3281
Sök

Volvo 940 Byta från B230f till B230FT

103 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
#41
där small M46an me hmm

är nog den 4 puckade lamellen som äter lådorna, smäller till som fan i lådan me den när man koppar.

får nog bli orginal lamell sålänge å en till M46a sen en M90 eller ZF när man har råd.


7 Inlägg
14 augusti 2012
#42
lust att sälja lamellpaketet och tryckplattan till m46:an?

103 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
#43
är orginal turbo tryckplatta på nu till den 4 puckade som ja tänkte köra till orginal lamellen,

så behöver tryckplattan, men lamellen kan ja nog tänka mig att sälja


TBM NINJA
917 Inlägg
15 augusti 2012
#44
X-Force skrev:
är orginal turbo tryckplatta på nu till den 4 puckade som ja tänkte köra till orginal lamellen,

så behöver tryckplattan, men lamellen kan ja nog tänka mig att sälja

vad är det för splines? 228 eller 240mm?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
15 augusti 2012
#45
kör med fjädrat centrum så håller det betydligt bättre men att köra med m46 är som att skjuta sig i foten
den kommer gå sönder hur du än gör
men självklart kommer ett fjädrat centrum spara en hel del på lådan
men den går sönder förr eller senare

klracing säljer sinterlameller med fjädrat centrum

Kör fort så hinner inget hända...

103 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#46
henke_92 skrev:
X-Force skrev:
är orginal turbo tryckplatta på nu till den 4 puckade som ja tänkte köra till orginal lamellen,

så behöver tryckplattan, men lamellen kan ja nog tänka mig att sälja

vad är det för splines? 228 eller 240mm?

vet inte, men var i allafall samma splines på den första M47an som gick sönder och M46an som vi satte i nyligen


Growe skrev:
kör med fjädrat centrum så håller det betydligt bättre men att köra med m46 är som att skjuta sig i foten
den kommer gå sönder hur du än gör
men självklart kommer ett fjädrat centrum spara en hel del på lådan
men den går sönder förr eller senare

klracing säljer sinterlameller med fjädrat centrum

är ju en helt stumm 4 puck nu.

men ska dit med orginal lamell nu på en till M46a, så blir de sedan att köra lugnt tills den 25e, då blir det förstärkt M90 smile


TBM NINJA
917 Inlägg
15 augusti 2012
#47
X-Force skrev:
henke_92 skrev:
X-Force skrev:
är orginal turbo tryckplatta på nu till den 4 puckade som ja tänkte köra till orginal lamellen,

så behöver tryckplattan, men lamellen kan ja nog tänka mig att sälja

vad är det för splines? 228 eller 240mm?

vet inte, men var i allafall samma splines på den första M47an som gick sönder och M46an som vi satte i nyligen


Growe skrev:
kör med fjädrat centrum så håller det betydligt bättre men att köra med m46 är som att skjuta sig i foten
den kommer gå sönder hur du än gör
men självklart kommer ett fjädrat centrum spara en hel del på lådan
men den går sönder förr eller senare

klracing säljer sinterlameller med fjädrat centrum

är ju en helt stumm 4 puck nu.

men ska dit med orginal lamell nu på en till M46a, så blir de sedan att köra lugnt tills den 25e, då blir det förstärkt M90 smile

va ska du ha för lameööen? fjädrad eller stum?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
15 augusti 2012
#48
X-Force skrev:
henke_92 skrev:
X-Force skrev:
är orginal turbo tryckplatta på nu till den 4 puckade som ja tänkte köra till orginal lamellen,

så behöver tryckplattan, men lamellen kan ja nog tänka mig att sälja

vad är det för splines? 228 eller 240mm?

vet inte, men var i allafall samma splines på den första M47an som gick sönder och M46an som vi satte i nyligen


Growe skrev:
kör med fjädrat centrum så håller det betydligt bättre men att köra med m46 är som att skjuta sig i foten
den kommer gå sönder hur du än gör
men självklart kommer ett fjädrat centrum spara en hel del på lådan
men den går sönder förr eller senare

klracing säljer sinterlameller med fjädrat centrum

är ju en helt stumm 4 puck nu.

men ska dit med orginal lamell nu på en till M46a, så blir de sedan att köra lugnt tills den 25e, då blir det förstärkt M90 smile

Nu kommer du få 10000 svar att det är bättre med ZF låda. hahaha tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

103 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
#49
henke_92 skrev:
X-Force skrev:
henke_92 skrev:

vad är det för splines? 228 eller 240mm?

vet inte, men var i allafall samma splines på den första M47an som gick sönder och M46an som vi satte i nyligen


Growe skrev:
kör med fjädrat centrum så håller det betydligt bättre men att köra med m46 är som att skjuta sig i foten
den kommer gå sönder hur du än gör
men självklart kommer ett fjädrat centrum spara en hel del på lådan
men den går sönder förr eller senare

klracing säljer sinterlameller med fjädrat centrum

är ju en helt stumm 4 puck nu.

men ska dit med orginal lamell nu på en till M46a, så blir de sedan att köra lugnt tills den 25e, då blir det förstärkt M90 smile

va ska du ha för lameööen? fjädrad eller stum?

