4213
Sök

940 Turbo dump problem!

9 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Jag har problem med min 940 turbo+, jag har testa alla olika dumpar och har endast tomgång med en återcirkulerande dump, men det dumpar inte igenom filtret eller något sånt så är rädd att den inte släpper det trycket som han ska. om någon vet/har råkat ut för detta så snälla hjälp mig smile
Senast redigerat av 940_turbo_93 (7 maj 2012)

3 860 Inlägg
8 maj 2012
För hårt ställd? Och ja, återcirkulerande är väl det som funkar på dessa annars.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

9 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Hur menar du med för hårt ställd? Och jag har även testat hybrid dump men då blev jag utan tomgång, och inget dump igenom filtret..

Ovejävel!
261 Inlägg
8 maj 2012
man måste ju byta fjäder om den inte släpper igenom, men eftersom vi har LMM så funkar de bäst med återcirkulerande. Jag kör originalturbon på 1bar o öppet filter. Låter rätt bra tycker jag smile Lycka till.

Kör du så dör du!

9 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Jag kör med större snurra och öppet filter, men det dumpar inte igenom filtret då jag kör med återcirkulerande och det är konstigt , kan dr hjälpa om man sätter klenare fjäder i den återcirkulerande?

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
8 maj 2012
har du turbosurge? om inte så är det väll inget fel? man kan visst köra öppen på dessa, koppla bort tomgångsmotorn och höj tomgången en aning

9 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Okey jag ska testa det! Tack

JFU104
8 maj 2012
Jag kör med öppen dump på min 945 FTT, bara att spänna den tillräckligt hårt så funkar det kanon smile

27 Inlägg
9 maj 2012
Är det någon i den här tråden som har läst detta? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798
Jag skulle då inte få för mig att sätta en öppen dump, eller ens hålla på och byta, på en bil med LMM. Det finns ju faktiskt en anledning till att bilen går skit

Men ni gör som ni vill smile

JFU104
9 maj 2012
wille94 skrev:
Är det någon i den här tråden som har läst detta? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798
Jag skulle då inte få för mig att sätta en öppen dump, eller ens hålla på och byta, på en bil med LMM. Det finns ju faktiskt en anledning till att bilen går skit

Men ni gör som ni vill smile

Japp, jag har läst det och är väl medveten om att trycket slår tillbaks på turbon när dumpen är för hårt spänd.
För mig kvittar det, eftersom både min turbo och hela motorn endå ska bytas. smile

Ovejävel!
261 Inlägg
9 maj 2012
precis, finns egentligen ingen anledning o byta. Min original låter tillräckligt för folk ska vrida på huvudet o undra va fan de va som kom åkandes. Bra med laddtryck bara så smile

Kör du så dör du!

3 860 Inlägg
9 maj 2012
Truckeroffe skrev:
precis, finns egentligen ingen anledning o byta. Min original låter tillräckligt för folk ska vrida på huvudet o undra va fan de va som kom åkandes. Bra med laddtryck bara så smile

exakt! Lönt att behöva koppla bort tomgångsmotorn för att man ska köra med "öppen dump"!? Jo, för det låter ball.. nej.
Nä, behåll org med öppet filter i så fall eller möjligen en hybrid eller annan återcirkulerande dump.

Autotech

9 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Men jag har ingen tomgång utan någon dump och filter, när ja satte dit återcirkulerande då hade jag tomgång men det dumpar inte igenom filtret

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
9 maj 2012
spokenratt skrev:
Truckeroffe skrev:

exakt! Lönt att behöva koppla bort tomgångsmotorn för att man ska köra med "öppen dump"!? Jo, för det låter ball.. nej.
Nä, behåll org med öppet filter i så fall eller möjligen en hybrid eller annan återcirkulerande dump.

eller för att man kör med ett sprut som inte stödjer tomgångsmotor?

9 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Den dumpar knappt, ett mkt svagt ljud knappt man hör det, och jag kör med 940 ftt org spridare, kanske skulle testa att sätta dit v70  r spridare?

3 860 Inlägg
9 maj 2012
Större spridare gör inte att den dumpar mer... Men den är helt org eller? Inte chippad eller något uppstllät ladd?

Autotech

9 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Det är större snurra och laddar 0.7. Och med andra spridare menade jag med tomgång utan dump

1 938 Inlägg
9 maj 2012
Du har bytt till en större snurra, som du laddar 0.7 med? Hm big_smile

9 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Ja? Inte kul att ladda fullt med ny turbo -_-

Sök