4034
Sök

Finns det anledning att inte koppla "slutsteg--->slutsteg"?

9 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Tjena! Håller på och planerar ljudbygget i nya bilen som är en 98ans v70. I 855an jag byggt i innan var det draget dubbla lågnivåkablar vilket förenklade installationen av två slutsteg ganska mycket. I v70in finns inga kablar dragna och därför undrar jag helt enkelt om det är dumt (ur ljudsynpunkt) att dra en lågnivå till första slutsteget och sen dra vidare till nästa?  HU-n jag har är en Pioneer P88rs som har tre lågnivå-utgångar, Front, Rear och Sub. Är jag dum om jag bara drar en lågnivå-kabel?

Mvh Micke//

7 277 Inlägg
12 maj 2012
Du förlorar ju alla inställningsmöjligheter från stereon då.
Eller ja, eq'n fungerar fortfarande...
Om du ändå måste dra kablarna så är det väl inte så jobbigt att dra en till samtidigt?

9 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Sant!smile Tankarna kopplar dåligt ibland!tongue Det blir dubbla helt enkelt:) Tack!

2 665 Inlägg
12 maj 2012
Micke-picke skrev:
Sant!smile Tankarna kopplar dåligt ibland!tongue Det blir dubbla helt enkelt:) Tack!

Rätt tänkt, du har en riktigt fin HU.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

9 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Rickard-v skrev:
Micke-picke skrev:

Rätt tänkt, du har en riktigt fin HU.

Lika bra att göra det ordentligt! Det är latmasken som säger ifrån ibland;) Ja stereon är jag riktigt nöjd med och kommer nog aldrig byta så länge den funkar:)

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
13 maj 2012
jag hade alla gånger dragit 3 lågnivå!

154 Inlägg
13 maj 2012
blabban85 skrev:
jag hade alla gånger dragit 3 lågnivå!

säger detsamma som dig jag, lika bra att dra 3stycken direkt om du ska ha kvar bilen ett tag, jag drog 3 stycken direkt för att kunna bygga ut senare utan att riva upp mattan smile

Sök