3842
Sök

motor byte på bmw 530 -89..snabba svar tack!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
håller på å hjälper farsan å byta motor i hans bmw 530 -89 efter ett rätt rejält motor ras big_smile ska nu i med en 535:a motor eftersom han fick även med en sån motor som bara gått 6000 mil när han köpte bilen... men i vilket fall som hellst så är min fråga: hur sitter motor å växellåda ihop?? vi har låssat alla bultar i sprängkåpan osv men endå så vill inte motorn å växellådan dela på sig hmm äre nå mer som man måste göra eller?? asså som sagt så har vi lossat alla bultar... så de jag tänkte på är om de är nått som är koniskt eller nått sånt?? eller har den bara tjärvat fast i styrningarna på sprängkåpan? kanske

tacksam för snabba svar eftersom den ska vara ihopsatt å fungerande innan helgen
Senast redigerat av volvo_glenne (24 september 2006)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

197 Inlägg
24 september 2006
har nog bara kärvat ihop i styr stiften fram med kobenet å bånka å slå
fast kontrollera först att det till 100% inte sitter någon bult kvar

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 september 2006
Trådstartare
vi har brytit å slagit å våldat men den släpper inte... så har vi kontrollerat 2-3 gånger att vi inte glömt nån bult hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

dARKiE
5 031 Inlägg
12 april 2007
Ska också byta motorn på min 530i -88 till en 535i (211hk) -93 och undrar om den passar med 530i-ins växellåda rakt på?

och vad kommer besiktningen säga? Samma kaross som 535:an ju? antagligen samma bromsar etc etc på dem.. ?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

97 Inlägg
12 april 2007
dum fråga kanske? är det manuell eller automat? som sagt tidigare kan den sitta fast i stiften.brukar aldrig vara nåt problem att dela på det!! kolla alla bultar igen, startmotorn? skall gå bra att lägga i 3,5 i en 3,0, vet dock inte om det är samma lmm o styrenhet!

Sök