Var nere i mekrummet i måndags och upptäckte då att dom delarna som jag målade en andra gång i söndags hade färgen krackat på
Det man betalar för får man resultat av, Biltemas bromsoksfärg.
Blev till att ställa sig vid blästern igen, vilket tog en jä... tid förra gången. Åkte idag och köpte aluminiusilikat, och vilken skillnad det blev, en del var klar på 5-10min. Så nu blir det att blästra av allt igen och måla med hammarlack.
Rackarns osis med färgen, är märkligt det här med att vissa färger "reser" sig när man lägger på torr yta. Tyvärr många som gör det av enkomponentsfärgerna.
Bromsarna ser mäktiga ut, kommer oxå att sätta skivor runt om på mitt bygge.
Det har varit en hektisk vecka, blästrat allt igen och sedan lackat allt igen minst två gånger.
Operation Wilwood bromsar fortsätter, nu är bromsdelen klar och väntar nu på paketet med bussningar och diverse skruv, så kanske framvagnen skruvas på plats till nästa helg:D
Har nu fått hem dom sista delarna för att kunna bygga klar framvagnen
Nu är polyuretanbussningarna monterade på alla delar. var ett kladdigt och lite pilligtjobb. Har kommer så här långt med monteringen av framvagnen. Har några delar som ska blästras under morgondagen och lackas.
Kolla, nu hittade jag också hit! Ett väldigt intressant projekt, som inte är som alla andra! Har du någon tidsplan, eller bara tar sakerna som dom kommer?
Tidsplan finns ingen, det är väll mest ekonomin som styr, har renoverat klart huset nu så nu finns det tid och pengar att lägga på bilen. Men suget börjar blir stort nu att få ut den på vägen:cool:
Har byggt klart ena dörrsidan, den kommer sedan att kläs med flis och plastas
Har även gjort skivor till kofferten och funderat hur stegen ska monteras. Kommer att bli totalt 5 st Alpine PDX steg. Någon som råkar ligga på ett 4kanals