3715
Sök

Varning för mätarskruvad BMW 525

2 174 Inlägg
8 juni 2012
bra att såna här bilar hittas tycker jag, dock är det inget fel med långmilare, bilen är ju i nyskick utanpå och innuti, men som sagt skillnad på 12 tusen och nästan 40 smile

om vi säger att 154 tusen är ett bra pris för en så fin bil med dom milen, vad kostar en med 40 tusen mil egentligen med den utrustningen m.m känns inte som den kommer under 120 iaf ? den kostar ju över halv mille ny..

Handledare
1 481 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
hangman skrev:
bra att såna här bilar hittas tycker jag, dock är det inget fel med långmilare, bilen är ju i nyskick utanpå och innuti, men som sagt skillnad på 12 tusen och nästan 40 smile

om vi säger att 154 tusen är ett bra pris för en så fin bil med dom milen, vad kostar en med 40 tusen mil egentligen med den utrustningen m.m känns inte som den kommer under 120 iaf ? den kostar ju över halv mille ny..

Den var utannonserad för 119000:- av bilfirman som sålde den för två månader sedan. Det är en gammal taxi.

131 Inlägg
8 juni 2012
Haha skicka sms till han nån och säg att man är intresserad av hans mätarskruvna bmw wink

Av små grisar blir det stora svin

arenwik
8 juni 2012
Andreehellstrom skrev:
Haha skicka sms till han nån och säg att man är intresserad av hans mätarskruvna bmw wink

Kan säga ""om den hade gått längre hade den helt klart varit intressant, men lågmilsbilar litar jag då inte på!""

st200_timpa
8 juni 2012
ingen som mailat nuvarande säljare å fråga om miltalet, om man skriver 12 eller 40 i mailet tillbaka

2 415 Inlägg
9 juni 2012
En sak undrar jag bara. hur kan man dra tillbaka en så ny bil i miltalet? då miltalen ligger i datan och inte i mätarhuset?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 160 Inlägg
9 juni 2012
fotona ä också tagna så man inte ser skyltarna  hmmmm
saab_sonett skrev:
Denna BMW är backad ca 30000 mil. Har gått som taxi tidigare. Såldes av bilfirma för två mån. sedan med 40000 mil på mätaren för 119000:- Nu begär säljaren 154000:- och har backat mätaren till 12000 mil.  Reg nr: FDC110
Avslöjad av en användare på Autopower.

http://www.blocket.se/malmo/Bmw_525dA_P … _8&w=1

http://www.google.se/search?q=fdc110&am … qf.,cf.osb

276 Inlägg
9 juni 2012
Det är vanligt som fan på dom där. När jag skulle köpa mig en 535da E61 så kollade jag upp 6 st, bara ringa bmw och ge dom regnr så kan dom om dom vill söka upp all servicehistorik. Både från tyskland och sverige! Det va 4 av dom 6 som va skruvade, den som va ställd minst va backad 23000 mil. Den jag köpte va givetvis okay och den andra som va orörd passade inte mig i smaken.

st200_timpa
9 juni 2012
Henjer skrev:
Det är vanligt som fan på dom där. När jag skulle köpa mig en 535da E61 så kollade jag upp 6 st, bara ringa bmw och ge dom regnr så kan dom om dom vill söka upp all servicehistorik. Både från tyskland och sverige! Det va 4 av dom 6 som va skruvade, den som va ställd minst va backad 23000 mil. Den jag köpte va givetvis okay och den andra som va orörd passade inte mig i smaken.

Låter ju helt sjukt, att de var så vanligt. man trodde BMW hade mer avancerade databoxar.
Måste ju finnas en hundra tals vi de här laget som justerats mätare...

Ännu större oro på begagnat marknaden. Eftersom de rullat många i taxi trafik...

Handledare
1 481 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
st200_timpa skrev:
Henjer skrev:

Låter ju helt sjukt, att de var så vanligt. man trodde BMW hade mer avancerade databoxar.

Ännu större oro på begagnat marknaden. Eftersom de rullat många i taxi trafik...

En medlem på Autopower har flera fulla pärmar med backade BMW:er

2 415 Inlägg
9 juni 2012
saab_sonett skrev:
st200_timpa skrev:
Henjer skrev:

Upp med dom alla! hehe
men hur kan man backa en så ny bil? :S

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Handledare
1 481 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
saab_sonett skrev:
st200_timpa skrev:

Upp med dom alla! hehe
men hur kan man backa en så ny bil? :S

Man kopplar in en dator och går in i modulerna och ställer om miltalet. Busenkelt för den som kan.

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 juni 2012
bmw is the "shit" ? tongue  nyare volvos efter 00 kunde man bara nolla om dom gått under typ 20 mil, så  mätarn skulle visa 0 när den stod i bilhallen.

Handledare
1 481 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
bmw is the "shit" ? tongue  nyare volvos efter 00 kunde man bara nolla om dom gått under typ 20 mil, så  mätarn skulle visa 0 när den stod i bilhallen.

Alla bilar går att backa mätaren på. Bara en fråga om kunskap.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
9 juni 2012
Xuri skrev:

Så du menar att det inte finns någon mätar skruvad Volvo efter 00?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

One Man Clan
4 287 Inlägg
9 juni 2012
marwin_of_sweden skrev:
Xuri skrev:

de kan finnas. volvo körde dock mycket hög säkerhet å inte ens deras verkstads personal kunde meka med sånna grejer, enbart volvo i göteborg som hade koder och tillgång.

Handledare
1 481 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Finns massor med skruvade nya Volvo. Gör en Googling på mätarskruvad Volvo så får du se.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
10 juni 2012
Xuri skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Xuri skrev:

de kan finnas. volvo körde dock mycket hög säkerhet å inte ens deras verkstads personal kunde meka med sånna grejer, enbart volvo i göteborg som hade koder och tillgång.

En snabb googling så hittar man många mätar skruvade V70 av nya modellen m.fl.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 juni 2012
hittar typ 2 relevantar svar på google...

One Man Clan
4 287 Inlägg
10 juni 2012
saab_sonett skrev:
Xuri skrev:

Alla bilar går att backa mätaren på. Bara en fråga om kunskap.

skulle inte vilja säga frågan om kunskap utan frågan om att få fram hemlig information, tex sno från sin arbetsplats.

Sök