Jag klickade i prenumerera på denna tråd först för det fanns inte så mycket jag kunde säga som inte redan hade sagts av så många andra.
Första anblicken på rubriken i projektlistan var ju ähhhh nja ok en vankelmotor i en volvo...... det är ju inte jättevanligt så jag får ju kolla för det var ju ändå 49 sidor och då brukar ju de flesta projekt vara långt gångna och kanske till och med uppstartade vilket är kul.
Sen såg jag i ögonvrån att det var 1144 st följare.....1144 det måste vara nåt garagetrekord..hrmm det här är nog ingen vanlig jag slänger i motor från annan tillverkare i min skruttvolvo-tråd.
Så redan på första sidan besannades min gissning och ja börjar man med att tillverka egna vanklar och motorblock och precis allt annat ja då vet man för det första vad man sysslar med och du har ju även möjlighet att använda din arbetsplats för tillverkningen.
Sen fortsätter galenskaperna med ett helt eget rambygge med allt specialtillverkat från grunden.
Bur och 4-link och egenbyggda fästpunkter till coilovers mm mm mm man är ju lite avundsjuk men det ligger mycket timmar bakom allt detta.
Så först måste man ha intresset, sen fallenhet för det och tillsist möjligheten att ge verklighet åt alla idèer.
Många som har projekt på garaget kommer så långt som att få sin vision färdig i photoshop och är supernöjda med det,du däremot äh jag ritar upp det i cad och får det att se jätteenkelt ut vilket det antagligen inte är.
Hur många timmar tar det för dig att rita din bil som de senaste bilderna du la upp i tråden?
Jag är grymt imponerad av allt du gör och kan säga med stolthet att jag är prenumerant nr 1145.
Följer fortsättningen med spänning.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.