3817
Sök

Trimm med m46

69 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Tja, jag har en Volvo med ca 200hk och det ska bli ca 220-250hk. Kopplingen har gått åt skogen och fick hör man kunde köpa en 769-TP.måste man ha försänkt svänghjul då eller? Ifall man måste har inte dom alla det?.

PS:jag vill inte säga vad det är för bil pga att folk inte ska veta förns den kommer ut på gatan.

Och jag vet att m46 bara pallar 250-300hk men att bygga om till m90 kostar för mycket. Jag vet också att od kan slira osv men det gör den inte för 3 4,od slirar.

Tack iförväg

766 Inlägg
9 maj 2012
Migen skrev:
Tja, jag har en Volvo med ca 200hk och det ska bli ca 220-250hk. Kopplingen har gått åt skogen och fick hör man kunde köpa en 769-TP.måste man ha försänkt svänghjul då eller? Ifall man måste har inte dom alla det?.

PS:jag vill inte säga vad det är för bil pga att folk inte ska veta förns den kommer ut på gatan.

Och jag vet att m46 bara pallar 250-300hk men att bygga om till m90 kostar för mycket. Jag vet också att od kan slira osv men det gör den inte för 3 4,od slirar.

Tack iförväg

lite lek så ska du va glad om lådan håller för 200hk ens ja har bytt 3 gånger snart på min 940turbo som endast vart chippad och ja mordar inte i växlar med halva kopplingen nertryckt heller. alla senare volvo har djupa svänghjul utom dom med m90 som har dubbelmasse

69 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Så simpelt förklarat för en idiot som mig...så är det bara att köpa en ny sachs lamell och en ny TP nytt urklager och smacka ditt?

Det den är till för är bara att typ sladda med lite lätt på träffar och kola på 2an.
Senast redigerat av Migen (9 maj 2012)

766 Inlägg
9 maj 2012
Migen skrev:
Så simpelt förklarat för en idiot som mig...så är det bara att köpa en ny sachs lamell och en ny TP nytt urklager och smacka ditt?

Det den är till för är bara att typ sladda med lite lätt på träffar och kola på 2an.

köp några lådor så du har ett lager=) några drivaxlar kan behövas oxå=)

69 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Om jag köper en High performance TP med orginall lamell från sachs hur mycket tror ni kopplingen pallar med då??
Senast redigerat av Migen (11 juni 2012)

Sök