Väldigt häftigt! Tycker att hytten har ett riktigt tufft utseende. Är inte så jätte förtjust i jänkare. Men just detta är riktigt shysst. Ska bli kul att följa
De "nya" (bättre begagnade) bakdäcken är komna! Storlek 9.00-20. De gamla däcken på fälg till höger.
Det hade aldrig gått o få av de gamla däcken om jag inte haft tillgång till maskin för lastbilshjul, fast dessa fälgarna är med lösa ringar och man ska kunna byta däck med en hammare och däckstål.
Slipade bort den lösa rosten i fälgarna och la ett tunnt varv rostskyddsprimer.
Alla däcken på plats.
Slipade och maskerade.
Lackade i svart halvblank. (Fortfarande blöt färg på bilden)
Färgen torr och hjulen avmaskerade.
Däcken uppsmorda med "Tireshine". Nöjd!
Nu fortsätter jakten på framdäck. Storlek 8.25-20.
Nä, de va ganska billigt. Köpte 4 Pneumant-däck för 2 700 sen innan de blev skickade hörde säljaren av sig o sa att de hittat torrsprickor i ett däck så de skicka med ett Bridgestone också gratis. Så nu har jag ett reservdäck också. Frakten har jag inte fått räkning på än men tror de blir c:a en tusenlapp. Nya kostar däcken 2 000 kr/st + moms.
Nä, de va ganska billigt. Köpte 4 Pneumant-däck för 2 700 sen innan de blev skickade hörde säljaren av sig o sa att de hittat torrsprickor i ett däck så de skicka med ett Bridgestone också gratis. Så nu har jag ett reservdäck också. Frakten har jag inte fått räkning på än men tror de blir c:a en tusenlapp. Nya kostar däcken 2 000 kr/st + moms.
Glömde skriva att dessa däcken har mellan 8 och 10 mm mönster allihop!