Då efter ett otroligt regnigt första försök och med 8 tappra regntrottsare ska vi köra en drift/sladd/burn dag igen.
Datumet är satt till SÖNDAGEN den 3e Juni I FAGERSTA på fårbo mellan kl 10:00 - ca 14-15:00 beroende på hur många bilar som vill köra. Så alla förare samlas strax före 10 och blir vid 10 tiden insläppta på området. Kommer någon senare släpps ni givetvis in.
Ingen licens krävs utan all körning på området körs på egen risk (klipper du en byggnad får du betala) Det körs på v.v´s område så blir alltså en stor inhägnad där enbart förare vistas och publik osv står utanför och kollar.
Hjälm & handskar är ett plus om ni som ska köra använder för egen säkerhet.
Konbana kommer ställas upp för dom som vill drifta.
OBS! KOMMER KOSTA 200:-/BIL som kommer gå till en sopmaskin som efter denna dag ska sopa upp alla gummirester på hela området. priset är alltså per bil som kör, är ni 3 som kör samma bil gäller fortfarande endast 200:-
Ni som vet att ni kommer får mer än gärna skriva i er här i tråden så har vi lite ungefärlig koll på vilka & hur många som kommer.
Hoppas på fint väder & många som vill komma & drifta, eller bara komma & showa lite & bränna däck helt utan att oroa sig för farbror blå
facebooktråd kommer nog i veckan och kommer länkas härifrån. så håll koll efter uppdateringar i tråden.
fundrar på att testa med e28:an men skulle varit lite mer pulver
Klart du ska komma & leka lite!!
Brukar vara folk med 150hk bilar som klarar sig riktigt fint sist var väll strax över 500hk i en av bilarna som körde i spöregn och det gick bra oxå även fast området kanske inte är jätte stort som för 5-600hk+
Men bara komma & drifta, eller bara bränna runt & showa lite för skojskull
Brukar vara folk med 150hk bilar som klarar sig riktigt fint sist var väll strax över 500hk i en av bilarna som körde i spöregn och det gick bra oxå även fast området kanske inte är jätte stort som för 5-600hk+
precis, jag har kört med en orginal 740 gl och de funkade fint, perfekt för lite träning området är litet men man får leka av sig lite jag kommer om inte bilen går sönder i västerås på lördagen.
precis, jag har kört med en orginal 740 gl och de funkade fint, perfekt för lite träning området är litet men man får leka av sig lite jag kommer om inte bilen går sönder i västerås på lördagen.
KUL men vad händer där då?
de är väl lagligt streetrace på johannisberg om jag inte minns fel