Jo men jag köpte nyss en DP som skulle passa till alla s40 modeller.. Därför jag började undra om det är nått specialfäste på turbon jag köpte... Skulle ju självklart vara lättare å köpa ny DP om man nu visste vart dom säljer sådana...
Det fungerar utan problem. Jag har bytt avgashus på lite olika Mitus aggregat. Och vad jag vet så passar alla avgashus på alla Volvos Mitsu turbos.
Bara att byta och vara glad
Åh vad härligt å höra! Stod å funderade på om man skulle svetsa på ett nytt fäste på DPn men det underlättade ju en hel del att bara byta avgashuset då! )
Det fungerar utan problem. Jag har bytt avgashus på lite olika Mitus aggregat. Och vad jag vet så passar alla avgashus på alla Volvos Mitsu turbos.
Bara att byta och vara glad
Åh vad härligt å höra! Stod å funderade på om man skulle svetsa på ett nytt fäste på DPn men det underlättade ju en hel del att bara byta avgashuset då! )
Tackar å bugar för svaret!
Jodå, det är ju bara att släppa på en tians mutter till bandet och någon sprint till westgaten. Var bara noga med du inte tappar bort den lilla styr sprinten som bestämmer placeringen på avgashuset. Det är lätt hänt.
varför byter du inte till en större direkt som 16t? 19t? de där bytet kostar nog mer än de smakar
Jag kommer hamna runt 250hk, ska man upp i mer så kommer det in en hel del mer grejer om motorn ska hålla i längden. Detta är mitt första trimmningsbygge, får ju börja nånstans
Det fungerar utan problem. Jag har bytt avgashus på lite olika Mitus aggregat. Och vad jag vet så passar alla avgashus på alla Volvos Mitsu turbos.
Bara att byta och vara glad
Åh vad härligt å höra! Stod å funderade på om man skulle svetsa på ett nytt fäste på DPn men det underlättade ju en hel del att bara byta avgashuset då! )
Tackar å bugar för svaret!
Jodå, det är ju bara att släppa på en tians mutter till bandet och någon sprint till westgaten. Var bara noga med du inte tappar bort den lilla styr sprinten som bestämmer placeringen på avgashuset. Det är lätt hänt.
varför byter du inte till en större direkt som 16t? 19t? de där bytet kostar nog mer än de smakar
Jag kommer hamna runt 250hk, ska man upp i mer så kommer det in en hel del mer grejer om motorn ska hålla i längden. Detta är mitt första trimmningsbygge, får ju börja nånstans
hade du köpt en 19t direkt så har du samma tidiga ladd fast den klarar 300hk och då behöver du inte tänka på den mer under ditt trimmande:) plus att du får några extra ponnys för avgashuset är större och stryper inte:P
Du har köpt ett 14T med 7:ansvinklade avgashus som sitter på tex S60 och V70 2.5T och därför passar inte downpipen. Du ska ha ett med 6:ans raka avgashus med mindre och annan anslutning mot downpipen. Att byta till avgashuset från en 12T passar ju men är inte huset mindre på den snurran? Det kommer ju sänka effekten och skapa mottryck på avgassidan.
varför byter du inte till en större direkt som 16t? 19t? de där bytet kostar nog mer än de smakar
Jag kommer hamna runt 250hk, ska man upp i mer så kommer det in en hel del mer grejer om motorn ska hålla i längden. Detta är mitt första trimmningsbygge, får ju börja nånstans
hade du köpt en 19t direkt så har du samma tidiga ladd fast den klarar 300hk och då behöver du inte tänka på den mer under ditt trimmande:) plus att du får några extra ponnys för avgashuset är större och stryper inte:P
Jag kommer hamna runt 250hk, ska man upp i mer så kommer det in en hel del mer grejer om motorn ska hålla i längden. Detta är mitt första trimmningsbygge, får ju börja nånstans
hade du köpt en 19t direkt så har du samma tidiga ladd fast den klarar 300hk och då behöver du inte tänka på den mer under ditt trimmande:) plus att du får några extra ponnys för avgashuset är större och stryper inte:P
19t är ju aningen dyrare med
jo klart den är dyrare men de är ju nått att växa i än att köpa en turbo trimma lite sen bromsar turbon och du lär ha ny igen blir de billigare? knappast
hade du köpt en 19t direkt så har du samma tidiga ladd fast den klarar 300hk och då behöver du inte tänka på den mer under ditt trimmande:) plus att du får några extra ponnys för avgashuset är större och stryper inte:P
19t är ju aningen dyrare med
jo klart den är dyrare men de är ju nått att växa i än att köpa en turbo trimma lite sen bromsar turbon och du lär ha ny igen blir de billigare? knappast
Jag ska som sagt inte gå över 250hk med denna bilen
jo klart den är dyrare men de är ju nått att växa i än att köpa en turbo trimma lite sen bromsar turbon och du lär ha ny igen blir de billigare? knappast
Jag ska som sagt inte gå över 250hk med denna bilen
250 i en 2.0t så lär du ha 19t minst en max pressad 16t om du inte ska bygga värme..
jo klart den är dyrare men de är ju nått att växa i än att köpa en turbo trimma lite sen bromsar turbon och du lär ha ny igen blir de billigare? knappast
Jag ska som sagt inte gå över 250hk med denna bilen
250 i en 2.0t så lär du ha 19t minst en max pressad 16t om du inte ska bygga värme..
Autotechs T4 steg 3 = 250hk Varför köpa dyrare turbo å programvara än jag behöver
Du har köpt ett 14T med 7:ansvinklade avgashus som sitter på tex S60 och V70 2.5T och därför passar inte downpipen. Du ska ha ett med 6:ans raka avgashus med mindre och annan anslutning mot downpipen. Att byta till avgashuset från en 12T passar ju men är inte huset mindre på den snurran? Det kommer ju sänka effekten och skapa mottryck på avgassidan.
Du har köpt ett 14T med 7:ansvinklade avgashus som sitter på tex S60 och V70 2.5T och därför passar inte downpipen. Du ska ha ett med 6:ans raka avgashus med mindre och annan anslutning mot downpipen. Att byta till avgashuset från en 12T passar ju men är inte huset mindre på den snurran? Det kommer ju sänka effekten och skapa mottryck på avgassidan.
Du har köpt ett 14T med 7:ansvinklade avgashus som sitter på tex S60 och V70 2.5T och därför passar inte downpipen. Du ska ha ett med 6:ans raka avgashus med mindre och annan anslutning mot downpipen. Att byta till avgashuset från en 12T passar ju men är inte huset mindre på den snurran? Det kommer ju sänka effekten och skapa mottryck på avgassidan.
varför ställa en fråga du redan har svar på? ja gav ett tips som du rata rakt av:S
Jag vet inte är rätt ny på det här med trimmning...visste inte ens vad jag skulle googla på innan ordet "avgashus" dök upp på den här tråden
Jo jag tackar för tipset! ) tar med mig det till nästa bygge!
du vet att du lättare får mer häst med ett större turbo? turbon ger och tar:) brorsan och ja har lika trimmade bilar fast han har större turbo än mig och han piskar skiten ur mig på rakorna:)