3714
Sök

BMW beteckningar på diesel bilarna.

1 071 Inlägg
13 maj 2012
Eddy skrev:
Lite allmän info också: Det finns inga nya bilar med diesel som inte kör turbo. sedan början av 90 talet så kan jag tänka mig att sugdieseln var utdöd eller nästintill det.

Har haft golf mk3 utan turbo och har en -98års modell opel combo med sugdiesel så det finns allt mer än vad man tror även min nuvarande peugeot 306 diesel från 97 är utan turbo
Senast redigerat av partyvan (13 maj 2012)

Onödigt inlägg^^

Handledare
1 481 Inlägg
13 maj 2012
cheffer skrev:
hampus1337 skrev:
cheffer skrev:
Skulle rekommendera 330d om det är körglädje som han är ute efter iaf smile Finns inom samma prisklass som han önskar (e46).

jo 330 är körglädje men komfort vetefan därför jag rekommenderar 530d där får man lite både och smile

Inget fel på komforten på en 330 e46 smile Farsan har en, dock bensinare men den är sänkt, har 18"hjul och lågprofilsdäck och den är inte ett dugg obekväm trots det smile Man får vara lite försiktig över fartgupp ibland bara smile Man åker väldigt bra på landsväg med den och den är inte så pjåkig när underlaget blir ojämnt heller även om det såklart inte är en filbunke smile Det är ju ändå en gubbe på nästan 55 bast som har den och han tycker inte att den är obekväm på något sätt wink

Frugan åker i en E46:a med sportchassie till jobbet varje dag och hon har inte klagat något. smile
En 5-serie är naturligtvis bekvämare men så mycket skiljer det inte. En E46:a är dessutom betydligt roligare att köra när det blir lite kurvigt. Den lägre vikten märks då. (Och vaddå Gubbe på nästan 55?, Både frugan och jag har passerat den åldern) big_smile
Senast redigerat av saab_sonett (13 maj 2012)

1 422 Inlägg
13 maj 2012
saab_sonett skrev:
cheffer skrev:
hampus1337 skrev:

jo 330 är körglädje men komfort vetefan därför jag rekommenderar 530d där får man lite både och smile

Inget fel på komforten på en 330 e46 smile Farsan har en, dock bensinare men den är sänkt, har 18"hjul och lågprofilsdäck och den är inte ett dugg obekväm trots det smile Man får vara lite försiktig över fartgupp ibland bara smile Man åker väldigt bra på landsväg med den och den är inte så pjåkig när underlaget blir ojämnt heller även om det såklart inte är en filbunke smile Det är ju ändå en gubbe på nästan 55 bast som har den och han tycker inte att den är obekväm på något sätt wink

Frugan åker i en E46:a med sportchassie till jobbet varje dag och hon har inte klagat något. smile
En 5-serie är naturligtvis bekvämare men så mycket skiljer det inte. En E46:a är dessutom betydligt roligare att köra när det blir lite kurvigt. Den lägre vikten märks då. (Och vaddå Gubbe på nästan 55?, Både frugan och jag har passerat den åldern) big_smile

Haha var rädd för att jag skulle få svar på det där wink Men eftersom jag själv är 20 så tycker jag mig ha lov att använda det big_smile Ville väl mest förstärka att det inte var någon ungdom som hade bilen och så förtydliga att det inte är en obekväm bil smile No offence!

Btw
Nissan gör fortfarande dieselbilar utan turbo, mitsubishi också. Men om de har några som säljs här i Sverige vet jag inte. Har själv åkt mitsu l200 2012 sugdiesel och nyare prado och även hilux med sugdiesel fast inte i Sverige dock. Så de görs fortfarande även om de såklart fasas ut mycket i I-länder eftersom det är ineffektiva motorer men de existerar även här fortfarande.

14 maj 2012
Trådstartare
tack tack alla för svarna har hjälp mig mycket i letandet av bil.

har funderingar på denna: http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_320 … 15&w=3

är det ett överkomligt pris å är det nått man ska tänka på att kolla efter på denna moddel?

18 Inlägg
14 maj 2012
TobiasJohansson1990 skrev:

är det ett överkomligt pris å är det nått man ska tänka på att kolla efter på denna moddel?

med tanke på att det är en diesel samt 03a och låga mil tycker jag priset var mer än ok, har dock ingen koll på hur pass seriösa företaget är. Det är nog det första du ska kolla upp smile

Handledare
1 481 Inlägg
14 maj 2012
Aning dyr kanske, men den verkar vara i bra skick och endast två ägare förutom handlare.
Klart värd att titta på.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 maj 2012
TobiasJohansson1990 skrev:

Listpriset på en sådan BMW ligger på drygt 90.000:- så dyr kan man knappast påstå att den är, Imola rot och M-paket är en eftertraktad men inte så vanlig kombination så där har den dessutom ett plus den dagen du skall sälja den!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök