2642
Sök

Hög/låg nivå i bmw!

1 Inlägg
5 augusti 2012
Trådstartare
Har en fråga angående min bmw 318 e90/e91 -07, vill koppa in en bas i facket där reservhjulet ligger!
första frågan är om någon vet om det finns hög/låg nivå utgångar i sterion isånafall hur får man isär sterion?
om det inte finns det, Hur kopplar man in en hög/låg nivå omvandlare i den och vilka högtalare ska man ta och vart kopplar man remoten?

tack för svar!

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
7 augusti 2012
jag har en hög till lågnivå omvandlare..,

köpte långa små högtalar kablar, kopplade in dessa vid huvudenheten fram, ( till bakre högtalare )

drog kablarna bak till bagaget , och kopplade in dessa till hög till lågomvandlaren..

( anledningen att jag har hög till lågomvandlaren bak istället för fram är att det är mycket lättare för lågnivå kabel att få störningar, än för högnivå )

( jag hade redan färdig switchad källa bak så när en vissa lampa bak lyser så startas allt upp )

om du köper en BRA hög till lågomvandlare så tar den in 12 från t.ex. batteriet , sedan så känner den av när musiken börjar spelas och då ger den ut en remote så att stegen startas..

, men som många andra skulle rekommendera , " det är enklast och bättre att köpa en bra eftermarknad huvudenhet ", då du ändå planerar extra basar och steg bak ( och tro mig det kommer inte sluta där...)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Sök