4414
Sök

Audi A6 1.8T med saftiga startproblem.

116 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
VinDisel skrev:
cenoxide skrev:
kolla först att motorn har jord, sen att startmotorn har konstant + på en tjock kabel som går till den, tredje är att kolla styrningen till startmotorn fungerar, mät på den lilla kontakten att det kommer ~12v när nyckeln är i startläget (krävs en kompis).

Han kommer att spränga motorn innan han hunnit hitta det lilla felet hahah

Förstår inte riktigt vad ditt problem är?
Jag skriver här för att få hjälp på grund av att jag inte vet hur jag ska lösa problemet.

Jag bor 2 MIL från närmsta verkstad och eftersom bilen inte startar så kan jag inte köra dit den.
De två vänner som bor närmast mig saknar båda dragkrok.
Den vän som HAR dragkrok och bor "närmast", bor ca 8 MIL härifrån.
Då ser jag det nästan som en lättare lösning att försöka fixa till problemet själv istället för att släpa runt på folk.

Sen när jag enkelt besvarar dina "tips" på ett sätt som inte riktigt faller dig in, så blir du allmänt uppkäftig och försöker förnedra mig.
Till vilken anledning?
Antagligen är du ute efter att spela tuff med kommentarer som: "Han kommer spränga motorn innan han hunnit hitta det lilla felet hahah"?!

Om det nu är "ett sånt litet fel", varför skriver du inte lösningen på det direkt då, du som tycks veta allt?

Att tänka innan man talar, är att torka sig i röven innan man skiter!

456 Inlägg
1 augusti 2012
Daaahlqwist skrev:
VinDisel skrev:
cenoxide skrev:
kolla först att motorn har jord, sen att startmotorn har konstant + på en tjock kabel som går till den, tredje är att kolla styrningen till startmotorn fungerar, mät på den lilla kontakten att det kommer ~12v när nyckeln är i startläget (krävs en kompis).

Han kommer att spränga motorn innan han hunnit hitta det lilla felet hahah

Förstår inte riktigt vad ditt problem är?
Jag skriver här för att få hjälp på grund av att jag inte vet hur jag ska lösa problemet.

Jag bor 2 MIL från närmsta verkstad och eftersom bilen inte startar så kan jag inte köra dit den.
De två vänner som bor närmast mig saknar båda dragkrok.
Den vän som HAR dragkrok och bor "närmast", bor ca 8 MIL härifrån.
Då ser jag det nästan som en lättare lösning att försöka fixa till problemet själv istället för att släpa runt på folk.

Sen när jag enkelt besvarar dina "tips" på ett sätt som inte riktigt faller dig in, så blir du allmänt uppkäftig och försöker förnedra mig.
Till vilken anledning?
Antagligen är du ute efter att spela tuff med kommentarer som: "Han kommer spränga motorn innan han hunnit hitta det lilla felet hahah"?!

Om det nu är "ett sånt litet fel", varför skriver du inte lösningen på det direkt då, du som tycks veta allt?

Man behöver inte dragkrok för att bogsera ..

456 Inlägg
1 augusti 2012
försöker ju hjälpa dej , jag har skrivit vad du kan börja kolla typ det enkla... vf skulle jag förnedra dig gav dig tipps ... men du lekte dum  genom dina svar sen ..df blev jag förbannad ...du har fått rätt bra tipps men du har ju inte äns testat de vi har skrivit..

116 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Nä, det är mycket möjligt.
Men hade jag velat haft hjälp att bogsera hade jag nog antagligen kontaktat en av mina vänner istället för att skriva här?

Kan det vara så att jag skriver här för att få hjälp att lära mig att lösa ett problem som uppstått med min bil istället för att dra bilen till en verkstad så fort det är något?

Jag vet inte hur du ser på saker och ting, men jag ser det som en klar fördel att kunna felsöka och lösa saker själv, men kan inte göra det om jag inte vet vad som skall felsökas och vart!

456 Inlägg
1 augusti 2012
Daaahlqwist skrev:
Nä, det är mycket möjligt.
Men hade jag velat haft hjälp att bogsera hade jag nog antagligen kontaktat en av mina vänner istället för att skriva här?

Kan det vara så att jag skriver här för att få hjälp att lära mig att lösa ett problem som uppstått med min bil istället för att dra bilen till en verkstad så fort det är något?

