BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Riktigt bra jobbat, blev ju grymt med kortade kofångarna
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Riktigt bra jobbat, blev ju grymt med kortade kofångarna
Tack Grymt kul att jag testat på att svetsa samt att det blir relativt bra
Svetsa är skitkul
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Har provkört den en gång innan, då med andra däck utan fungerande bromsar samt stötdämpare som var helt slut. Var riktigt svajigt, nu var den riktigt stötig Blir till att fixa bränslepumpen sen blir det en längre provtur
Grattis till många saker; till provtur, till att du börjat svetsa samt till att bilen i sig blir så fin. Men de där bakre strävorna, ska de sluta på hatthyllan så där bara eller ska du förlänga dem i skuffen ner till stötdämpartornen? Så skulle ja göra i alla fall, och sedan dra ett tvärstag mellan fjäderbenstornen.
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -
Grattis till många saker; till provtur, till att du börjat svetsa samt till att bilen i sig blir så fin. Men de där bakre strävorna, ska de sluta på hatthyllan så där bara eller ska du förlänga dem i skuffen ner till stötdämpartornen? Så skulle ja göra i alla fall, och sedan dra ett tvärstag mellan fjäderbenstornen.
Tack Tanken är att bygga vidare under hatthyllan, går att få det bra mycket stabilare. Är i kontakt med en kille som driver Elite Custom som ev kommer att ta fram fjäderbenstag både fram och bak till 02. Ska dit med bilen så fort den är besiktigad
Grattis till många saker; till provtur, till att du börjat svetsa samt till att bilen i sig blir så fin. Men de där bakre strävorna, ska de sluta på hatthyllan så där bara eller ska du förlänga dem i skuffen ner till stötdämpartornen? Så skulle ja göra i alla fall, och sedan dra ett tvärstag mellan fjäderbenstornen.
Tack Tanken är att bygga vidare under hatthyllan, går att få det bra mycket stabilare. Är i kontakt med en kille som driver Elite Custom som ev kommer att ta fram fjäderbenstag både fram och bak till 02. Ska dit med bilen så fort den är besiktigad
Ok, det låter bra. Baktill är det ju enkelt och billigt att svetsa dit en meter rör mellan tornen. Du svetsar ju nu.
- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -