Köpte en väldigt rostig och nergången BMW 325ixT-89 för ett år sedan. Tanken är att ha den som ett rullande långtidsprojekt. Med Facit i hand och en vääääääääääldigt lång lista på vad som behöver göras inser jag att jag kanske skulle köpt en lite friskare bil.
Ok... Jag var lite smart och köpte en reservdelsbil som jag kunnat rädda en hel del värdefulla delar från. Växellåda, transferlåda, diffar, länkarmar, bromsar, instrumenthus, lyktor, fram och bakvagnsbryggan, drivaxlar, huv, 4 dörrar, bagagelucka, framskärmar, styrväxel, tank, ratt och rattnav.
Jag har tillgång till blästerbox samt en riktigt bra pulverlackanläggning. Så allt som kan pulverlackas kommer bli pulverlackade. Temat på hela bilen kommer att bli matt militärgrön kaross med alla stag, länkarmar och annat under bilen gult. Det är en hel del rost som måste lagas, bla. hela akterplåten, skärmar, trösklar och balkarna under bagagerumsgolvet.
Alla hjullager, difflager, in och utgående lager i växel och translådan ska bytas när allt ändå rivs ner och pulverlackas. Nya spindlar ska pressas i dom gula länkarmarna och det ska i polyurethanbussningar i alla leder. Jag kommer att bygga om främre fjäderbenen till ställbara coilovers med ställbara dämpare. Bakvagnsbryggan har jag byggt om så jag kan justera både camber och toe. Jag vet ännu inte riktigt hur men jag ska bygga om så jag kan justera framvagnen med.
Senast redigerat av Antimin (18 juni 2012)
The only cure for bad handling is more power