2875
Sök

BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.

Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer

Överpedantisk?
343 694 Visningar
Uppdaterades senast 16 augusti 2016
397 Inlägg
30 juli 2013
skönt att du inte ger dig utan kämpar på smile kommer bli grymt!

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
EnNaN skrev:
skönt att du inte ger dig utan kämpar på smile kommer bli grymt!

Tack smile Blev ingen lång provkörning denna gång då bränslepumpen läckte en del, jobbar på att lägga upp ett klipp.

1 140 Inlägg
30 juli 2013
Riktigt bra jobbat, blev ju grymt med kortade kofångarna smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
almqvist__89 skrev:

Tack smile Grymt kul att jag testat på att svetsa samt att det blir relativt bra wink

Överpedantisk?
411 Inlägg
1 140 Inlägg
30 juli 2013
L.D. Peter skrev:
almqvist__89 skrev:

Tack smile Grymt kul att jag testat på att svetsa samt att det blir relativt bra wink

Svetsa är skitkul smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Tekniker
552 Inlägg
30 juli 2013
Ser helt klart ut att gå åt rätt håll smile blir bra detta!

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre

1 049 Inlägg
30 juli 2013
Ser fint ut, ska bilen gå på bana, tänker på strävorna i kupén?

Sempre Inter
537 Inlägg
30 juli 2013
bra jobbat dude smile

Elvis
HPC KayTown

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Tackar smile Jo tanken är att köra lite bana på BMW träffar till att börja med, aldrig fel med helbur då wink
En länk till: /www.garaget.org/video/138711

511 Inlägg
30 juli 2013
Ser riktigt bra ut smile det är alltid spännande med den första provkörningen tycker jag

My car Brings Me Women

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Har provkört den en gång innan, då med andra däck utan fungerande bromsar samt stötdämpare som var helt slut. Var riktigt svajigt, nu var den riktigt stötig smile Blir till att fixa bränslepumpen sen blir det en längre provtur smile

harrykarlsson
30 juli 2013
kanon fälgar! smile

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
harrykarlsson skrev:
kanon fälgar! smile

Tack smile Helt nya fast med retrokänsla. 8cm fälgkant är aldrig fel på en BMW wink

harrykarlsson
30 juli 2013
L.D. Peter skrev:
harrykarlsson skrev:
kanon fälgar! smile

Tack smile Helt nya fast med retrokänsla. 8cm fälgkant är aldrig fel på en BMW wink

ser tufft på 02:orna vart köpte du fälgarna:)?

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
harrykarlsson skrev:
L.D. Peter skrev:
harrykarlsson skrev:
kanon fälgar! smile

ser tufft på 02:orna vart köpte du fälgarna:)?

Har beställt dem här: http://www.nipotrading.se/shop/
Bra service och trevligt bemötande utan bekymmer när jag beställde smile

582 Inlägg
30 juli 2013
Grattis till många saker; till provtur, till att du börjat svetsa samt till att bilen i sig blir så fin. Men de där bakre strävorna, ska de sluta på hatthyllan så där bara eller ska du förlänga dem i skuffen ner till stötdämpartornen? Så skulle ja göra i alla fall, och sedan dra ett tvärstag mellan fjäderbenstornen.

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

Överpedantisk?
411 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
Big-Nyz skrev:
Grattis till många saker; till provtur, till att du börjat svetsa samt till att bilen i sig blir så fin. Men de där bakre strävorna, ska de sluta på hatthyllan så där bara eller ska du förlänga dem i skuffen ner till stötdämpartornen? Så skulle ja göra i alla fall, och sedan dra ett tvärstag mellan fjäderbenstornen.

Tack smile
Tanken är att bygga vidare under hatthyllan, går att få det bra mycket stabilare.
Är i kontakt med en kille som driver Elite Custom som ev kommer att ta fram fjäderbenstag både fram och bak till 02.
Ska dit med bilen så fort den är besiktigad wink

153 Inlägg
30 juli 2013
mycket trevligt projekt! smile

E34 535 projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273416/ ta gärna en titt om du har lust :)

582 Inlägg
30 juli 2013
L.D. Peter skrev:
Big-Nyz skrev:

Tack smile
Tanken är att bygga vidare under hatthyllan, går att få det bra mycket stabilare.
Är i kontakt med en kille som driver Elite Custom som ev kommer att ta fram fjäderbenstag både fram och bak till 02.
Ska dit med bilen så fort den är besiktigad wink

Ok, det låter bra. Baktill är det ju enkelt och billigt att svetsa dit en meter rör mellan tornen. Du svetsar ju nu. wink

- Kör europeisk jänkkare med fyrcylindrig V-åtta. -

Sök