Satte på xljusen för ett tag sedan gjorde för ca 2dagar sedan en inställning men det visade sig att ja ställde ner dem för mkt så de pekar just framför bilen utom big knickarna som lyser ut på sidorna. Vilket ja vill de ska göra '
Pekar lite hur som helst var spännande ljusbild haha:) Efter inställning
och så är Besiktnings tid bokad till januari 28e innan dess ska de bytas:)
*Krängningshämmarstag vä fram *olja och filter *Nya skärmblinkers Vita
Här händer det väl ingenting förutom att xljusen har åkt bort. Planen nu innan sommaren är väl att bessa hon och börja byta framskärmar och bagageluckan och få på turbovingen till å börja med
Härligt med godkänd besiktning!, håller på med min inför Ystadträffens premiär nu till våren nere i Skåne;), kolla gärna in min projekttråd:).PM:a om du fortfarande är intresserad av tanklocket!. Mvh Stoffe.
Idag har framskärmarna fått sig en tvätt och genomgång av rostskyddsfärg och rostskydds massa på insidan. Fanns inte ett spår av något sådant på någon av de nya (beg) framskärmarna på insidan men först en bild på bilen
Nytvättade Rostskyddsfärg check! Påbörjad pensling:) in i alla trånga utrymmen Tungpenslat men högra är klar och vänstra
Nu vore det fan om det skulle rosta igen!!! :twisted:
Under fredag eftermiddag och lördagen å halva söndan som tillbringades att skruva i 745an. Skärmbytet är utfört och klart. Skärmbytet gick väldigt smärtfritt förutom att jag upptäckte att vä innerskärm är trasig och söndersprucken Vi kör bilderistället för en massa text
Påbörjad demontering av frontläppen. Notera rosten. Läppen lös Vart naken Nytt mot gammalt å uppätet Höger på plats fina grejer Bägge gamla Gamla borta å här syns en trasig innerskärm
Påbörjad ihopmontering Läppen på plats
Blev kanon dehära SKÅL
Nu fattas de: 1,Clips till lister 2.Popnitar till innerskärmarna 3. Ny fjäder till höger pos lykta (råka töja den lite)
Beta av en bit på listan i förrgår. Skodde om henne från trista 940 stålfälgar till 850 Turbo fälgar och det blev ett lyft. Passa de även på att byta innerskärmen som har varit trasig och sprucken mot en beg som är i mycket bättre skick
Fattas bara nu: 1.Tvätt & polering 2.Popnitar och clips 3.tona bakrutorna
Gamla Trasiga. Tomt utan innerskärm Nya på plats och ingen jävla spricka i den Förmodligen den skitigaste bilen ni nånsin sett:)
Extrazz: Ingen sandlåda här inte. Utan på skellefteås skidbacke vitberget
Nu är hon nytvättad och polerad för hand Nya brombelägg och skivor så nu är det inget järn mot järn ljud då man bromsar och att listerna till framskärmarna äntligen är på plats igen visar några bilder istället och det är bara 3 dagar kvar till Vårträffen så det är slutklämmen nu
Tvättad och polerad:)
och så lite bilder på bromsbeläggsbytet och skivorna första gången jag gör sånt själv Brombeläggen nya mot gamla tomt utan skivor Gamla färdiga belägg och skivor