Jag har problem med min 940 turbo+, jag har testa alla olika dumpar och har endast tomgång med en återcirkulerande dump, men det dumpar inte igenom filtret eller något sånt så är rädd att den inte släpper det trycket som han ska. om någon vet/har råkat ut för detta så snälla hjälp mig
man måste ju byta fjäder om den inte släpper igenom, men eftersom vi har LMM så funkar de bäst med återcirkulerande. Jag kör originalturbon på 1bar o öppet filter. Låter rätt bra tycker jag Lycka till.
Jag kör med större snurra och öppet filter, men det dumpar inte igenom filtret då jag kör med återcirkulerande och det är konstigt , kan dr hjälpa om man sätter klenare fjäder i den återcirkulerande?
Är det någon i den här tråden som har läst detta? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798 Jag skulle då inte få för mig att sätta en öppen dump, eller ens hålla på och byta, på en bil med LMM. Det finns ju faktiskt en anledning till att bilen går skit
Är det någon i den här tråden som har läst detta? http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798 Jag skulle då inte få för mig att sätta en öppen dump, eller ens hålla på och byta, på en bil med LMM. Det finns ju faktiskt en anledning till att bilen går skit
Men ni gör som ni vill
Japp, jag har läst det och är väl medveten om att trycket slår tillbaks på turbon när dumpen är för hårt spänd. För mig kvittar det, eftersom både min turbo och hela motorn endå ska bytas.
precis, finns egentligen ingen anledning o byta. Min original låter tillräckligt för folk ska vrida på huvudet o undra va fan de va som kom åkandes. Bra med laddtryck bara så
precis, finns egentligen ingen anledning o byta. Min original låter tillräckligt för folk ska vrida på huvudet o undra va fan de va som kom åkandes. Bra med laddtryck bara så
exakt! Lönt att behöva koppla bort tomgångsmotorn för att man ska köra med "öppen dump"!? Jo, för det låter ball.. nej. Nä, behåll org med öppet filter i så fall eller möjligen en hybrid eller annan återcirkulerande dump.
exakt! Lönt att behöva koppla bort tomgångsmotorn för att man ska köra med "öppen dump"!? Jo, för det låter ball.. nej. Nä, behåll org med öppet filter i så fall eller möjligen en hybrid eller annan återcirkulerande dump.
eller för att man kör med ett sprut som inte stödjer tomgångsmotor?