den är stum. ska se hur mycke de är kvar på den när ja tar bort den, återkommer smile


TBM NINJA
917 Inlägg
15 augusti 2012
#50
X-Force skrev:
henke_92 skrev:
X-Force skrev:
henke_92 skrev:
vad är det för splines? 228 eller 240mm?

vet inte, men var i allafall samma splines på den första M47an som gick sönder och M46an som vi satte i nyligen



är ju en helt stumm 4 puck nu.

men ska dit med orginal lamell nu på en till M46a, så blir de sedan att köra lugnt tills den 25e, då blir det förstärkt M90 smile

va ska du ha för lameööen? fjädrad eller stum?

den är stum. ska se hur mycke de är kvar på den när ja tar bort den, återkommer smile

ja gör de! smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

4 Inlägg
30 september 2012
#51
Lånar denna tråden lite. Ska slänga i en FT-motor i min 740 90ia. Båda motorerna har LH 2,4.

Har jag förstått rätt? Det som behövs göras med elen är:
1. Dra om LMM
2. Koppla in spridarmotstånd
3. Byta boxar
4. Byta bränslepumpar

Är det något mer man behöver tänka på för att få igång motorn, vad gäller elen?

357 Inlägg
30 september 2012
#52
Phole skrev:
Lånar denna tråden lite. Ska slänga i en FT-motor i min 740 90ia. Båda motorerna har LH 2,4.

Har jag förstått rätt? Det som behövs göras med elen är:
1. Dra om LMM
2. Koppla in spridarmotstånd
3. Byta boxar
4. Byta bränslepumpar

Är det något mer man behöver tänka på för att få igång motorn, vad gäller elen?

Du behöver inte byta bränslepumpar.


103 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
#53
du måste förlänga LMM kablen me, behövde ja göra i allafall, för den räckte inte


16 Inlägg
3 oktober 2012
#54
X-Force skrev:
jasså, sedär smile

vad är detta för nått då?

http://i.imgur.com/2K3oD.jpg

sladden till den går i samma krympslang som LMM på turbon.

men den finns ju inte på F motorn

sitter i en slang som går från insugsröret till turbon och vidare till insuget ser de ut som

de är för att de inte ska frysa i vevhusvetilationen har jag för mej


16 Inlägg
3 oktober 2012
#55
Pim_Pim skrev:
_Performance_ skrev:
Pim_Pim skrev:

Inte så svårt..

Jag tycker det, under 7 år har det gått åt en, endast för att oljan runnit ut..

Ok.

de ju för att folk inte fattar att man måste trampa ner kopplingen innan man växlar !


Pim_Pim
3 oktober 2012
#56
mystichouse skrev:
Pim_Pim skrev:
_Performance_ skrev:

Jag tycker det, under 7 år har det gått åt en, endast för att oljan runnit ut..

Ok.

de ju för att folk inte fattar att man måste trampa ner kopplingen innan man växlar !

Mjo, en hel del som kör kamikaze växlingar..

66 Inlägg
10 maj 2015
#57
Pim_Pim skrev:
Äh på med högomiga så slipper du motståndet;)

Lånar tråden lite, vilka högohmiga spridare skulle ni rekommendera med tanke på cc osv?funkar det bra med spridare från 850 t5?smile

I'd Rather lose by a mile because i've built my own car than win by an inch because someone else built it for me -mulle meck

Bärs!
3 456 Inlägg
10 maj 2015
#58
millekrafft skrev:
Pim_Pim skrev:
Äh på med högomiga så slipper du motståndet;)

Lånar tråden lite, vilka högohmiga spridare skulle ni rekommendera med tanke på cc osv?funkar det bra med spridare från 850 t5?smile

Original är på 300cc, så om motorn du ska ha spridarna till är "original" så runt 300cc?
Vad är det för nr på 850 spridarna?
Senast redigerat av Aga_Diff (10 maj 2015)

Garaget.org peakade 2008.

725 Inlägg
11 maj 2015
#59
millekrafft skrev:
Pim_Pim skrev:
Äh på med högomiga så slipper du motståndet;)

Lånar tråden lite, vilka högohmiga spridare skulle ni rekommendera med tanke på cc osv?funkar det bra med spridare från 850 t5?smile

I min 740 med fk motor och chipade originalboxar kör jag svarta Audi s2. De är högohmiga och levererar precis som fk spridarna 337 cc. Men ska du köra 300 cc så sitter de på bla 16v motorn.


Bärs!
3 456 Inlägg
11 maj 2015
#60
Phranz skrev:
millekrafft skrev:
Pim_Pim skrev:
Äh på med högomiga så slipper du motståndet;)

Lånar tråden lite, vilka högohmiga spridare skulle ni rekommendera med tanke på cc osv?funkar det bra med spridare från 850 t5?smile

I min 740 med fk motor och chipade originalboxar kör jag svarta Audi s2. De är högohmiga och levererar precis som fk spridarna 337 cc. Men ska du köra 300 cc så sitter de på bla 16v motorn.

B234F har väl ändå inga 300cc spridare?
Har du bosch nr på dom?

Garaget.org peakade 2008.


Sök