Jag är väldigt nere nu pga den nya borgerliga regeringen då jag själv känner mig som en blandning av V och S
Själv så anser jag att VI röda hade vunnit om det inte vore för den där Göran P som fölket var så trötta på, hade han vart smart så hade han avgått för ett år sen eller 2 och så skulle han väntat med att slå upp sitt nya slott för flera miljoner tills efter valet. Det är honom vi röda har att tacka för en förlust, visst han har gjort mkt bra saker för detta land, bla städat upp efter de blåas rasering av samhället sist gång de satt vid makten. Men nu de 2 senaste åren så har gubben Göran känts väldigt passiv och mest sett om "sitt eget hus"
Att aliansen vann tycker jag är piss, visst vill jag behålla mer av min lön men samtidigt så är jag inte en stor egoist som bara tänker på mig själv. Den skatten jag betalar går till väldigt många behövande som t.ex min mor som är långtidssjukskriven och inte klarar av att jobba för att hennes kropp är helt slut efter många år på fabrik. Undrar hur hon kommer få det nu, jag är tämligen säker på att jag får hjälpa henne ekonomiskt och sätta mig själv i andra hand. Och jag är vanlig knegare på fabrik så jag har det inte så fett nu och det lär inte bli bättre... Visst, jag gillar inte heller soffliggare som går på bidrag men jag är 110% säker på att det är ett ytterst fåtal utav de arbetslösa som INTE vill ha ett jobb men inte lyckas hitta ngt för väldigt många vill inte lämna sin hemort, sina vänner, sin familj för att börja jobba på annan ort långt hemifrån. Som jag själv, skulle jag bli arbetslös så skulle jag nog förbli det för jag kan inte tänka mig att lämna min hemort, jag trivs för bra här i dalsland utan stora städer och motorvägar...
Och sen förstår jag inte högerns inställning om att alla ska utbilda sig, varför ska vi göra det? Samhället kan väll inte bara ha chefer och egna företagare, det skulle ju inte funka? Vi måste ju ha sådana som mig oxå som sköter grovjobbet på fabriken och tjänar minst pengar av de som jobbar under fabrikstaket. Sen så finns det ju många som jag, som inte skaffat sig en utbildning just för att vi är nöjda med våran lilla lön som vi får ut varje månad. Aliansen verkar även tro att människor som jobbar på fabrik lämnar hjärnan hemma när de åker till jobbet vilket är väldigt märklig inställning.
Men var så säkra ni borgliga, ni får 4år, inte mer! Sen är det dags att börja om från början med att bygga upp samhället igen *suck*
Jag får rysningar när jag ser och hör reinfeldt, får lite Hitler-vibbar av honom....
Senast redigerat av Alex_halvordsson (20 september 2006)
boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik