BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Dreglar lite varje gång jag ser bild på din bil, den är riktigt snygg. Men på tal om vanlig/ovanlig, någon som vet hur många 1602, 1802 respektive 2002 det rullar i sverige? En sökning här på garaget ger 27st 1602, 4st 1802 och 56st 2002. Vore kul att veta
Dreglar lite varje gång jag ser bild på din bil, den är riktigt snygg. Men på tal om vanlig/ovanlig, någon som vet hur många 1602, 1802 respektive 2002 det rullar i sverige? En sökning här på garaget ger 27st 1602, 4st 1802 och 56st 2002. Vore kul att veta
Jag mailade till transportstyrelsen när jag ville veta hur många Daihatsu Charmant det fanns i Sverige, då fick jag svar om hur många som rullade och hur många som stod avställda
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Aha, Lars-Göran Fredlund har hållit reda på det där i många år. Jag hade alltså fel i att 1602 är ovanligare. Jag har nog blandat ihop registrerade bilar med bilar som är registrerade i svenska bmw-klubben. Sist jag kollade var det fler 2002 Tii än 1602....
Men min 1600 Touring blir ju mer intressant. Det finns dubbelt så många 2002 Turbo i trafik!
Det är nog en smaksak Peter, vilket emblem du än väljer är vi inte många på vägen med 02.....
gillar verkligen denna BMW modellen (1602 och 2002 och dom modellerna) så detta ska helt klart följas! ska bli kul att se vad du hittar på med den framöver
gillar verkligen denna BMW modellen (1602 och 2002 och dom modellerna) så detta ska helt klart följas! ska bli kul att se vad du hittar på med den framöver
Ingen dekaltrimning nu, bara fjortisar som håller på med det
Det som förslaget kommer ifrån är denna text som fanns orginal på turbo modellen http://www.bmw2002turbo.nl/ Men du kan vara lugn, detta blir ett stilrent bygge utan massa klistermärke
Aha okej. Nja de är nog dreven/splines som är slitna. Det finns ett dödläge liksom :p
Då är det klart värre Glapp i styrningen?
Ajjemen.. men det verkar "komma o gå". Men har blivit mer tydligt på slutet. Så jag tror det finns ett glapp.. nånstans. Och det kan väl inte vara så mycket annat än snäckan känns de som..?
Lite nyfiken på om du fick rätt på glappet i styrningen, har nog samma fenomen i min bil
Kan meddela för dom som var intresserade att Honda kylaren passar rätt bra i 02an Den är lite smalare än original och man får vrida runt övre slangen från kylaren men annars så Elfläkt måste användas och fästen i underkant fick göras men annars blev det kanon. Kan försöka få upp bilder om intresse finns
Kan meddela för dom som var intresserade att Honda kylaren passar rätt bra i 02an Den är lite smalare än original och man får vrida runt övre slangen från kylaren men annars så Elfläkt måste användas och fästen i underkant fick göras men annars blev det kanon. Kan försöka få upp bilder om intresse finns
Blir lite mer aktivitet i tråden igen snart när bilen ställs av, just nu är det bara kul att köra
Apropå att köra så har det blivit en 50-60 mil nu, bilen var rätt trött i början men har blivit bättre och bättre. Har inte varit någon knuff vid högre varvtal precis som om den inte får soppa nog. Testade att dra ut choken lite och jäklar vilken skillnad Nu kan jag tänka mig att effekten kan ligga närmare 100hk, ville gärna känna av orginalmotorns effekt och karaktär innan motorbygget i vinter så man har något att jämföra med.
Kommer nya filmklipp på bilen i helgen om det blir bra väder