2767
Sök

Renault Clio -04 Startproblem.

4 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Bilen det handlar om är som rubriker säger, en Renault Clio från 2004 74hk

Hej, detta problem började i vintras då bilen ibland vägrade starta, så vi fick springa igång den, sedan efteråt så var det olika från gång till gång, ibland startade den och ibland fick vi springa igång den. Sen dog den helt. Så vi sprang igång den och jag tog den till Fordonslinjen i skolan till en polare som gick där, han kikade igenom den och hittade ingenting, så vi sprang igång den igen och jag körde ner den till bilverkstaden här, han kikade igenom hela bilen med datorer och förhand och hittade inget fel alls.

Det konstiga med detta var att startmotorn faktiskt gick runt, men bilen tände inte, men när man väl sprungit igång den så tände den utan problem i alla cylindrar och ingenting lät konstigt, bilen gick som den skulle.

På ren tur så kom han nere på verkstaden på en "temporär lösning", eller vad man nu ska kalla det. Han tog bara och ryckte lite i alla sladdar som sitter i motorn och då gick den igång direkt, efter att han fixade det klarade sig bilen några veckor och sen började samma problem igen, så jag öppnade bara motorhuven och tryckte i kontakterna som är inringade på bilden, och då gick den igång utan problem. (notera att inget klickande ljud hörs eller någonting alls, jag bara trycker lite på dom)
http://i80.photobucket.com/albums/j177/Deathtroll/ASdw/4f4c0a2b71f28_MotCLIO-II-12-16v-3.jpg

Nu har problemet blivit värre, innan gjorde det inte så mycket men nu händer det varannan gång jag startar bilen, vad kan det vara för fel?

Tacksam för svar!

875 Inlägg
28 juni 2012
Stannar den när du kör oxå eller är det "bara" startproblem?

4 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Nä den går klockrent när jag kör, det är bara ett startproblem :p

875 Inlägg
28 juni 2012
Okok...morfar hade samma problem men den stannade oxå när han körde, kom fram till få att det var databoxen;)

Sök