Jag vet inte hur du ser på saker och ting, men jag ser det som en klar fördel att kunna felsöka och lösa saker själv, men kan inte göra det om jag inte vet vad som skall felsökas och vart!

+1
df är det lite svårt o hjälpa dig  genom gar.org .. skulle  tagit 5 min o felsöka live ..men gör som vi skrivit så löser du nog det..
Lycka Till.

116 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
VinDisel skrev:
försöker ju hjälpa dej , jag har skrivit vad du kan börja kolla typ det enkla... vf skulle jag förnedra dig gav dig tipps ... men du lekte dum  genom dina svar sen ..df blev jag förbannad ...du har fått rätt bra tipps men du har ju inte äns testat de vi har skrivit..

Ja, det första inlägget, eller om det var de två första inläggen var nog säkerligen för att hjälpa.
Men resten var långt ifrån att hjälpa!
Att säga att någon antagligen spränger motorn innan problemet är löst är INTE att hjälpa!
Och nej, jag lekte inte dum någonstans, har gett dig ärliga svar, och du kan ju såklart inte göra annat än att feltolka dom. Du har aldrig funderat på att alla inte bor i stockholm med en bärgningsbil runt hörnet? Det finns faktiskt dom som bor i mindre byar utanför städerna, och jag är en av dom. Allt är inte så jävla självklart för alla, bara för att det är det för dig.
Jag har bara pratat med en granne sen jag flyttade hit, och kärringen har inte ens bil, så hurfan ska det lösa något jävla problem att ta bilen till en verkstad?

Jag gissar vilt på att du inte har läst alla inlägg som skrivits av mig. Ska halvt citera det åt dig här med stora bokstäver:
"JAG KOLLADE EFTER STARTMOTORN, MEN HITTADE DEN INTE ENS".
Kan det betyda att jag inte vet vart alla delar sitter på en bil som jag köpte i lördags? yikes
Och jag kan inte testa allt när jag inte har alla hjälpmedel/verktyg tillgängliga?
Därför kan det vara ganska smart att fråga först vad man kan göra och hur man ska göra det istället för att åka till första bästa ställe som har verktyg och gå loss där inne, och då antagligen köpa 47 artiklar som man inte har någon nytta av?!

116 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Har varit ut nu och letat efter startmotorn, och tror bestämt att jag hittade den. Knackade på den men utan resultat..
Den sitter otroligt dåligt till och man kommer ju knappt åt den, kan det vara startmotorn eller har jag varit på fel del och kollat???

Ska man kunna se hela startmotorn eller bara undersidan av den?
Senast redigerat av Daaahlqwist (2 augusti 2012)

2 Inlägg
2 augusti 2012
99.9% startmotorn,lagren i bakkant blir de så glappt i, så de kortsluter nästan startmotorn när den ska driva runt motorn.köp en nyrenoverad,mycke billigare.

274 Inlägg
2 augusti 2012
http://www.autokatalogen.se/afw/enkopin … dNo=295425

kolla där jonas,   dock så kostar den flis men vafan, bara dra fram guldkortet

116 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Då har jag fått hem en annan startmotor, men nu är bara den stora frågan; vågar man krypa under bilen om man bara hissar upp den med "originaldomkraften" som medföljer bilen?
Med ett däck under då förstås..

Kokar ris
923 Inlägg
2 augusti 2012
nej nej och åter nej. aldrig i livet! domkraft och pallbock punkt slut

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

116 Inlägg
3 augusti 2012
Trådstartare
Näää, skruven den sitter i vääääägrar lossna.. så då väntar jag till måndag em och försöker få liv i bilen och kör den till en mekanikervän.
jo jag vet hur det låter, jag är vän med en mekaniker och varför jag inte har åkt till honom direkt istället?
Jo, för att han är i Finland tongue
Anledningen till att det är så viktigt för mig att få ordning på bilen så fort som möjligt är ju för att jag ska kunna ta mig till jobbet... Jag har ju en mitsubishi galant också men den vågar jag knappt köra, med bromsar som knappt fungerar och en framvagn som i 20 km/h får bilen att gunga mer än en vikinglinebåt ute till sjöss med 7meter höga vågor tongue
Jaja, Tack så jättemycket allihopa med all hjälp och alla tips ni gett mig, det uppskattas!!

Sök