BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
føljt projektet næstan sen førsta dan och måste sæga att fast jag sitter på vældigt eftertraktade delar o en 02a som byggs før fullt så ær jag så sinnessjukt jækla avundsjuk på dej o alla andra som i stort sett fått till bilarna. har hållit på i 3år nu (kørt me den ca 9 månader i børjan) och har væl iallfall ca 1år och ca 50tusen kr till innan bilen står klar med sfro, bes o sen regga øver till norge. kænns som en evighet .
ska ha likadana stolar i min 02a, nu vet jag ju inte hur lång du ær men blev det bra højd och så att montera dom på org golvfæste eller måste dom upp lite? ,
føljt projektet næstan sen førsta dan och måste sæga att fast jag sitter på vældigt eftertraktade delar o en 02a som byggs før fullt så ær jag så sinnessjukt jækla avundsjuk på dej o alla andra som i stort sett fått till bilarna. har hållit på i 3år nu (kørt me den ca 9 månader i børjan) och har væl iallfall ca 1år och ca 50tusen kr till innan bilen står klar med sfro, bes o sen regga øver till norge. kænns som en evighet .
ska ha likadana stolar i min 02a, nu vet jag ju inte hur lång du ær men blev det bra højd och så att montera dom på org golvfæste eller måste dom upp lite? ,
Det blir lätt så med större projekt att det drar ut på tiden och man tappar suget, blir lätt långa pauser... =/
Jag är 1,90 lång men stolarna hamnade rätt bra i höjd tycker jag, gjorde en snabb lösning nu blir ev till att göra om det i framtiden när man kört med bilen och kännt in om körställningen är bra
Lite nya bilder på liter till skärmbreddarna som GrymOchElak fixat till mig, en mindre list som finns med på bild sen tidigare och en lite grövre ny list. Vad tror ni? Någon som har tidigare erfarenhet av vilken list som funkar bäst?
Helt klart den mindre listen, mycket snyggare än den grövre blanka (kanske bara bilden som gör den blank dock)
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Då var det ett tag sedan projektet uppdaterats, tro nu inte att jag deppat ihop totalt av höstvädret Får erkänna att det inte har gjorts något mer åt 02an men verkstaden har tagit stora steg framåt så tänkte bjuda på lite bilder på det, hoppas att det är av intresse
Snickrade ihop en ny ställning till att ha reservdelsbilen på, blev något stabilare än version 1
Blev bra, kommer att byta till andra hjul när golvet är slipat och målat och förhoppningsvis slätare än nu.
En liten teaser på hur slutresultatet kommer att bli, värmen kopplades in i måndags och jag hade nu ikväll 15 grader
Har foder runt dörrar och fönster kvar att göra, sen blir det till att ringa elektrikern så det blir lite bättre ljuse bla Kommer lite nya bilder på söndag hade jag tänkt med lite bättre kamera.
Ja det blir riktigt bra tycker jag Kan dock inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha foder runt dörrar och fönster vitt eller samma grå som på väggen?