3841
Sök

Motorbyte på s40 2.0t

10 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#1
tänkte kolla vad man ska tänkta på om man ska byta motor på en Volvo S40 -99 2.0t.
Vad är det man inte får glömma om man ska göra det. eller är det mer värt att byta topp och ventiler i den efter som toppen har gått. vilket är lättast och billigast???


Forummoderator
26 373 Inlägg
7 juli 2012
#2
Beror helt på vad som exakt har hänt med gamla motorn?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#3
det låter som det är ventil knack sen är det vatten i oljan hmm har inte hört det än men det är vad exet säger iallafall ska åka och hämta den i morgon


Forummoderator
26 373 Inlägg
7 juli 2012
#4
Så länge den inte har skurit så kolvar och liknande har tagit skada, så är det väl enklare att byta toppen och ventilerna?
Någon får såklart rätta mig om jag har fel i mitt påstående.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
#5
ja det är bara att hoppas på att ventilerna har klart sig. går det att se om ventilerna har klarat sig utan att plocka upp dom??



Sök