2.0SE som T7 och T5 nämligen.

154hp = T5
185hp = T5
200hp = T5

150hp = T7
185hp = T7
205hp = T7
230hp = T7

Tack så mycke robert!
där fick jag mitt svar smile kom i håg och kolla vingen wink

166 Inlägg
2 maj 2012
#6
Det var väl bara LTT:n (154hk) som fanns med t5-styrning -00. Alla andra från -00 är t7.

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
2 maj 2012
#7
Motch_swe skrev:
Det var väl bara LTT:n (154hk) som fanns med t5-styrning -00. Alla andra från -00 är t7.

helt rätt! smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

48 Inlägg
3 maj 2012
#8
Motch_swe skrev:
Det var väl bara LTT:n (154hk) som fanns med t5-styrning -00. Alla andra från -00 är t7.

Jo som ja skrev, däremot finns ingen 154hp med T7, den -00 med T7 är 150hp.

www.Facebook.com/NordicPerformanceCenter
Best ET:0-201m: 6.25sek-195kmh @ 0-402m: 9.60sek-250kmh SAAB FWD

Servicetekniker
160 Inlägg
3 maj 2012
#9
I din rubrik har du även en fråga angående att flytta LMM till trycksidan.

Finns det någon anledning till att du vill göra det förutom att kunna köra med öppen dumpventil?
(Vet inte om det funkar till 100% heller iofs men det sägs ju göra det)

OG9-3 2.0T Sport Edition

29 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#10
AEracing skrev:
I din rubrik har du även en fråga angående att flytta LMM till trycksidan.

Finns det någon anledning till att du vill göra det förutom att kunna köra med öppen dumpventil?
(Vet inte om det funkar till 100% heller iofs men det sägs ju göra det)

Tänkte köra med HKS superbovq dump på bilen som är öppet, därför jag undrar pris.
kostar det över 10.000kr kan jag heller köpa mig en 00a med t5a smile
att det funkar till 100% vet jag bara det blir gjort ordentlig, vet flera som har det och det funkar kanon! smile

2 230 Inlägg
3 maj 2012
#11
kan du inte bara flytta den själv? menar kan inte vara långa biten den ska flyttas för turbon sitter väll fram och tryckröret lär ju gå rätt nära där du har insuget till turbon.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

29 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#12
Rojpen skrev:
kan du inte bara flytta den själv? menar kan inte vara långa biten den ska flyttas för turbon sitter väll fram och tryckröret lär ju gå rätt nära där du har insuget till turbon.

Vill göra bilen ordentlig så skickar den till Nordic uhr för en lite operation wink

2 230 Inlägg
3 maj 2012
#13
aerokiller skrev:
Rojpen skrev:
kan du inte bara flytta den själv? menar kan inte vara långa biten den ska flyttas för turbon sitter väll fram och tryckröret lär ju gå rätt nära där du har insuget till turbon.

Vill göra bilen ordentlig så skickar den till Nordic uhr för en lite operation wink

jaha du ska mappa om osv nu vad dom gör smile trodde du bara skulle flytta den tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle

29 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
#14
Rojpen skrev:
aerokiller skrev:
Rojpen skrev:
kan du inte bara flytta den själv? menar kan inte vara långa biten den ska flyttas för turbon sitter väll fram och tryckröret lär ju gå rätt nära där du har insuget till turbon.

Vill göra bilen ordentlig så skickar den till Nordic uhr för en lite operation wink

jaha du ska mappa om osv nu vad dom gör smile trodde du bara skulle flytta den tongue

ja nej jag skal flytta den, sen mappa bilen, och chippa++ och vill inte ha nåt skit så då gör jag det inte själv!
då blir det bara halvfärdig ! mycke bettre och kosta lite mera då och få jävlig bra service och jobbet gjort ordentligt smile


Sök