Här har det varit jättetyst länge. Förlåt, man blir så bortskämd med Facebook-sida och Instagram. Tar ju bara sekunder att dela med sig av nya prylar.
Här kommer en throwback!
Började göra iordning mittgavlarna för framtida bruk. Original sitter det oljepåfyllning i det yttre hålet, och frostplugg i den andra.
Eftersom jag inte ska köra i kyla, och dessutom har 3st mittgavlar och torrsumps-tank, så behöver jag inte påfyllnigen.
Svarvade pluggar och krympte i innan jag planade av och arborrade det andra hålet.
Svarvade även pluggar till det, som jag nu lagt in i kylskåpet för att krympa.
Har påbörjat invägning och rengöring av rotorer till motorn.
Före modd.
Efter ultraljudstvätt
Efter lite scotchbriteduk
Efter mycket scotchbrite och andra hjälpmedel
Mittlagring, dessa har ni sett en av innan.
Har inte gjort så mycket mer på dem. Provmonterat. Mycket fräsning kvar på dem dock.
InsugHar inte hänt jättemycket här.
Kapade till rörböjarna iaf. Är inte riktig nöjd, och vet inte hur jag vill ha det egentligen...
En överblick på bänken.
Börjat skissa på torrsumpen...
Kan inte bestämma mig om jag ska ha ett sheetmetal-tråg, eller billet. Billet är ju coolt, men det är nog enda fördelen
Bilen då.
Har egentligen bara lagat lite rost, och börjat bygga lite förstärkningar till skärmfäste och huvgångjärn.
Original 140-gångjärn får inte plats längre, så Volvo 240 ser det ut att bli.
Byggde en smidig fixtur för wattlänks-propellern. Propellern ska sitta i karossen som tidigare nämnt, men det det är lättare att ha fixturen i bakaxeln, och så rikta in den ordentligt och bygga därifrån tror jag.
Ska även på Vöcks inrådan byta ut mina uniballs som sitter från 4-länkstagen till karossen emot bussningar.
Dessa kommer bli i uniball-utseende, men med delring och hylsa. Förhoppningsvis mindre skrammel.
Började svarva dem i rostfritt stål för att slippa ytbehandla. Det är ett SS2303-material som är lika starkt som rören.
Polerade dem innan fräsningen.
Svarvade även tappar till wattlänksfästerna som ska svetsas fast i mina konsoler.