Noterar att det är ganska många som läser i tråden men det vore kul med lite fler kommentarer. Om inte annat för att få lite feedback på det jag gör. Tips och trix är alltid välkommet då det mesta jag gör är sådant jag gör för första gången. Ganska så ofta känns det som om jag är ute på jäkligt djupt vatten!
Nåväl, vi kör väl lite fler bilder.
Först en sak jag investerade i igår. Det känns som om dom 369 kronorna var en bra investering.
Vad är det då jag har köpt? En sovsäck kan man kanske kalla det.
Så där! Om inte sovsäck så i alla fall ett skyddande kapell. Passformen var grymt bra trots att det inte är speciellt sytt för C70'n. Kapellet finns hos Jula.
Över till instrumentbrädan då!
Mina moddade högtalargaller ska ju integreras i överdelen så jag har gått och funderat lite på med vad/hur jag skulle fästa dom. Till slut bestämde jag mig för att blanda glasfiberspackel och polyester till en ganska lättflytande smet. Tanken var att lättare få ner spackel i springan mellan överdelen och gallrena.
Vänster högtalargaller på plats.
Och så höger galler.
Jag började med att pensla spackel/polyesterblandningen runt kanterna nere i försänkningarna på överdelen, satte ditt gallrena och sen dit med mer spackelblandning. Den var så pass tunnflytande att den var ganska lätt att få ner i de ganska smala mellanrummen runt gallrena. Nu återstår det att se om det blir starkt nog eller om det kommer att spricka när jag lossar överdelen. Och om jag lyckas finspackla så bra att skarvarna inte syns under den nya vinylen som skall på sen.
Fortsättning följer, så småningom.