BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Skönt att det blev bra direkt så man slapp kladda för mycket av och på med fjäderbenen Imorgon blir det till att svetsa rost samt lägga igen efter kapningen av skärmarna för breddarna
Ja precis det är ju riktigt gott. Kan tänka mig att det lätt blir så annars. Ja så är det med gamla bilar tyvärr men ja det låter bra det!
Fick tag i lite nostalgibilder från en legendarisk racingförare, Torsten "Totte" Backström . Avliden men dottern hade bilder kvar. Denna bil tävlades det med på asfaltbanor samt is-SM . Varje dag under sommaren kördes den ut ur smörjhallen på BP-macken på morgonen. På kvällen varmkördes den en stund och sen blåste Totte iväg på Sollefteåvägen nån kilometer innan han vände neråt macken igen. Fullt spett och hård inbromsning och in i smörjhallen igen, så var den dagen över...
ps, inpassningen av breddarna och spoilern ser skitbra ut på din bil.
Senast redigerat av eastmotorsport (12 maj 2013)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Stämningsfulla bilder, speciellt de tre första. Och berättelsen om hur han tog en vild sväng med bilen om kvällarna fångar väldigt mycket av vardaglig, anspråkslös körglädje.
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -
Gratulerar till att du är igång med ett arbete jag vet att jag själv har framför mig än . Vad är det annars för dämpare? Färgen ser ut som Saab?
Ja det känns bra att börja svetsa, vill få ihop den så jag kan besiktiga Det är Bilstien (stavning?) dämpare bak http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1723026 Ang ditt eventuella fälgval så ser det spännande ut, du kommer nog garanterat vara ensam om en 02a med jänkfälgar och Saab motor när du e klar