4360
Sök

Insprutningsfel suzuki

6 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Har en Suzuki vitara vagon där lampan för insputningsfel lyser när jag drar hästsläp, stänger jag av motorn så slocknar lampan men tänds efter någon km alt mil igen om jag har släpet på. motorn blir dessutom väldigt seg när lampan lyser. Vad kan vara fel?

6 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Ingen som har förslag? Diesel bil är det!

Forummoderator
18 149 Inlägg
6 maj 2012
Låsning pga Felaktig rubrik, ingen specifik modell eller årsmodell. Manuell eller automat? Låset är dock upplåst nu och TS uppmanas fixa detta. Lycka till!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Smålänning
7 887 Inlägg
6 maj 2012
Årsmodell?

Är dne skapligt ny är det troligen laddtrycksventilen som felar och stänger av laddtrycket.

Åk till en verkstad och läs ut felkoder, omöjligt att gissa ett fel på någolunda nya bilar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

6 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
twin_cam skrev:
Årsmodell?

Är dne skapligt ny är det troligen laddtrycksventilen som felar och stänger av laddtrycket.

Åk till en verkstad och läs ut felkoder, omöjligt att gissa ett fel på någolunda nya bilar.

07 är det, har varit på verkstad o de fick fram batterifel,så de kunde inte göra mer, kan nämna att jag bara haft bilen i 3 veckor!!

Smålänning
7 887 Inlägg
7 maj 2012
Har du köpt den på firma bör du ha begagnatgaranti.

Batterifel kan vara mycket konstigheter.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök