En nostalgisk byggtråd om mitt och min polare Stefans allra första bilbygge. Bilen totalförstördes i en brand sommaren 2012, vilket fick alla gamla härliga minnen att välla fram. Tråden startar därför som en nostalgisk resa i... Visa mer
Han har troligtvis fullt upp med att glida runt i sin Edsel och kommer nog tillbaka när höststormarna sätter igång..
HÄPP
Här är jag ... håller på att samla delar. Det finns egentligen inte så mycket att posta ännu. Kanske till vintern? Beror som sagt helt på hur jakten på saknade delar går
Och - JAA, jag har glidit runt och jäst i min Edsel hela sommaren : D
Vilka otroliga renoveringar du håller på med. Först bubblan, sen Edseln o nu detta. Man slutar visst aldrig att förvånas. Har spenderat senaste timmen med att läsa från början till slut. Och ser fram emot nästa uppdatering. Att följa dina trådar på garaget är ett MÅSTE!!
tråkigt att något sånt händer men härliga kunskaper har ni kommer mer en gärna följa denna pojkdröm ni engång byggt å kommer säkert skapa något enu vackrare.... lycka till
Fy fasen vilken rolig tråd att läsa! Bortsett från branden då givetvis. Men att ni orkar rädda den! Nästan så man önskar att man bodde granne med er och fick hjälpa till med alla galna projekt ni genomför!
tråkigt att något sånt händer men härliga kunskaper har ni kommer mer en gärna följa denna pojkdröm ni engång byggt å kommer säkert skapa något enu vackrare.... lycka till
Fy fasen vilken rolig tråd att läsa! Bortsett från branden då givetvis. Men att ni orkar rädda den! Nästan så man önskar att man bodde granne med er och fick hjälpa till med alla galna projekt ni genomför!
Tack
Att vi gör ett försök att rädda den är därför att vi har sååå många go'a minnen förknippade tillsammans med bilen, och den har nästan blivit som en familjemedlem.
Jag har varit in på tråden och tittat några gånger men inte orkat läsa. Nu tog jag mig tiden och det är jag glad för. Dina projekttrådar är alltid utförligt beskrivda och bra med bilder. Det blir att följa det här projektet också helt enkelt.
Jag har varit in på tråden och tittat några gånger men inte orkat läsa. Nu tog jag mig tiden och det är jag glad för. Dina projekttrådar är alltid utförligt beskrivda och bra med bilder. Det blir att följa det här projektet också helt enkelt.
Fyfan vilket jobb du/ni lägger ner! Är grymt imponerad att efter en brand tar nya tag bara sådär!
Tack !
Jo, det fanns liksom bara två alternativ: Blästra allt inom ett par dygn, eller skicka rubbet till metallåtervinning. Vi gick på det förstnämnda. Om det var klokt eller galet får väl framtiden utvisa ...
Blir helt klart jävligt imponerad av din ork och kunskap. Det är nog inte många som hade gjort vid bilen en gång till kanske, du gör helt rätt iallafall. Kommer bli en mycket rolig tråd detta.
Kolla gärna fotoalbum för mer bilder på gamla bilar! Rust is not a crime
Blir helt klart jävligt imponerad av din ork och kunskap. Det är nog inte många som hade gjort vid bilen en gång till kanske, du gör helt rätt iallafall. Kommer bli en mycket rolig tråd detta.
Tack för att du följer tråden, det blir extra inspirerande att arbeta då - - - men som sagt, inget högt tempo just nu, utan samla delar är det som gäller under hösten
Gillar verkligen bygget! Den passade ju perfekt i cab utförande, och jag gillar även att ni gjorde det seriöst med öppningsbara dörrar, cab tyg å allt Jämfört med andra Volvo Cabbar idag.. Tråkigt att det skulle uppstå en brand. Men jag beundrar er, ni har inte gett upp hoppet utan ni tar tag i saken och försöker återställa den igen
Gillar verkligen bygget! Den passade ju perfekt i cab utförande, och jag gillar även att ni gjorde det seriöst med öppningsbara dörrar, cab tyg å allt Jämfört med andra Volvo Cabbar idag.. Tråkigt att det skulle uppstå en brand. Men jag beundrar er, ni har inte gett upp hoppet utan ni tar tag i saken och försöker återställa den igen