3287
Sök

Köpt ny bil S40 T4, Dirty Eyes gamla bil. Behöver mer information om bilen från tidigare ägare.

622 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Tjena, Har köpt en ny bil och nu i efterhand så visar det sig att bilen är känd sedan tidigare bland s40 fantaster.

Bilen har gått under namnet Dirty Eye och hade ca 450hk. Idag så sitter orginal motorn med ett steg 3 chip från autotech.

Det var en massa grejer gjorda på bilen som t.ex Koni dämpare,bättre koppling Quiffe dif och liknande saker.

Nu efterlyser jag gamla ägare samt mer information om bilen, Vad sitter kvar??

Mvh Saman

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 maj 2012
Följde inga kvitton eller så med? Ingen historik på papper?
I så fall var det klent. När jag säljer bilar så följer det med en pärm med papper, oavsett om det är en bil jag bara ägt en liten stund eller längre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

622 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
I så fall var det klent. När jag säljer bilar så följer det med en pärm med papper, oavsett om det är en bil jag bara ägt en liten stund eller längre.

Nope, för att den förra ägaren visste inte va det var för bil han köpte. Vilket är förståeligt om man inte känner till bilen sen innan. Men det finns vissa grejer som t.ex OZ fälgarna,ställbara koni dämpare, men man är nyfiken vad som hänt sedan ägaren som byggde bilen sålt den.

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 maj 2012
DjMes skrev:
Mack skrev:

Nope, för att den förra ägaren visste inte va det var för bil han köpte. Vilket är förståeligt om man inte känner till bilen sen innan. Men det finns vissa grejer som t.ex OZ fälgarna,ställbara koni dämpare, men man är nyfiken vad som hänt sedan ägaren som byggde bilen sålt den.

Självklart hade man velat veta.
Trist att det inte liksom följde med bilen så att säga. Hoppas tidigare ägare hör av sig i tråden.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

865 Inlägg
13 maj 2012
men bara kolla upp vilka som ägt den och ring och fråga dom vem som byggt den

622 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
DjMes skrev:
Mack skrev:

Självklart hade man velat veta.
Trist att det inte liksom följde med bilen så att säga. Hoppas tidigare ägare hör av sig i tråden.

Ja det hoppas jag också, för det är en riktigt bra byggd bil.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
13 maj 2012
Sedan Dirty hade den så är det någon som tryckt dit ett riktigt fult scoop på huven iallafall.
Den informationen kan jag bidra med.

Autotech

77 Inlägg
14 maj 2012
Busgrabb skrev:
Sedan Dirty hade den så är det någon som tryckt dit ett riktigt fult scoop på huven iallafall.
Den informationen kan jag bidra med.

+1

Sök