BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
"Följde din länk till Lödde, har bokat upp mig på annat på lördag Ska se om det blir av annars hade det varit riktigt kul att hinna med en träff denna säsong Hör av mig i så fall "
Är också bokad på lördag men brorsan (erneland på garaget) bor där. Han får "inspektera" om du kommer.
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Ok, min är ju en 2002 original så det kan mycket väl vara så att alla med 2-litersmotorn får ha 8 då?! Och de mindre motorerna 4,5. Min är i alla fall en enkelförgasare original.
Ok, du har nog rätt med 4,5% då. Men min bil har klausul T31B (Motorn ändrad), vilket säkert gjort att CO-halten höjts på min då jag har dubbla förgasare.
Hmm, vad fick du för CO-halt?? jag hade CO-halt 6,4 för ett par veckor sen och gränsvärdet på BMW 2002 är 8...
//Micke
Jag hade en fin siffra på CO 7,9
Oj, rekord!
Nytt rekord för min del Var lite gammal soppa kvar i tanken från -96, sen har jag bara slått på 10 liter så kanske inte hjälper till att få ner värdet precis?
Var ute och körde en sväng ikväll, hälsade på min gode BMW-vän "MP Alpina" som bor en 4 km bort. Blir nog en 02a för honom oxå en dag Hälsade även på en annan god vän, passerade två män i 50 års åldern som kommenterade bilen, sen var det en kille i bil som tvärnitade backade tillbaka och sa att bilen var skithäftig Responsen är verkligen rolig
Nytt rekord för min del Var lite gammal soppa kvar i tanken från -96, sen har jag bara slått på 10 liter så kanske inte hjälper till att få ner värdet precis?
Var ute och körde en sväng ikväll, hälsade på min gode BMW-vän "MP Alpina" som bor en 4 km bort. Blir nog en 02a för honom oxå en dag Hälsade även på en annan god vän, passerade två män i 50 års åldern som kommenterade bilen, sen var det en kille i bil som tvärnitade backade tillbaka och sa att bilen var skithäftig Responsen är verkligen rolig
Haha, 7.9 är ingen dålig siffra du Men jag lyckades slå det med min 144.. Fick en tvåa på hög CO, fick 5.4. Men på min så finns det ett vred under passagerar sätet som man justerar Bränsle/luftblandningen på och ställde den åt fel håll, lyckades maxa mätaren så att det stod "Error" på CO halt.. Hehe.
Vad kan man säga då.. Det finns verkligen inga ord för hur otroligt bra arbete du lagt ner på bilen!
Jag var själv in med en gammal Saab 99 -73 som inte vart besiktigad på 15 år, o det enda jag fick på då var ojämn bromsverkan och att varningstriangel fattades.. det är riktigt kul att besiktiga gamla veteranbilar som stått.