2528
Sök

Hur svårt är det att byta växellådsfäste samt bakre differential bussningar?

1 582 Inlägg
11 juli 2012
Trådstartare
Hej på er,

Tänkte beställa dessa saker från http://www.cp-service.se/ till min Audi

• Växellådsfäste 90% hårdare än original
• Växellådsfäste förarsida 90% hårdare än original
• Bakre differential bussningar

Det jag undrar över är om det är svårt att byta dessa saker samt om man behöver några specialverktyg?

Tacksam för snabba svar smile

1 365 Inlägg
12 juli 2012
Ett tips är att inte byta bussningar till Växellådsfäste om man inte byter motorkuddarna. Det kan bli en obalans då som är väldigt jobbig.

LIVINL0UD skrev:
Hej på er,

Det jag undrar över är om det är svårt att byta dessa saker samt om man behöver några specialverktyg?

1 582 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Ber om ursäkt för ett riktigt sent svar, men har inte sett att jag fått någon avisering på denna tråd.

Alla sakerna har kommit hem nu och jag tänkte eventuellt byta det i veckan men blir lite osäker nu när du skriver som du gör smile

Varför skulle det bli obalans om jag inte byter motorkuddarna samtidigt? Har visserligen tänkt beställa alla tre motoruddarna/fästen ganska snart, men blir inte förens om 1-2 månader.

Richtenb skrev:
Ett tips är att inte byta bussningar till Växellådsfäste om man inte byter motorkuddarna. Det kan bli en obalans då som är väldigt jobbig.

LIVINL0UD skrev:
Hej på er,

1 365 Inlägg
4 september 2012
Vibrationerna från växellådan sägs slita ut motorbussningarna i förväg och kan ge obalans. Flera som moddat hårt i USA som blivit drabbade. Detsamma gäller bussningar till bakaxeln.

Men på din bil kanske det går bra, det vet man ju inte förrens efteråt smile

LIVINL0UD skrev:
Ber om ursäkt för ett riktigt sent svar, men har inte sett att jag fått någon avisering på denna tråd.

Alla sakerna har kommit hem nu och jag tänkte eventuellt byta det i veckan men blir lite osäker nu när du skriver som du gör smile

Varför skulle det bli obalans om jag inte byter motorkuddarna samtidigt? Har visserligen tänkt beställa alla tre motoruddarna/fästen ganska snart, men blir inte förens om 1-2 månader.

Richtenb skrev:

LIVINL0UD skrev:
Hej på er,

1 582 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Inget jag kände till sedan tidigare, men det stämmer säkert mycket väl smile jag gör en chansning och byter, skulle jag få några vibrationer så finns det ännu större anledning att införskaffa nya motorfästen snabbare och inte vänta 1-2 månader wink

Men vad tänkte du där på gällande bakaxeln?

Richtenb skrev:
Vibrationerna från växellådan sägs slita ut motorbussningarna i förväg och kan ge obalans. Flera som moddat hårt i USA som blivit drabbade. Detsamma gäller bussningar till bakaxeln.

Men på din bil kanske det går bra, det vet man ju inte förrens efteråt smile

1 365 Inlägg
7 september 2012
Att du även byter till polybussningar i bakaxelfästet. Borde sitta några/någon bussning där också

Sök