3644
Sök

Går bättre kall

129 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Min s40 med steg 3 chip som jag inte har bytt avgassystem på asså ''original''.
Har svårt med att få upp laddtrycket när bilen är varm. Då den är kall men inte precis ny startad utan när den gått 1/4 ungefär så får jag upp laddet lätt och den sticker på som den ska.
Någon som har en aning kan de va att jag behöver 3''
Mvh Oscar

2 174 Inlägg
22 maj 2012
mogren150 skrev:
Har svårt med att få upp laddtrycket när bilen är varm. Då den är kall men inte precis ny startad utan när den gått 1/4 ungefär så får jag upp laddet lätt och den sticker på som den ska.
Mvh Oscar

är du allvarlig nu? du kan absolut inte köra steg 3 i en s40 utan 3 tum hela vägen, du stryper motorn och riskerar spränga turbo och topplocks packning varje gång du gasar ur den!!!

129 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
De var ju autotech som trimma den åt mig? De frågade bara om jag tänkte bygga 3' och jag sa att jag hade funderningar på de. Men tack för svar!

2 174 Inlägg
22 maj 2012
mogren150 skrev:
De var ju autotech som trimma den åt mig? De frågade bara om jag tänkte bygga 3' och jag sa att jag hade funderningar på de. Men tack för svar!

autotech gör det man ber dom, bara för du säger jag vill ha 3 tum betyder inte att dom automatiskt bygger ett åt dig.

ringer du dom imorgon och frågar, är det bra och köra steg 3 med orginal avgas? då kommer dom skratta åt dig

2 174 Inlägg
22 maj 2012
knäcker du den inte pga mottryck, så knäcker du den pga värme, tänk dig blåsa i ett sugrör, samma effekt.

129 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Sa att jag ville ha steg 1, men han sätte i steg 3 för dom hade tydligen inte steg 1 längre? men om han nu ''skrattar'' åt mig så är ju frågan att han inte sa direkt att jag skulle sätta på 3' annars kan de du sa hända? redan ringt och de va ingen som skratta de sa bara att jag skulle ringa tillbaka efter jag hade satt på 3' om problemet fortfarande var kvar

129 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Sa även att jag hade funderingar på 3'' inte att jag ville ha

2 174 Inlägg
22 maj 2012
mogren150 skrev:
Sa att jag ville ha steg 1, men han sätte i steg 3 för dom hade tydligen inte steg 1 längre? men om han nu ''skrattar'' åt mig så är ju frågan att han inte sa direkt att jag skulle sätta på 3' annars kan de du sa hända? redan ringt och de va ingen som skratta de sa bara att jag skulle ringa tillbaka efter jag hade satt på 3' om problemet fortfarande var kvar

det var väl för inte göra dig till åtlöje för om dom skratta hade du inte blivit glad och förmodligen inte handlat mer där, du hade känt dig dum för du inte kan.

Men för folk som kan lite om trimning så är detta uppenbart, du knullar motorn och minskar livslängden avsevärt nu.

här har du info om autotechs steg 1, 2 och 3

http://atechmotor.com/volvo/s40/20t/trimpaket/

34 Inlägg
22 maj 2012
mogren150 skrev:
Mvh Oscar

Kan nog va bra att skaffa downpipe och 2.5* eller 3* snarast om du inte vill att turbon ska "sprängas"

Alias "eskil"
14 Inlägg
27 maj 2012
jag hat chippat min på a-tech och när jag frågade vad skillnad på steg 1-3 va så svarade de att de va samma programvara bara olika utrustning runt omkring. i detta fall avgas och filter

Här trimmas de så länge grejorna håller, pajar de är de bara att börja om!

Sök