Dixieman skrev:
du får göra ursprungskontroll och en registreringsbesiktning tror jag
Okej, min andra fråga är om det är värt att fixa upp den och sedan köra med den, alternativt sälja den.
Några fel som jag hittade när jag tittade lite snabbt på den var:
- Dålig lack i form av repor och lack som börjar lossna
- Någon enstaka buckla på plåten, samt några bucklor på kofångaren fram och bak
- Rost i motorutrymmet och under bilen
Kan man blästra bort rost under bilen, samt ta bort löstagbara delar som rostat och blästra dem en och en? Måste man behandla delarna med något efter man blästrat dem, eller är det bara att skruva tillbaka allt?
Slipa och måla bilen kan man väl också göra själv till ett billigt pris? Någon här som gjort det så man kan se hur resultatet blev?
Jag tycker inte att formen på Fiat 127 är så värst snygg, och jag vet heller inte om motorn någonsin blivit servad, så jag vill inte lägga ner mycket pengar på den.
Garage, svets och verktyg har jag tillgång till.