2751
Sök

Airbaglampa på Volvo V40

91 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Har en Volvo V40 00:a

bytte till sportstolar och sportratt, och behöver nu släcka airbaglampan,

Hört att det finns Motstånd på sidor som Elfa och liknande, någon som vet exakt vilket motstånd jag ska använda mig av?

Känns bäst att köpa motstånd för någon krona om löda dit dem själva ist för att köpa original för 200 :-st

91 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Krucial skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Nollstallningsverktyg-servicelampa-151399/

Kan det vara så enkelt?

Känns som jag måste montera motstånd?

570 Inlägg
20 juni 2012
har du sportratt MÅSTE du ha ett motstånd där för att den ska slockna... vet ej med stolarna.

men för att släcka den går det enbart med dyra verktyg från verkstad.

släckte min på atechmotor för lite fikabröd. volvo tar ca 500 kr för samma jobb

'Female Dirtbag
35 Inlägg
20 juni 2012
Motstånd räcker i ratten.
Med stolarna skulle jag rekommenderar att du sätter ihop airbagkablarna med sig själva och åker in på verkstad ocu släpper lampan. Funkade så på s70 iaf! Lycka till smile

New rools - There are no rools!

VW-driver
291 Inlägg
22 juni 2012
Diio skrev:
har du sportratt MÅSTE du ha ett motstånd där för att den ska slockna... vet ej med stolarna.

men för att släcka den går det enbart med dyra verktyg från verkstad.

släckte min på atechmotor för lite fikabröd. volvo tar ca 500 kr för samma jobb

Släckte min utan problem med Biltemas nollningsverktyg. Men åt sido hade jag ju redan sportratt monterat från produktionsstart.

Men finns det ingen airbag i den monterade sportratten?

242 Inlägg
22 juni 2012
vill bara påpeka att man kan inte släcka lampan permanent med diagnosverktyget, du raderar bara felkoderna som gör att lampan lyser, har du kopplat ur airbagen så kommer lampan att tändas igen

Sök